Min oldefar syver olsen ,født i 1858 på kværnstubakken.
Han hadde en tvilling bror,han het johannes olsen.
Johannes ble gift med Eli amundsdatter. I 1900 bodde de i nystuen,
med barna.Ole født 1883,Karen født 1886,Johan født 1890,Marie født 1893
Einar født 1895, Anna født 1898.
noen som vet hvor de ble av,og etternavn som slekta til johannes barn å barnebarn brukte
Slekt og etterslekt av Johannes Olsen f. 1858 Kværntubakken*
Moderator: MOD_Hedmark
Re: slekt å etterslekt av johannes olsen født 1858 kværntuba
Syver og Johannes ble født uekte på Kjoseie.
Barna til Anne Johannesdatter (den yngste av Johannes og Eli's 8 barn) heter Nygård til etternavn. Ole 1880 fød 1883, Marie 1882 død 1882, Ole 1884 gift med Lina Pedersdatter, Karen 1886, Johan 1890, Marie 1893, Einar 1895 og Anna 1899 gift med Karl Johan Evensen Nygård.
Barna til Anne Johannesdatter (den yngste av Johannes og Eli's 8 barn) heter Nygård til etternavn. Ole 1880 fød 1883, Marie 1882 død 1882, Ole 1884 gift med Lina Pedersdatter, Karen 1886, Johan 1890, Marie 1893, Einar 1895 og Anna 1899 gift med Karl Johan Evensen Nygård.
Sist redigert av dn05604 den 23. mai 2009 kl. 19.24, redigert 2 ganger totalt.
Drev nylig å lette litt etter Johannes og Eli`s etterkommere og det ser ut som hvertfall Ole og Johan fikk attest til Arendal. Ole Johansen er gravlagt i Arendal 1981 og var gift med Lina ,født 1873 og hadde 4 barn. Er egentlig litt interessert i datteren Anne.....ble hun gift Nygård i Ringsaker ,eller flyttet hun også ut?
Erik Hov skrev:Drev nylig å lette litt etter Johannes og Eli`s etterkommere og det ser ut som hvertfall Ole og Johan fikk attest til Arendal. Ole Johansen er gravlagt i Arendal 1981 og var gift med Lina ,født 1873 og hadde 4 barn. Er egentlig litt interessert i datteren Anne.....ble hun gift Nygård i Ringsaker ,eller flyttet hun også ut?
Det stemmer at Ole Johannesen gift. 5/6-1906 med Lina Pedersdatter fikk 4 barn. Lina hadde 2 uekte fra før, konfirmert 1911 og 1916.
Ole's søster, Anna Johannesdatter ble gift 5/6-1930 med Karl Johan Evensen Nygård. En sønn Erling Johannes Nygård f. 2/11-1930 Nygård i Ringsaker. Kirkebøker etter 1930 er jo sperret så jeg har ikke fulgt denne familien lenger. Karl Johan Nygård er imidlertid død i Ringsaker 12/5-1968.
Johannes og Syvert hadde også 2 halvsøsken- Even og Berthe...
1 halvsøsken fra hver av foreldrene. Da de begge har vært gift tidligere
"vi" dvs min bedre halvdel og mine barn er direkte etterkommere av overnevnte johannes...
jeg har skrevet en PM og håper på og høre fra deg
)
jeg har endel info om disse......
1 halvsøsken fra hver av foreldrene. Da de begge har vært gift tidligere
"vi" dvs min bedre halvdel og mine barn er direkte etterkommere av overnevnte johannes...
jeg har skrevet en PM og håper på og høre fra deg

jeg har endel info om disse......
Hei Camilla.
Fint å høre fra deg. Anna Nygård var mor til ei Eva født i 1922 i Ringsaker.
Jeg oppdaterte akkurat min email men kan ikke se å ha fått pm fra deg der.
mvh Erik
Fint å høre fra deg. Anna Nygård var mor til ei Eva født i 1922 i Ringsaker.
Jeg oppdaterte akkurat min email men kan ikke se å ha fått pm fra deg der.
mvh Erik
Hei,
Johannes Olsen er min tipp-tipp-oldefar; og jeg har da etterslekt fra ham tilbake til nåtid. Johannes har jeg en del informasjon om; men mangler desverre døds- og begravelsesdatoen for ham. Jeg tror det er i 1939, men kirkeboken for dette året er ikke sluppet enda, så har ikke fått sjekket opp dette.
Hadde vært strålende om noen hadde hatt mulighet for å hjelpe meg med døds- og begravelsesdatoene for både Johannes og hans kone, Eli Amundsdatter.
Er det noen som ønsker etterslekt, må de gjerne ta kontakt med meg, så skal jeg med glede hjelpe dere på vei
Johannes Olsen er min tipp-tipp-oldefar; og jeg har da etterslekt fra ham tilbake til nåtid. Johannes har jeg en del informasjon om; men mangler desverre døds- og begravelsesdatoen for ham. Jeg tror det er i 1939, men kirkeboken for dette året er ikke sluppet enda, så har ikke fått sjekket opp dette.
Hadde vært strålende om noen hadde hatt mulighet for å hjelpe meg med døds- og begravelsesdatoene for både Johannes og hans kone, Eli Amundsdatter.
Er det noen som ønsker etterslekt, må de gjerne ta kontakt med meg, så skal jeg med glede hjelpe dere på vei

Kjell Arne Brudvik
Horten, Vestfold, Norway
Horten, Vestfold, Norway