Kortversjonen er: Ingeborg Olsdatter f ? fikk i 1805 en datter, Anne Maria Eriksdatter, med Erik Poulsen Lilleset fra Odal f. 1786 av foreldre Pål Olsen Lilleset og Anne Maria Eriksdatter Disen.
Denne datteren ble født på Sanderud sykehus i Stange. I 1801 tellinga for Strøm, Odal, finner jeg 3 stk Ingebor, 2 av dem en smule unge for barn på dette tidspunktet, men den tredje er født i 1780. Foreldre da, er muligens Ole Månsson (Monsson) født i Sverige, og Eli Hansdatter Søndre Berger.
Problemet er at jeg ikke har klart å plassere dem under Lisset. Noe Ingeborg selv hadde opplyst ved dåpen at hun kom fra.
Andre muligheter er at hun er uektefødt, og kan være datter av Ola Olsen Lisset, før han giftet seg med Ingrid Andersdatter Brynjulsrud?
Men jeg finner ingenting på det i kirkebøkene, og river snart håret av meg i frustrasjon...

Videre på Ingeborg, vet jeg ikke så mye om, men mener at hun ikke har returnert til Odal, men at hun muligens døde i Vang, Hedmark. Muligens i 1836. Etter da å ha vært gift for andre gang... Barn ellers har jeg heller ikke klart å finne..
Noen som har en Ingebor for mye å dele av?

Her er dåpen til Anne Maria:
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-55