Sølvi Arntzens minne.

Tjenesten som finner andre medlemmer som forsker på samme personer som deg

Moderator: MOD_DIStreff

Låst
Brukeravatar
Anne-Marie Thoreløkken
Sted: HALDEN

Sølvi Arntzens minne.

Legg inn av Anne-Marie Thoreløkken » 19. mars 2013 kl. 2.34

Hei!
Ved lesning på nettet, ser jeg at noen har funnet sine aner ved treff i Sølvi Arntzens minne.
Ved overføring av gedcomfil for ganske lang tid tilbake, fikk jeg også treff her, men har aldri kommet inn på den kilden.
Er det noen som kan si noe om dette?
Mvh
Anne Marie Thoreløkken

Brukeravatar
Eva Helene Erntsen
Sted: SKIEN

Re: Sølvi Arntzens minne.

Legg inn av Eva Helene Erntsen » 19. mars 2013 kl. 8.33

Denne er litt feilpostet. Informasjon om slektsforum er som overskriften sier informasjon om selve forumet.

Jeg flytter deg til Kilde og metode

Lykke til
mvh Eva Helene Erntsen
Moderator: Hedmark, Informasjon om Slektsforum, Agderfylkene, Nord-Trøndelag og Telemark.
Les dette før du poster din melding

Brukeravatar
dn18596
Sted: Sverige
Kontakt:

Legg inn av dn18596 » 19. mars 2013 kl. 16.50

Sølvi Arntzen var veldig aktiv på flere steder der jeg har slekt så jeg får ofte treff i DIStreff med henne som bidragsyter. Som eksempel kan du søke på Absalon Ped*. Da får du en liste med bl.a 99990. klikk der så får du informasjonen att bidraget kommer fra Sølvi. Jeg har ikke forsøkt sende e-post till den personen som det vises til der.

Ved søk på internet på "Sølvi Arntzen" og slekt får jeg mange treff som viser hvor aktiv hun var.

Å søke i den filen hun har sendt inn til DIStreff tror jeg ikke er mulig.

Håper dette var til hjelp.
Vennlig hilsen
Niels

Brukeravatar
Anne-Marie Thoreløkken

Legg inn av Anne-Marie Thoreløkken » 19. mars 2013 kl. 18.21

Hei Niels Hegge!
Tusen takk for ditt svar. Her kommer nok et dumt spørsmål, men hvor søker jeg på
Absalon Ped*? Blir det et google-søk?
På forhånd takk/Anne Marie Thoreløkken

Brukeravatar
dn18596
Kontakt:

Legg inn av dn18596 » 19. mars 2013 kl. 18.28

Om du søker på DIStreff med fornavn Absalon og etternavn Ped* (Ped* betyr begynner med Ped og kan være Pedersen, Pederson etc). Jeg er innlogget som medlem.

Brukeravatar
Anne-Marie Thoreløkken

Legg inn av Anne-Marie Thoreløkken » 19. mars 2013 kl. 22.46

Er det bare at bidraget kommer fra Sølvi Arntzen som kommer fram?
Jeg vet at jeg får treff hos henne og at nr. som du sier er 99990. Men det jeg lurte på var om det er mulig å finne hennes opplysninger som førte til treffet.

Kanskje spør jeg om en umulighet...

Anne Marie.

Per-Olav Broback Rasch
Sted: BODØ

Legg inn av Per-Olav Broback Rasch » 19. mars 2013 kl. 23.47

Kildene er dessverre ikke med på DIStreff, så det krever at du må kontakte vedkommende for å finne ut av.

Brukeravatar
dn18596
Kontakt:

Legg inn av dn18596 » 20. mars 2013 kl. 9.28

Dette er en svakhet med systemet, men det er jo tenkt att det skall brukes for å få kontakt med andre som forsker på samme personer, men når personene er borte, så går det ikke.

Om noen som har arvet hennes data eller har tilgang til den Gedcom filen som DIStreff har fått, skulle kunne se etter er jo det en mulighet. Men når ingen som kjenner DIStreff systemet svarer her så er det kanskje ikke noe som går. Har du kontaktet den e-post adressen som står i DIStreff?

Brukeravatar
Anne-Marie Thoreløkken

Legg inn av Anne-Marie Thoreløkken » 20. mars 2013 kl. 17.53

Hei og tusen takk for alle svar :-)

Jeg har kontatet e-posten for distreffet for en god stund tilbake, da var det visse dataproblemer.
Jeg håper dette er løst nå og har sendt en ny mail.

Den som gir seg har jo tapt.

Mvh
Anne Marie Thoreløkken

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 20. mars 2013 kl. 21.16

Hvis man følger linjen hvor det står Sølvi Arntzens minne så står mailadresse til testamenfullbyrder der.

Hvis han fortsatt har dataproblemer, kontakt meg direkte på mail.

Brukeravatar
Anne-Marie Thoreløkken

Legg inn av Anne-Marie Thoreløkken » 20. mars 2013 kl. 21.57

Hei Alf!
Ja, jeg har skrevet mail til han i kveld, så da venter jeg en tid og ser hva som skjer.
Tusen takk for ditt tilbud.
Mvh
Anne Marie.

Brukeravatar
Rolf Bjerke Holte
Sted: SANDEFJORD
Kontakt:

Legg inn av Rolf Bjerke Holte » 20. mars 2013 kl. 23.57

Niels skrev:Dette er en svakhet med systemet, men det er jo tenkt att det skall brukes for å få kontakt med andre som forsker på samme personer, men når personene er borte, så går det ikke.

Om noen som har arvet hennes data eller har tilgang til den Gedcom filen som DIStreff har fått, skulle kunne se etter er jo det en mulighet.

Det er noen som har ansvaret for disse dataene. Det er oppgitt en epost adresse, som skal brukes.

Styret i DIS Norge har vedtatt at annen kontakt informasjon ikke skal vises. Kontakt kontoret om du ikke får svar. De har nok mere opplysninger på Jarle Hannisdal.

Til info:
Fikk varsel i forrige uke, fra en annen c2i.net kunde om at c2i.net er eller skal legges ned av Tele2. Men finner ikke noe informasjon om dette hos Tele2, siden jeg ikke er kunde der selv.
mvh Rolf B. Holte
DNA koordinator i Vestfold

Brukeravatar
dn18596
Kontakt:

Legg inn av dn18596 » 21. mars 2013 kl. 8.51

Dette er vel dessverre ett problem som blir mer aktuelt ett hvert som åra går og flere bidragsytere forsvinner. Hva med de data som der ingen har tatt over ansvaret? Blir de slettet eller er tanken att man skall la noen i foreningen få mulighet å se etter kilder der?

Brukeravatar
Anne-Marie Thoreløkken

Legg inn av Anne-Marie Thoreløkken » 21. mars 2013 kl. 10.46

Hei!
Da skjønner jeg at jeg har brakt på banen et problem som gjelder flere, fint om vi kan få en løsning på dette.
Jeg har ikke fått mailen i retur, så da er nok e-mail adressen fortsatt gyldig...
Anne Marie.

Brukeravatar
Rolf Bjerke Holte
Kontakt:

Legg inn av Rolf Bjerke Holte » 22. mars 2013 kl. 15.24

Anne skrev:Da skjønner jeg at jeg har brakt på banen et problem som gjelder flere, fint om vi kan få en løsning på dette.

Jeg er ikke så sikker på at dette er ett problem.
a) Det finnes opplegg for å testementere sine data
b) Noen har i oppgave å forvalte dette ihht testamentator's vilje

Testamenterte data er ikke distreff tjenesten sitt ansvar, på samme måte som vi ikke kan stå til ansvar for andres data

Alle som har data i tjenesten har selv ansvar for å holde sin kontakt informasjon oppdatert i foreningen.

Det som er viktig å huske er at denne forening baserer seg på frivillige som stiller opp når de har tid, i perioder av livet kan man ha lite av slik tid tilgjengelig.

Distreff gruppen, som drifter og vedlikeholder tjenesten har intet ansvar for at folk svarer, eller ikke. Vi synes det er flott at folk får en mulighet til å diskutere slekt med andre og oppforder tilstadighet at folk faktisk gjør det.

DIStreff er:
    En mulighet til å få kontakt med andre som forsker på det samme som du gjør
    En anledning til å finne ut om andreslektsforskere arbeider med din slekt
    En tjeneste for å få tilbakemeldinger for å gjøre egne data bedre
    Hjelp og nyttige tips om hvordan best registrere navn og stedsnavn

DIStreff er ikke:
    Et sted for å presentere resultatet av egen slektsforsking
    Fullstendig oversikt over medlemmer sin slekt
    En kilde i vanlig forstand - alle data er bidrag fra enkeltpersoner og står for vedkommendes egen regning

Får du ikke kontakt innen rimelig tid ta kontakt med kontoret for hjelp til å spore opp vedkommende. Fører dette ikke frem kan sikkert vi gjøre ett forsøk på å finne ut hva som kan ligge bak uten å love noe som helst

Hvis noen mener dette er ett problem forelår jeg at det tas med styret. Dette ligger uten for mitt mandat som er å holde DIStreff i gang.
mvh Rolf B. Holte

Brukeravatar
Anne-Marie Thoreløkken

Legg inn av Anne-Marie Thoreløkken » 22. mars 2013 kl. 16.04

Hei igjen!
Det er ikke sikkert at dette treffet bringer meg videre, men man vil jo ikke ha noe uprøvd. Jeg er imponert når jeg i dette forumet får så raskt svar som jeg gjør.
Men hvis vedkommende ikke har tid eller har andre problemer, burde det kanskje være en ide å la andre overta. Nå er det jo ikke lang tid siden siste mail, så jeg skal ikke foregripe begivenhetenes gang. Jeg venter og ser det an.
Mvh
Anne Marie.

Brukeravatar
Rolf Bjerke Holte
Kontakt:

Legg inn av Rolf Bjerke Holte » 22. mars 2013 kl. 16.22

Kan bare forøvrig opplyse at bidrag fra medlemmer som melder seg ut, men ikke sletter sine data før de går ut, blir foreløpig liggende, med mindre vi får beskjed om at de er døde..

Utmeldte medlemmer får fjernet sin kontakt info, epost går da til distrefftjenesten. vi får melding som sier noe ala "Spørsmål om data fra tidligere medlem nr "

Det vi så gjør er å forsøker å spore opp vedkommende. Går ikke dette, gir vi beskjed tilbake om at vi ikke klarte å få kontakt.

I flere tilfeller blir folk positiv overrasket at vi tar kontakt og de melder seg inn igjen. I noen tilfeller får vi beskjed om å fjerne data, noe som vi da gjør.

Grunner til ikke å slette automatisk ved utmelding
A) Noen ganger kommer betalingsinformasjon bort, og folk er ikke klar over at de er utmeldt
B) Ny henvendelse kan få de til å innse at det er en god grunn til å være medlem igjen
C) Data kan være til hjelp i seg selv, som ett spor for å gå videre på egenhånd
mvh Rolf B. Holte

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 22. mars 2013 kl. 17.32

Dessverre har jeg øyensynligvis ikke fått epost om at mailadresse til testamentfullbyrder Jarle Hannisdahl som er tidligere leder av DIS-Hordaland, for øvrig, har endret mailadresse.

Det er nå fikset.

Så nå kan man poste spørsmål om Sølvi Arntzens data.

Brukeravatar
Anne-Marie Thoreløkken

Legg inn av Anne-Marie Thoreløkken » 22. mars 2013 kl. 20.18

Da har jeg muligens sendt min mail til feil adresse?

Anne Marie.

Låst

Gå tilbake til «DIStreff - GEDtreff»