Jeg er helt ny på slektsforskningsfronten - men syns det er fryktelig spennende.
På grunn av at min far ble adoptert to ganger - har vi egentlig aldri fått den sanne historien om min biologiske farfar og farmor og deres slekt. Dette har jeg lyst til å finne ut av - for kanskje å kunne finne slektninger som lever i dag.
Jeg fant farfar i digitalarkivet under folketellingen fra 1910 etter å ha fått tak i fødselsattesten til min far - og fant ut at farfar er født i Kristiania 01.08.1905, hadde tre søsken og bodde sammen med sin mor som var enke i Stolmagergata i Oslo (Kristiania)
Min farfar: Hjelpearb. Torleif Edvard Hagen
Han døde rett etter at min far ble født 12.02.1942
Jeg har enda ikke klart å oppspore min farmor. Dette står på fødselsattesten:
skilt påleggerske Marie Johansen f. Rustad
Betyr det at hun var skilt? Eller var hun en "skiltpåleggerske"? Hun var ung når hun fikk min far, likevel står det at hun het Johansen selv om hun fra fødsel hadde etternavnet Rustad.
Mystisk syns nå jeg..
Hun fikk min far i ung alder og ble utstøtt fra familien. Hun fødte min far på Bærum sykehus.Siden barnefaren ( Torleif Edvard Hagen) døde mens hun var på fødeklinikken, hadde hun ingen mulighet til å ta vare på barnet, og fraskrev seg ansvaret.
Min far kom da til Frelsesarmeens barnekrybbe på Galgeberg.
Har fått høre at hun ble etterhvert alkoholiker og løsfugl på gata. Jeg vet ikke om hun fikk flere barn enn min far. Hun bodde på Kvinneherberget på Olav Ryes plass når hun var rundt 50 år. Vet ikke når hun døde.
Vet ikke når hun er født og hvor hun har vokst opp.
Kan noen av dere hjelpe meg? Trenger å komme videre - men trenger hjelp fra dere eksperter.

Jeg legger ved kopi av fødselsattest.
Vennlig hilsen
Sven H