Emma Josephine Haugen, f. Ingebretsen, 8. juli 1884 i Drøbak
Moderator: MOD_Vestfold
- Lars Erik Larsen
- Sted: OSLO
Emma Josephine Haugen, f. Ingebretsen, 8. juli 1884 i Drøbak
Emma Josephine Haugen (pikenavn Ingebretsen) ble født i Drøbak 8. juli 1884. Emma var datter av Margrethe Jørgensdtr og Martin Ingebretsen (begge fra Gran, Hadeland). Hun var halvsøster av min farfar Lars Larsen (født 1879 på Gran, Hadeland). Jeg har hørt at hun ble gift med Kristian Haugen i Sandefjord. Han skal ha vært brannmester der. Er det noen som kan hjelpe meg å finne spor til registreringer for familien og deres etterkommere? Alt av kilder eller informasjon er av interesse. Legger ved link til kirkebokens registrering for Emmas dåp: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-78 (Akershus fylke, Drøbak i Drøbak, Ministerialbok nr. II 1 (1878-1891), Fødte og døpte 1884, side 74).
Re: Emma Josephine Haugen, f. Ingebretsen, 8. juli 1884 i Dr
Hei
Du vil finne Emma J. Haugen under Gravminner med IDnr. 496190. Gravlagt på Orelund (Nybo) i Sandefjord.
På det samme gravstedet ligger også Søren Chr. Haugen, som nok er hennes mann. samt et par til med Haugen som etternavn. Kan muligens være familiemedlemmer det også.
Dessverre er Digitalarkivet nede denne helgen, men mulig det kan finnes noe i kirkebøkene senere.
Du vil finne Emma J. Haugen under Gravminner med IDnr. 496190. Gravlagt på Orelund (Nybo) i Sandefjord.
På det samme gravstedet ligger også Søren Chr. Haugen, som nok er hennes mann. samt et par til med Haugen som etternavn. Kan muligens være familiemedlemmer det også.
Dessverre er Digitalarkivet nede denne helgen, men mulig det kan finnes noe i kirkebøkene senere.
mvh Anne-Lise Skillinghaug
- Lars Erik Larsen
Takk for innpill!
Fant etter hvert mer info om Søren Kristian Haugen, hennes mann via FT 1900. Nå etter tilgang på FT for 1910 har jeg fått verifisert at det er de rette personene vi snakker om. Takk igjen!
Mvh Lars Erik
Fant etter hvert mer info om Søren Kristian Haugen, hennes mann via FT 1900. Nå etter tilgang på FT for 1910 har jeg fått verifisert at det er de rette personene vi snakker om. Takk igjen!
Mvh Lars Erik
Hei
Emma Josephine Haugen var min farmor og yngre (halv)søster av din farfar Lars. Emma var tjenestepike i Drøbak i 1900 før hun traff min farfar som jobbet på Oscarsborg, giftet seg og flyttet til Sandefjord. Litt mer om hennes etterkommere her:
http://homepage.mac.com/plh/Familie%20Tre/index.html
mvh Per
Emma Josephine Haugen var min farmor og yngre (halv)søster av din farfar Lars. Emma var tjenestepike i Drøbak i 1900 før hun traff min farfar som jobbet på Oscarsborg, giftet seg og flyttet til Sandefjord. Litt mer om hennes etterkommere her:
http://homepage.mac.com/plh/Familie%20Tre/index.html
mvh Per
- Lars Erik Larsen
Hjertelig takk, Per! Her var det masse spennende informasjon! Jeg prøver å sende deg en melding privat her også. Kan hende du er interessert i mer informasjon om din farmors mor, Margrethe Jørgensdtr fra Gran på Hadeland? Beste hilsen fra Lars Erik
Emma josephine var min farmors farmor. Kunne tenkt meg litt informasjon fra dere begge, både om Haugen-familien, og Emmas familie. Hadde hennes mor en sønn fra før av?
- Lars Erik Larsen
Hei Hilde Mari! Så artig å treffe slektninger her inne!
Mor til Emma Josephine Haugen, Margrethe Jørgensdatter, hadde sønnen Lars Larsen fra før hun giftet seg med Martin Ingebretsen. Margrethes sønn Lars var min farfar. Jeg har endel informasjon om Margrethes aner, og selvsagt om Lars' etterkommere hvis du er interessert.
Jeg har også noe informasjon om Margrethes mann, Martin Ingebretsen. Martin ble gift på nytt etter at Margrethe døde, med en dame som het Karoline Larsen, f. Olausen. Martin og Karoline fikk flere barn sammen. Ann-Mari Lie, som også er DIS-medlem har forsket på denne greina av familien, se http://www.disnorge.no/slektsforum/profile.php?mode=viewprofile&u=13322.
Hvis du sender meg din e-post-adresse i privatmelding kan jeg sende deg detaljer.
Vennlig hilsen,
Lars Erik Larsen

Jeg har også noe informasjon om Margrethes mann, Martin Ingebretsen. Martin ble gift på nytt etter at Margrethe døde, med en dame som het Karoline Larsen, f. Olausen. Martin og Karoline fikk flere barn sammen. Ann-Mari Lie, som også er DIS-medlem har forsket på denne greina av familien, se http://www.disnorge.no/slektsforum/profile.php?mode=viewprofile&u=13322.
Hvis du sender meg din e-post-adresse i privatmelding kan jeg sende deg detaljer.
Vennlig hilsen,
Lars Erik Larsen