Kristine valdis...gift Forvald i 1924

Moderator: MOD_Hordaland

Svar
Brukeravatar
gj13765
Sted: Stord

Kristine valdis...gift Forvald i 1924

Legg inn av gj13765 » 11. januar 2013 kl. 13.23

jeg leter etter min mors tante Kristine Valdis Elsæther født i Vadsø 10/6-1886,oppvokst i Skogn Levanger hos sin farmor,men siden giftet hun seg i Bergen den 17/7-1924,med Henrik Andreas Forvald. Har tidligere etterlyst henne her:
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... 666#449666

Hun fikk 6 barn med Henrik:
Waldemar
Else
Lillian født 3/10-1928 Kvinneklinikken
Trygve
Reidar
Victor

Det er hennes liv etter hun kom til Bergen som interesserer meg..

Jeg har ikke funnet når tid disse barna er født,bortsett fra Lillian,finner dem rett og slett ikke i kirkebøkene..
Henrik Andreas Forvald døde på Haukeland 8/10-1947,han var da fraskilt.
jeg har ikke funnet henne død enda..kirkebøkene går ikke så langt fram i tid..

Kristine Valdis og min bestefar er de eneste barna etter mine oldeforeldre som selv fikk barn,de kjente ikke til hverandre siden de vokste opp i forskjellige fosterfamilier. Jeg håper nå å finne gjenlevende slekt etter noen av barna hennes.

Blir veldig glad om noen har noen spor å gi meg

:D

Brukeravatar
gj13765

Re: Kristine valdis...gift Forvald i 1924

Legg inn av gj13765 » 11. januar 2013 kl. 18.45

Da har jeg fått noen opplysninger av en snill mann her inne,når barna hennes er født,og det ser også ut som at de fleste er borte nå..

Kristine Valdis døde i Bergen 13/6-1958

Jakter videre på evnt barnebarn etter henne,med 6 barn etter seg så er jo sjansen stor for at noen finnes der ute..

Veldig glad for at noen tok seg tid til å hjelpe meg på vei :D

Brukeravatar
gj13765

Legg inn av gj13765 » 13. januar 2013 kl. 20.04

Da har jeg fått kontakt med barnebarn etter Kristine Valdis,,mine tre-menninger,og under over alle undere,i samme by som min mor bor i,og hvor jeg selv har bodd i mange år tidligere :-)

Jeg hadde aldri klart det uten hjelp fra dere som har skrivd til meg her inne,så igjen-tusen takk :D

Brukeravatar
gj13765

Legg inn av gj13765 » 2. februar 2013 kl. 23.06

Må bare få fortelle en glad-historie her i dag :-)

Jeg ble kontaktet i dag av en mann som har lett etter spor om Kristine Valdis i hele 40 år(!)...hun var hans bestemor og er da min tremenning. I går kveld søkte han på nett nok en gang,som så mange ganger før,og siden jeg da hadde denne etterlysningen ute,så kom jo den opp. Og nå har han fått både opplysninger og svar han så lenge har vært på jakt etter,vi har hatt en lang telefonsamtale i dag og fått utvekslet noe av det vi vet, med hverandre.

Ville dele denne historien for å vise hvor fantastisk det er, og hvor viktig det er for oss som ber om hjelp,at dere flinke slektsforskere faktisk er så snille å bruke av deres tid til å hjelpe oss andre når vi står fast og ikke kommer videre. Må bare nok en gang rose dere og si tusen takk
:D :D :D

Svar

Gå tilbake til «Bergen»