Kullfogd og hyttemester Niels Biering på Svorkmo
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Kullfogd og hyttemester Niels Biering på Svorkmo
Niels Biering opptrer på Svorkmo som kullfogd, seinare hyttemester, på 1750- og 1760-talet. Han kjøpte 1758 ein part i Tronvoll, som han selde vidare i 1763 ikkje lenge før sin død. Han er gravlagt på Svorkmo 16. feb. 1764. I denne tida er han konsekvent omtala utan patronym.
Ein Niels Christoph. Biæring, 16 år, vert konfirmert på Svorkmo i 1738, dvs. født kring 1722. Dette kan passe med alder og namn, men kan ikkje seiast sikkert å vere same mann.
Samtidig med at Niels opptrer som kullfogd har vi ein anna Biering-familie på Svorkmo, med den omtrent jamngamle Casper Pedersson Biering f. c. 1717 som "stamfar". Sonen Fredrik Caspersson er han som er nemnt i skiftet etter Anne Christensdotter i 1779 (link), og etterslekta lever der enno etter 1800.
Ein siste Biering i denne "kabalen" er kullfogden Christen Svendsson Biering. Han er 34 år i 1701 og vert gift på Svorkmo i 1707. Er det ei tilfeldigheit at Biering-namnet og kullfogd-vervet dukkar opp saman att, eller er det noko nærare samband her?
Ein Niels Christoph. Biæring, 16 år, vert konfirmert på Svorkmo i 1738, dvs. født kring 1722. Dette kan passe med alder og namn, men kan ikkje seiast sikkert å vere same mann.
Samtidig med at Niels opptrer som kullfogd har vi ein anna Biering-familie på Svorkmo, med den omtrent jamngamle Casper Pedersson Biering f. c. 1717 som "stamfar". Sonen Fredrik Caspersson er han som er nemnt i skiftet etter Anne Christensdotter i 1779 (link), og etterslekta lever der enno etter 1800.
Ein siste Biering i denne "kabalen" er kullfogden Christen Svendsson Biering. Han er 34 år i 1701 og vert gift på Svorkmo i 1707. Er det ei tilfeldigheit at Biering-namnet og kullfogd-vervet dukkar opp saman att, eller er det noko nærare samband her?
-
- Sted: RENNEBU
Re: Kullfogd og hyttemester Niels Biering på Svorkmo
Jeg har funnet dette om Caspar Pedersen:
Trolovet 30.3.1750, gift 3.5.1750, Svorkmo: Casper Pedersen og Magret Maria Biæring. Forlovere: Sr. Blostrup Müller og Christian von Helm.
Døpt 11.1.1750, Svorkmo: Maren Maria Biærings uægte Fredrich aflet med Casper Pedersen. Faddere: Ole g.smed og q., Beret Olsd. Sprange, Ole Ols. ib. og Ole Jensen.
Døpt 20.8.1752, Svorkmo: Casper Pedersens Ane Catrina
Faddere: Ole Erichsen Svorchmoes q., Jon Brasæts q., Karj Olsd. Sprange, Christen Palsen og Ole Fallenteins.
Berit, Ole og Kari Ols. Sprange er sannsynligvis barna til Ole Arnfinnsen Sprange (f. Sæter ?), 1700-1742 og kona Marit Nilsdt.. Ole Arnfinnsens far het Arnfinn Pedersen, f. ca. 1628.
Far til Fredrik Caspersen, som du nevner - Casper Pedersen, kan være denne Casper Pedersen:
vielse i 1701, Orkdal:
Caspar Pedersen (Aamot v. Trol.) og Beret Frideriksdt. Sætter (Wormdal v. Trol).
Kan Berit Fredriksdt. være søster til Ole Fredriksen Sprange ? Caspar Pedersen er tjener hos
Ole Fredriksen Sprange i 1701.
FT1701, Orkdal, Sprange:
Ole Fredrichs., 50, hovedperson
Caspar Peders., 30, tjener, reservesold.
Kan Niels Biæring være slekt med Magret Maria Biæring, kona til Casper Pedersen ?
Vet jeg har vært borti flere damer med navn Bjæring, uten at jeg har klart å finne noen forbindelse mellom dem.
Beste hilsen Inger
Trolovet 30.3.1750, gift 3.5.1750, Svorkmo: Casper Pedersen og Magret Maria Biæring. Forlovere: Sr. Blostrup Müller og Christian von Helm.
Døpt 11.1.1750, Svorkmo: Maren Maria Biærings uægte Fredrich aflet med Casper Pedersen. Faddere: Ole g.smed og q., Beret Olsd. Sprange, Ole Ols. ib. og Ole Jensen.
Døpt 20.8.1752, Svorkmo: Casper Pedersens Ane Catrina
Faddere: Ole Erichsen Svorchmoes q., Jon Brasæts q., Karj Olsd. Sprange, Christen Palsen og Ole Fallenteins.
Berit, Ole og Kari Ols. Sprange er sannsynligvis barna til Ole Arnfinnsen Sprange (f. Sæter ?), 1700-1742 og kona Marit Nilsdt.. Ole Arnfinnsens far het Arnfinn Pedersen, f. ca. 1628.
Far til Fredrik Caspersen, som du nevner - Casper Pedersen, kan være denne Casper Pedersen:
vielse i 1701, Orkdal:
Caspar Pedersen (Aamot v. Trol.) og Beret Frideriksdt. Sætter (Wormdal v. Trol).
Kan Berit Fredriksdt. være søster til Ole Fredriksen Sprange ? Caspar Pedersen er tjener hos
Ole Fredriksen Sprange i 1701.
FT1701, Orkdal, Sprange:
Ole Fredrichs., 50, hovedperson
Caspar Peders., 30, tjener, reservesold.
Kan Niels Biæring være slekt med Magret Maria Biæring, kona til Casper Pedersen ?
Vet jeg har vært borti flere damer med navn Bjæring, uten at jeg har klart å finne noen forbindelse mellom dem.
Beste hilsen Inger
Takk, Inger. Eg hugsar no at eg har vore borte i ein (eller til og med fleire) uekte fødslar med Biering-mødre. Dette oppklarer i alle fall eit part ting for min del. Casper Pedersen er ikkje nemnt med noko etternamn nokon plass - Biering-namnet har sonen Fredrik sjølvsagt frå mora. Omstendigheitane forklarer òg korleis ei Biering-"grein" opptrer som vanlege bergarbeidere...
Når det gjeld Casper Pedersson trur eg det nok er snakk om to personar. Han som er 30 år i 1701 er neppe i form til mange sprell med kvinnfolk i 1750... Er trur nok han vi snakker om som far til Fredrik er han som er nemnt på verket i 1801, da som 84 år gamal (dvs. f. c. 1717). Med nesten 50 år mellom er det vel heller moglet at den eine er barnebarn av den andre.
Eg vil tru at det er slektssamanheng mellom Magret Maria og Niels Biering. Mellom anna er skiftet etter Niels si kone halde i huset til Magret Marie sin son Fredrik. Her må vi nok grave meir...
Når det gjeld Casper Pedersson trur eg det nok er snakk om to personar. Han som er 30 år i 1701 er neppe i form til mange sprell med kvinnfolk i 1750... Er trur nok han vi snakker om som far til Fredrik er han som er nemnt på verket i 1801, da som 84 år gamal (dvs. f. c. 1717). Med nesten 50 år mellom er det vel heller moglet at den eine er barnebarn av den andre.
Eg vil tru at det er slektssamanheng mellom Magret Maria og Niels Biering. Mellom anna er skiftet etter Niels si kone halde i huset til Magret Marie sin son Fredrik. Her må vi nok grave meir...
-
Ja, det er nok helt sikkert snakk om to Casper Pedersen, men jeg har ikke klart å finne sammenhengen mellom dem. Det er meget sannsynlig at det er som du sier at det er snakk om at den eldste er bestefar til den yngste.
Hadde vært artig å finne sammenhengen mellom Magret Maria og Nils Biering også. Kanskje kan Magret Maria være søster til Nils ?
Får se hva som kan dukke opp.
Beste hilsen Inger
Hadde vært artig å finne sammenhengen mellom Magret Maria og Nils Biering også. Kanskje kan Magret Maria være søster til Nils ?
Får se hva som kan dukke opp.
Beste hilsen Inger
Det ser ut til at dei er sysken, og at dei er barn av overnemnte Kullfogden Christen Biering jfr. skiftet etter kona Berit Andersdatter i 1742: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24703/600/
Sonen Nils Christopher er da 20 år, og stemmer med han som vart konfirmert på Svorkmo i 1738. Systera Margrethe Maria er 16 år.
Skiftet nemner og ei syster til: Ellen Kierstine (død med ein son). Dette henter nok òg inn ein anna laus tråd: I 1762 har Nils Biering og Anne Christensdotter ein "bergarbeider Christen Biering" i hushaldet. Dette er nok systersonen nemnt i skiftet. Han er døypt 8. okt. 1740 på Svorkmo, som uekte son av Ellen Kjerstine Biering og Abraham Mosling. Ellen Kjerstine er død i 1742 (gravlagt 18. feb.) like før skiftet etter mora (som da allerede var død, gravlagt 23. jul. 1741).
Ved ein gjennomgang av kyrkjeboka kring 1740 dukker opp ei Biering-frøken til: Anne Cathrine får i 1736 ei dotter utanfor ekteskap (Berit, død 1740) og vert etter kvart trulova med Ole Jensson på Svorkmo (4. sep. 1740). Ho vert gravlagt saman med sitt dødfødte barn 6. nov. 1740. Det er naturleg å sett opp henne som ei tredje syster i flokken.
For øvrig kom eg over ein tråden i det gamle brukarforumet på Digitalarkivet om Christen Svendsen Biering, løfta opp i ny tråd her: http://forum.arkivverket.no/topic/18399 ... trondheim/
Sonen Nils Christopher er da 20 år, og stemmer med han som vart konfirmert på Svorkmo i 1738. Systera Margrethe Maria er 16 år.
Skiftet nemner og ei syster til: Ellen Kierstine (død med ein son). Dette henter nok òg inn ein anna laus tråd: I 1762 har Nils Biering og Anne Christensdotter ein "bergarbeider Christen Biering" i hushaldet. Dette er nok systersonen nemnt i skiftet. Han er døypt 8. okt. 1740 på Svorkmo, som uekte son av Ellen Kjerstine Biering og Abraham Mosling. Ellen Kjerstine er død i 1742 (gravlagt 18. feb.) like før skiftet etter mora (som da allerede var død, gravlagt 23. jul. 1741).
Ved ein gjennomgang av kyrkjeboka kring 1740 dukker opp ei Biering-frøken til: Anne Cathrine får i 1736 ei dotter utanfor ekteskap (Berit, død 1740) og vert etter kvart trulova med Ole Jensson på Svorkmo (4. sep. 1740). Ho vert gravlagt saman med sitt dødfødte barn 6. nov. 1740. Det er naturleg å sett opp henne som ei tredje syster i flokken.
For øvrig kom eg over ein tråden i det gamle brukarforumet på Digitalarkivet om Christen Svendsen Biering, løfta opp i ny tråd her: http://forum.arkivverket.no/topic/18399 ... trondheim/
-
Kjempeflott, Håvard. Dette løste mange spørsmål.
Jeg har imidlertid funnet et Bjæring-barn til.
Døpt 26.12.1730, Svorkmo: Jørgen Corpurals drengebarn Christen Biering
(endret til riktige faddere)
Fadder: Ch.'s q. Biering.
Fadder: Beret Lychen.
Fadder: Ifuer Olss. .
Fadder: Aren Olss. .
Fadder: Simen Smeehouen.
Parenteret over 25.5.1733, Svorkmo: Jørgen Hemeis b. Christen Biering.
Har funnet følgende barn av Jørgen Herme i tillegg til Christen:
Nils Jørgensen, døpt 24.10.1734, Svorkmo:
Fadder: Skomager Erich's q. .
Fadder: Rannej Ifversdt. .
Fadder: Michel Eune.
Fadder: Baald Aasen.
Fadder: Lars Olsen .
Fadder: Tarald Stuen.
Døpt 6.10.1737, Svorkmo: Jørgen Hermeis Marit
Fadder: Erick Sverchersens q. .
Fadder: Jons q. Jamptstuen.
Fadder: Lispet Svindsøyen.
Fadder: Jørgen Ols. .
Fadder: Niels Biørgensen .
Marit Jørgensdt. ble 24.10.1762 gift med John Fredriksen Tallerås, 1736-1783. Før ekteskapet hadde hun en datter, Catharina, f. 1760, med Hans Jørgen Fredriksen Dybli, 1742-1797.
I ekteskapet har jeg funnet 6 barn.
Skal tro hvem som er kona til Jørgen Herme. De ble gift mens kirkebøkene mangler. Får se om det går an å finne noe om dødsfall og skifter.
Beste hilsen Inger
Jeg har imidlertid funnet et Bjæring-barn til.
Døpt 26.12.1730, Svorkmo: Jørgen Corpurals drengebarn Christen Biering
(endret til riktige faddere)
Fadder: Ch.'s q. Biering.
Fadder: Beret Lychen.
Fadder: Ifuer Olss. .
Fadder: Aren Olss. .
Fadder: Simen Smeehouen.
Parenteret over 25.5.1733, Svorkmo: Jørgen Hemeis b. Christen Biering.
Har funnet følgende barn av Jørgen Herme i tillegg til Christen:
Nils Jørgensen, døpt 24.10.1734, Svorkmo:
Fadder: Skomager Erich's q. .
Fadder: Rannej Ifversdt. .
Fadder: Michel Eune.
Fadder: Baald Aasen.
Fadder: Lars Olsen .
Fadder: Tarald Stuen.
Døpt 6.10.1737, Svorkmo: Jørgen Hermeis Marit
Fadder: Erick Sverchersens q. .
Fadder: Jons q. Jamptstuen.
Fadder: Lispet Svindsøyen.
Fadder: Jørgen Ols. .
Fadder: Niels Biørgensen .
Marit Jørgensdt. ble 24.10.1762 gift med John Fredriksen Tallerås, 1736-1783. Før ekteskapet hadde hun en datter, Catharina, f. 1760, med Hans Jørgen Fredriksen Dybli, 1742-1797.
I ekteskapet har jeg funnet 6 barn.
Skal tro hvem som er kona til Jørgen Herme. De ble gift mens kirkebøkene mangler. Får se om det går an å finne noe om dødsfall og skifter.
Beste hilsen Inger
Sist redigert av Inger Johanne Bjørnaas den 1. april 2013 kl. 14.51, redigert 1 gang totalt.
Hei Inger,
Eg trur noko har skjedde med fadderane der... Ved Christen Biering sin dåp 26. des. 1730 får eg faddrane "Ch. Biærings q., Beret Lyche, Ifuer Olss., Aren Olss. og Simen? Simensønnen?" (Redigert: Ah, eg ser det er same faddersett på dei to fyrste...).
Ut frå kronologi, namn og faddere verkar det rimeleg at mora kan vere ei dotter av kullfogden og Berit Andersdotter. Dei vart gift i 1707, og ei tidleg dotter skulle vere gifteferdig ved 1730...
Eg trur noko har skjedde med fadderane der... Ved Christen Biering sin dåp 26. des. 1730 får eg faddrane "Ch. Biærings q., Beret Lyche, Ifuer Olss., Aren Olss. og Simen? Simensønnen?" (Redigert: Ah, eg ser det er same faddersett på dei to fyrste...).
Ut frå kronologi, namn og faddere verkar det rimeleg at mora kan vere ei dotter av kullfogden og Berit Andersdotter. Dei vart gift i 1707, og ei tidleg dotter skulle vere gifteferdig ved 1730...
Når det gjeld Marit Jørgensdotter har eg tidlegare ikkje fått kopla henne inn her. I skiftet etter Jon Fredriksson sin far i 1785 er ho ikkje angitt med namn, men er bistått av "hendes 2de svogre Niels Jensen Belgmager og Friderich Hongsloemoen".
Denne siste må vere Fredrik Fredriksson d.y. på Hongslomoen, som i 1759 vart gift med Kirsten Jørgensdatter (da med m.a. Nils Biering som eine vitnet). Det er vel rimeleg å tru at Marit og Kirsten kan vere systre.
Nils Jensson Belgmager vart i 1782 gift med Catharina Hans Jørgensdotter Solbu (trulova i Orkdal 28. apr, vigd 7. jul - ho kalles da Jonsdtr.). Ut frå namn og alder passer dette med dottera til Marit frå 1760. At ho ved vgsla kalles Jonsdotter er nok etter stefaren Jon Fredriksson. Nils Jensson opptrer i 1790 som forlovar ved trulovinga til Enkemand Iver Arentsen Ludufald af Hølandet med Enke Marith Jørgensdtr Sworkmoe - enkja er nok same Marit som nemnt over.
I 1794 er Nils Jensson forlovar for Ungkarl Peder Jørgensen Sworkmoe med Pige Ingebor Lødensdtr Lefstad saman med ein Petter Jørgensen. Eg har notert meg brørne (halvbrørne?) Peder og Petter Jørgensen som sønner av Jørgen Nilsson. Denne Jørgen Nilsson er etter det eg har registrert mest truleg son av Nils Jensson Belgmager, dvs. at forlovaren Nils Jensson er syskenbarn av brudgom Peder og forlovar Petter...
Denne siste må vere Fredrik Fredriksson d.y. på Hongslomoen, som i 1759 vart gift med Kirsten Jørgensdatter (da med m.a. Nils Biering som eine vitnet). Det er vel rimeleg å tru at Marit og Kirsten kan vere systre.
Nils Jensson Belgmager vart i 1782 gift med Catharina Hans Jørgensdotter Solbu (trulova i Orkdal 28. apr, vigd 7. jul - ho kalles da Jonsdtr.). Ut frå namn og alder passer dette med dottera til Marit frå 1760. At ho ved vgsla kalles Jonsdotter er nok etter stefaren Jon Fredriksson. Nils Jensson opptrer i 1790 som forlovar ved trulovinga til Enkemand Iver Arentsen Ludufald af Hølandet med Enke Marith Jørgensdtr Sworkmoe - enkja er nok same Marit som nemnt over.
I 1794 er Nils Jensson forlovar for Ungkarl Peder Jørgensen Sworkmoe med Pige Ingebor Lødensdtr Lefstad saman med ein Petter Jørgensen. Eg har notert meg brørne (halvbrørne?) Peder og Petter Jørgensen som sønner av Jørgen Nilsson. Denne Jørgen Nilsson er etter det eg har registrert mest truleg son av Nils Jensson Belgmager, dvs. at forlovaren Nils Jensson er syskenbarn av brudgom Peder og forlovar Petter...
Hei og god påske, sjølv om ho snart er over
Her har det komme fram mykje nytt, og noko som fekk meg til å sjå litt nærare på dette er at far til Iver frå Lufall er Arn Kjøsen og Kjøsen er grannegard til Herme.
Om dette er samme Iver som er omtalt i Hølondaboka under Lufall er det ikkje samsvar mellom kyrkjebøkene og boka. Per O Rød omtalar ein Iver, som er tidsaktuell, som Iver Arnsson. Det kan nok forståast som Arentsen, men han skriv at Iver gifter seg andre gongen med Marit Jørnsdatter Skotterød f 1738 og at ho var "frilledatter" til lensmann Jørn frå Oppstuggu Eid! Kor Skotterød er veit eg ikkje!
I kyrkjebøkene er ho som du skriv omtala som Svorkmo, men også Skjølberg og til slutt i Skaun der dei vert gifte som Solbu!
Truleg er det Hølondaboka som er feil i og med at kyrkjebøkene seie noko anna!
VH
Vidar
Her har det komme fram mykje nytt, og noko som fekk meg til å sjå litt nærare på dette er at far til Iver frå Lufall er Arn Kjøsen og Kjøsen er grannegard til Herme.
Enkemand Iver Arentsen Ludufald af Hølandet med Enke Marith Jørgensdtr Sworkmoe - enkja er nok same Marit som nemnt over.
Om dette er samme Iver som er omtalt i Hølondaboka under Lufall er det ikkje samsvar mellom kyrkjebøkene og boka. Per O Rød omtalar ein Iver, som er tidsaktuell, som Iver Arnsson. Det kan nok forståast som Arentsen, men han skriv at Iver gifter seg andre gongen med Marit Jørnsdatter Skotterød f 1738 og at ho var "frilledatter" til lensmann Jørn frå Oppstuggu Eid! Kor Skotterød er veit eg ikkje!
I kyrkjebøkene er ho som du skriv omtala som Svorkmo, men også Skjølberg og til slutt i Skaun der dei vert gifte som Solbu!
Truleg er det Hølondaboka som er feil i og med at kyrkjebøkene seie noko anna!
VH
Vidar
-
Skotterød er i Tømmesdalen som hører under Horg, men på grensa til Hølonda. Fant hverken Marit Jørgensdt. eller mora (Anne Olsdt. Skotterø - ref. Hølondaboka, bind 1, s. 290 Oppstuggu Eid) nevnt der. Det var imidlertid en Ole som kunne være hennes far der, men hun var ikke nevnt blant søskenflokken. Var kanskje ufullstendige kirkebøker der også på den tida ?
Jeg fant det somme som du, Vidar, og er enig med deg i at det nok er Håvard som har rett. Du beviser jo også det med det som står ved vielsen i Skaun.
Beste hilsen Inger
Jeg fant det somme som du, Vidar, og er enig med deg i at det nok er Håvard som har rett. Du beviser jo også det med det som står ved vielsen i Skaun.
Beste hilsen Inger
Da er den grei.
I Orkdalsboka band 3 side 258-262 er garden Lia omtalt, egentleg gjeld omtala både Lia og Herme! På side 259 er Paul Olsen (Løche) omtala som eigar av både gardane. På Lia sat Knut som bygselmann men på spanngarden i 1723 er det ein husmann, eg oppfattar det som på Herme!. Kan det være Jørgen eller er det for tidleg?
På side 260 er det nemde at garden vart seld på offentleg auksjon, Herme i 1753. Det vart fleire rettstridar, kanskje det er eit spor? Burde vel finnast dokumentasjon om dette, det er også nemd ein odelssak!
Kor slike dokumenter finnst veit ikkje eg, men har tru på at døkk finn ut av det!
VH
Vidar
I Orkdalsboka band 3 side 258-262 er garden Lia omtalt, egentleg gjeld omtala både Lia og Herme! På side 259 er Paul Olsen (Løche) omtala som eigar av både gardane. På Lia sat Knut som bygselmann men på spanngarden i 1723 er det ein husmann, eg oppfattar det som på Herme!. Kan det være Jørgen eller er det for tidleg?
På side 260 er det nemde at garden vart seld på offentleg auksjon, Herme i 1753. Det vart fleire rettstridar, kanskje det er eit spor? Burde vel finnast dokumentasjon om dette, det er også nemd ein odelssak!
Kor slike dokumenter finnst veit ikkje eg, men har tru på at døkk finn ut av det!

VH
Vidar
-
Har funnet flere barn av Casper Pedersen og Magret Maria Christensdt. Bjæring. Lister opp alle barna her for oversiktens skyld:
1) Fredrik, f. 1750
2) Ane Catrina, f. 1752
3) Berit Anne, f. 1756, Datteren, Anne Catrine, f. 1779 (far: Iver Olsen Sverstad), datteren Maren, f. 1790 (far: Jon Olsen Skiødreng)
4) Peder, f. 1758
Her er faddrene på de to yngste:
Døpt 2.5.1756, Berrette Anne:
Fadder: Christians kiæreste Steen.
Fadder: Jens Arensens q. .
Fadder: Kiersti Jørgensdatter .
Fadder: Kuldfougden Niels Biæring.
Fadder: Ole Erichsen Svorchmoe.
Døpt 20.8.1758, Peder:
Fadder: Smelter Ole's Brigetha .
Fadder: Kjersten Arnsdater .
Fadder: Muurmester Hans Olsen .
Fadder: Vegter Peder .
Fadder: Glasmager Erich .
I 1801 bodde disse under Lykkens kobberverk:
Casper Pedersen, 84, 2 g. e.m., pligtsarb.
Ingebor Anna Caspersd., hans datter, 44 ug
Maren Jonsd., hands dr., 11
Ane Olsd., logerende, 83, ug. fattig
Casper Pedersen døde 3.4.1818 på Skjølberg. Har ikke navnet på hans andre kone, eller når hans koner døde. Han må imidlertid ha blitt gift for 2 gang mellom 1758 og 1776 ettersom jeg ikke har funnet ham gift i de avskrevne kirkebøkene.
Beste hilsen Inger
1) Fredrik, f. 1750
2) Ane Catrina, f. 1752
3) Berit Anne, f. 1756, Datteren, Anne Catrine, f. 1779 (far: Iver Olsen Sverstad), datteren Maren, f. 1790 (far: Jon Olsen Skiødreng)
4) Peder, f. 1758
Her er faddrene på de to yngste:
Døpt 2.5.1756, Berrette Anne:
Fadder: Christians kiæreste Steen.
Fadder: Jens Arensens q. .
Fadder: Kiersti Jørgensdatter .
Fadder: Kuldfougden Niels Biæring.
Fadder: Ole Erichsen Svorchmoe.
Døpt 20.8.1758, Peder:
Fadder: Smelter Ole's Brigetha .
Fadder: Kjersten Arnsdater .
Fadder: Muurmester Hans Olsen .
Fadder: Vegter Peder .
Fadder: Glasmager Erich .
I 1801 bodde disse under Lykkens kobberverk:
Casper Pedersen, 84, 2 g. e.m., pligtsarb.
Ingebor Anna Caspersd., hans datter, 44 ug
Maren Jonsd., hands dr., 11
Ane Olsd., logerende, 83, ug. fattig
Casper Pedersen døde 3.4.1818 på Skjølberg. Har ikke navnet på hans andre kone, eller når hans koner døde. Han må imidlertid ha blitt gift for 2 gang mellom 1758 og 1776 ettersom jeg ikke har funnet ham gift i de avskrevne kirkebøkene.
Beste hilsen Inger
-
Glemte å oppgi faddrene på Berit Caspersdatters to barn:
Anne Catrine, døpt 12.12.1779:
Fadder: Ole Friderichsens qde Ingebor .
Fadder: Friderich og qde Berit Bjæring.
Fadder: Martha Jacobsdatter .
Fadder: Joen Olsen .
Maren Jonsdt., døpt 12.9.1790:
Fadder: Ole Jeremiasen .
Fadder: Lars Bierring.
Fadder: Postbuds Erichs hustrue .
Fadder: Jon Olsens hustrue Skiølberg.
Fadder: Gunille Jensdatter Smehaugen.
Her dukker det opp en Lars Bierring. Hvordan passer han inn her ?
Anne Catrine, døpt 12.12.1779:
Fadder: Ole Friderichsens qde Ingebor .
Fadder: Friderich og qde Berit Bjæring.
Fadder: Martha Jacobsdatter .
Fadder: Joen Olsen .
Maren Jonsdt., døpt 12.9.1790:
Fadder: Ole Jeremiasen .
Fadder: Lars Bierring.
Fadder: Postbuds Erichs hustrue .
Fadder: Jon Olsens hustrue Skiølberg.
Fadder: Gunille Jensdatter Smehaugen.
Her dukker det opp en Lars Bierring. Hvordan passer han inn her ?
-
Har funnet følgende i k.bøkene:
15.9.1771, Svorkmo: kastet jord paa Casper Pedersens qvindes liig. (Er dette hans første eller andre kone ?).
19.1.1766, Svorkmo: Kastet jord paa Christen Abrahamsens Bierings liig.
(Hans mor var Ellen Kjerstine Bjæring, søster av Nils og Margret Maria (g.m. Casper Pedersen).
Lars Bjering er nok sønnen til Fredrik Caspersen. Lars var født 1773. (Var fadder til Maren Jonsdt. i 1790).
15.9.1771, Svorkmo: kastet jord paa Casper Pedersens qvindes liig. (Er dette hans første eller andre kone ?).
19.1.1766, Svorkmo: Kastet jord paa Christen Abrahamsens Bierings liig.
(Hans mor var Ellen Kjerstine Bjæring, søster av Nils og Margret Maria (g.m. Casper Pedersen).
Lars Bjering er nok sønnen til Fredrik Caspersen. Lars var født 1773. (Var fadder til Maren Jonsdt. i 1790).
Christen Abrahamsson vil vere han eg nemnte som er hjå onkelen i 1762-tellinga ja. Son av Abraham Mosling f. 1740.
Ved dåpen til Maren Jonsdotter les eg "Lars Fredriksen Biering", så det er son til Fredrik Caspersson ja.
Ingeborg Anna Caspersdotter som er 44 år i 1801 burde vere født mellom Berit Anne i 1756 og Peder i 1758, men eg kan ikkje finne nokon dåp... Eller er det rett og slett feilskrive for Berit Anne?
Ved dåpen til Maren Jonsdotter les eg "Lars Fredriksen Biering", så det er son til Fredrik Caspersson ja.
Ingeborg Anna Caspersdotter som er 44 år i 1801 burde vere født mellom Berit Anne i 1756 og Peder i 1758, men eg kan ikkje finne nokon dåp... Eller er det rett og slett feilskrive for Berit Anne?
-
Jeg fant ut at det måtte være feilskrevet, jeg også, og at Ingeborg Anne er den samme som Berit Anne.
Inger
Inger
Eg var på SAT her på fredag og kikka i justisprotokollen for Løkken kobberverk. Der er det fleire sider med referat frå "farskapssak" om overnemnte Christen Abrahamsson. Det kan sjå ut til at Abraham Mosling bestred farskapet og gikk rettens veg. Tok bilder av sidene, men har ikkje hatt tid til å gå i gang med noko tolking...
Håvard skrev:Ut frå kronologi, namn og faddere verkar det rimeleg at mora (dvs. Jørgen Corporal Herme si kone) kan vere ei dotter av kullfogden og Berit Andersdotter. Dei vart gift i 1707, og ei tidleg dotter skulle vere gifteferdig ved 1730...
Dette kan vi vel utelukke, basert på skiftet etter Berit Andersdotter i 1742 nemnt over. Da må ho i så fall vere død og Jørgen oppatgift med mor til dei seinare borna som ikkje er nemnt i skiftet.
Arvingane var da "(...) benævnde Enkemand [Christen Biering] paa den ene og Hans med den avdøde udi ægteskap tilsammen aflede 3 børn een Søn og 2de Døtre nafnlig Niels Christopher Christensen gammel 20 aar, Ellen Kierstine Christens Daatter, nu død og efterladt sig een søn Christe Biering gammel 1 1 1/2 aar og Magrethe Maria ChristensDaatter gammel 16 aar paa den anden Siide."
-
Finn Guttvik, DIS-Sør-Trøndelag, har avfotografert hele justisprotokollen for Løkken Kobberverk og den vil bli å få kjøpt på årets Rennebumartna, 16-18 august.
Hvilken side i justisprotokollen fant du farskapssaken mot Mosling ?
Beste hilsen Inger
Hvilken side i justisprotokollen fant du farskapssaken mot Mosling ?
Beste hilsen Inger
Inger skrev:Hvilken side i justisprotokollen fant du farskapssaken mot Mosling ?
Meiner den var på fol. 36b-37a