Johannes Johansen
Moderator: MOD_Nord-Trøndelag
Johannes Johansen
Hei
Jeg leter etter Johannes Johansen f.mest sannsynlig på Frosta-Leksvik? Han er gift med Berit Anna Olsdatter.
På forhånd takk
Mvh
Kjell
Jeg leter etter Johannes Johansen f.mest sannsynlig på Frosta-Leksvik? Han er gift med Berit Anna Olsdatter.
På forhånd takk
Mvh
Kjell
-
- Sted: STJØRDAL
Re: Johannes Johansen
Jeg slår gjerne opp for deg, men da må jeg vite ca når Johannes var født? Hvem var han gift med? Hvor var han gift? Hadde han barn?
Hei Anne Lise
Jeg skrev hvem han var gift med, men jeg skriver det gjerne en gang til . Berit Anna Olsdatter
Barn; Johan Larsen født på Frosta 9 april 1884. Døde i Tr.heim 9 mars 1964
Sannelig er du litt av en hjelper. Ble selv dessverre litt i tidsnød om jeg bare skulle holdt på å lete selv.
Mvh.
Kjell
Jeg skrev hvem han var gift med, men jeg skriver det gjerne en gang til . Berit Anna Olsdatter
Barn; Johan Larsen født på Frosta 9 april 1884. Døde i Tr.heim 9 mars 1964
Sannelig er du litt av en hjelper. Ble selv dessverre litt i tidsnød om jeg bare skulle holdt på å lete selv.
Mvh.
Kjell
-
Blir vanskelig å lete med så få opplysninger, og jeg finner ikke Johan Larsen døpt på Frosta eller Leksvik i 1884 eller som konfirmant i 1898 eller 1899 på de samme steder. Men det er jo faren Johannes du spør etter her. Hvor bodde Johannes som voksen? Har du giftermålet mellom han og kona Berit? Når og hvor ble de gift? Når og hvor ca fikk de sitt første barn(for å kunne regne ut når de giftet seg ca). Jeg finner ingen som passer ved folketellingene 1900 eller 1910, men nå vet jeg jo heller ikke når Johannes og kona skulle være født.
Hei Anne Lise.
Jeg fant Johan Larsen her som Nr. 18 på v.side
Nord-Trøndelag fylke, Frosta i Frosta, Ministerialbok nr. 713A09 (1878-1887), Fødte og døpte 1884, side 46.
Permanent sidelenke:http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6588&idx_id=6588&uid=ny&idx_side=-51
Mvh
Kjell
Jeg fant Johan Larsen her som Nr. 18 på v.side
Nord-Trøndelag fylke, Frosta i Frosta, Ministerialbok nr. 713A09 (1878-1887), Fødte og døpte 1884, side 46.
Permanent sidelenke:http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6588&idx_id=6588&uid=ny&idx_side=-51
Mvh
Kjell
Ved dåpen står vel foreldre til Johan oppgitt til;
Bernt Larsen (Nygaardsvald) og Oline Johannesdtr. (Nordfjæran).
Skulle du da ikke lete etter Bernt ??
Bernt Larsen (Nygaardsvald) og Oline Johannesdtr. (Nordfjæran).
Skulle du da ikke lete etter Bernt ??
Sist redigert av gj05853 den 13. november 2013 kl. 14.19, redigert 1 gang totalt.
Hei.
Det var nok foreldrene til Bernt jeg var ute etter. Selvfølgelig var det Bernt sin fødsel jeg skulle gitt deg, og ikke Johan Larsen.
Jeg tror Bernt ble født i 1858
Kjell
Det var nok foreldrene til Bernt jeg var ute etter. Selvfølgelig var det Bernt sin fødsel jeg skulle gitt deg, og ikke Johan Larsen.
Jeg tror Bernt ble født i 1858
Kjell
Sist redigert av dn30855 den 13. november 2013 kl. 14.41, redigert 1 gang totalt.
Så den du leter etter er mannen som ble gift med Berit Anna Olsdtr som ikke er mor til Johan, som hadde et utenomekteskapelig forhold til Bernt.?
Oi!
Javel.
Mvh
Kjell
Javel.
Mvh
Kjell
Hei Anne Lise
Da fant jeg dåpen til Bernt, og da har jeg jo kommet et godt stykke på vei, sammen med deg.
Nord-Trøndelag fylke, Frosta i Frosta, Ministerialbok nr. 713A07 /1 (1850-1877), Fødte og døpte 1858, side 34.
Permanent sidelenke:http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6586&idx_id=6586&uid=ny&idx_side=-36
Kjell
Da fant jeg dåpen til Bernt, og da har jeg jo kommet et godt stykke på vei, sammen med deg.
Nord-Trøndelag fylke, Frosta i Frosta, Ministerialbok nr. 713A07 /1 (1850-1877), Fødte og døpte 1858, side 34.
Permanent sidelenke:http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6586&idx_id=6586&uid=ny&idx_side=-36
Kjell
Det er nok Berets mann jeg leter etter ja
Oppsummering ang. Bernt Larsen (Tangen) f. 24.04.1858 sønn av Lars Olsen Melhusan og Stina Olsdtr. Tangen
Gift med Oline Johansdtr. Hogstadbrenne.
Barn:
Johan
Sigurd, g.m Mette Margrete Mostad
Borghild
Ludvik Alfred, G.m Anna Marie Andreasdtr. Ryggvik
Helga, G.m Olaf Kvam
Klara Margrete, G.m Bjørnar Berntsen Dahl
Gift med Oline Johansdtr. Hogstadbrenne.
Barn:
Johan
Sigurd, g.m Mette Margrete Mostad
Borghild
Ludvik Alfred, G.m Anna Marie Andreasdtr. Ryggvik
Helga, G.m Olaf Kvam
Klara Margrete, G.m Bjørnar Berntsen Dahl
Frostaboka Bind XII Side 193-200 finner du nok det meste av informasjon fra Lars Olsen og nedover.
Og takk skal du ha Anne Lise
Dette var da fort gjort.
Og Helga og Olaf Kvam var mine besteforeldr
Mvh
Kjell
Ps. Og så ble jo også denne delen krydret med litt utenomekteskapelige saker tilhistorien
Dette var da fort gjort.

Og Helga og Olaf Kvam var mine besteforeldr
Mvh
Kjell
Ps. Og så ble jo også denne delen krydret med litt utenomekteskapelige saker tilhistorien

-
Denne gangen er det nok Bjørn Ulvik du skal takke. Jeg gjorde ikke stort nå.
Hei Bjørn Ulvik
Takk for bidragene. Er i tidsnød for mine skriverier, så det har gått litt fort i svingene den siste tiden. Så ikke at noen av innleggene var dine denne gang. Beklager
Mvh
Kjell
Takk for bidragene. Er i tidsnød for mine skriverier, så det har gått litt fort i svingene den siste tiden. Så ikke at noen av innleggene var dine denne gang. Beklager

Mvh
Kjell