Sorenskrivargarden på Volden i Førde
Moderatorer: MOD_Slektsfaglig, MOD_Kildereg
-
- Sted: FØRDE
Sorenskrivargarden på Volden i Førde
Mads Matias Karlson Hafstad Vie, var barnefødd 20. mars 1884 på Volden (ved Tåene) i Førde. Han var eldste son av Karl Andreas Madson Hafstad og Anna Johanne E. Kristiansdotter. Karl Hafstad styrde (pakta) ein av embetsgardane (sorenskrivargarden) sentralt i Førde.
Spørsmål 1: Kan det finnast noko som fortel meg meir om dette?
Spørsmål 2: Korleis finn eg ut når dei flytta til Volden?
Spørsmål 3: Når nokon paktar ein slik gard, blir det ikkje då skreve nokon avtale og kvar kan eg finne noko om det?
Det var i 1894 at far til Mads, på ein auksjon kjøpte garden inne på Via. Dette var garden som Mads 19 år seinare fekk tilbud om å overta. Då hadde han stifta familie og var blitt 29 år gammal.
Spørsmål 4: Når ein gard vart kjøpt på ein slik måte, vart ikkje dette tinglyst, og kvar kan eg finne ut meir?
Spørsmål 1: Kan det finnast noko som fortel meg meir om dette?
Spørsmål 2: Korleis finn eg ut når dei flytta til Volden?
Spørsmål 3: Når nokon paktar ein slik gard, blir det ikkje då skreve nokon avtale og kvar kan eg finne noko om det?
Det var i 1894 at far til Mads, på ein auksjon kjøpte garden inne på Via. Dette var garden som Mads 19 år seinare fekk tilbud om å overta. Då hadde han stifta familie og var blitt 29 år gammal.
Spørsmål 4: Når ein gard vart kjøpt på ein slik måte, vart ikkje dette tinglyst, og kvar kan eg finne ut meir?
- Paul Johan Hals
-
Re: Sorenskrivargarden på Volden i Førde
Hei takk.
Har pløgd dette fleire gonger, er ikkje sikkert at det finnes noko svar på mine spørsmål
Har pløgd dette fleire gonger, er ikkje sikkert at det finnes noko svar på mine spørsmål
-
- Sted: TRONDHEIM
- Kontakt:
spm. 2: dersom dei flytta inn frå eit anna prestegjeld, skal det stå i innflyttarlista i kyrkjeboka; dersom dei flytta innagjelds, vert det vanskelegare
spm.4: Dette skal vere tinglyst. Vie har gnr. 43 i Førde (1886-matrikkelen); og så er det enklast om du kan finne bruksnummeret. I realregisteret er det ei side for kvart bruk. Der skal det vere ført inn eit notat for kvart tinglyst dokument, med tilvising til bind og side/ark i panteboka der heile dokumentet er skrive av.
Registeret for Vie byrjar her: http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?i ... _side=-229
så må du berre bla attover til du finn rett bruksnr. (dersom du veit bruksnr.) - eller til du finn bruket der det er ført inn skjøte til Karl i 1894.
spm.4: Dette skal vere tinglyst. Vie har gnr. 43 i Førde (1886-matrikkelen); og så er det enklast om du kan finne bruksnummeret. I realregisteret er det ei side for kvart bruk. Der skal det vere ført inn eit notat for kvart tinglyst dokument, med tilvising til bind og side/ark i panteboka der heile dokumentet er skrive av.
Registeret for Vie byrjar her: http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?i ... _side=-229
så må du berre bla attover til du finn rett bruksnr. (dersom du veit bruksnr.) - eller til du finn bruket der det er ført inn skjøte til Karl i 1894.
-
Det du skriv om innflyttarliste frå andre prestegjeld var interessant. Det var eg ikkje klar over. Kan være ein viktig plass å leite i monge samanhenger.
Vie trur eg eg skal klare men å finne tinglysningane omkring auksjonen. Og kor tid det heile starta nere på Vollen. Der er meg ei gåte
Vie trur eg eg skal klare men å finne tinglysningane omkring auksjonen. Og kor tid det heile starta nere på Vollen. Der er meg ei gåte
-
- Kontakt:
Bruksnummeret finn du t.d.ved å søkje opp Karl m.fam i FT1900: http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... =218#nedre
Altså bnr. 19. Då blar du til bnr. 19 i panteregisteret: http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?i ... _side=-247
Om lag midt nede på sida står det "Auktionsskjøde til Karl Madsen Hafstad..... thl 2. august 1890", med tilvising til Pantebok nr. 25, side 296
Altså bnr. 19. Då blar du til bnr. 19 i panteregisteret: http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?i ... _side=-247
Om lag midt nede på sida står det "Auktionsskjøde til Karl Madsen Hafstad..... thl 2. august 1890", med tilvising til Pantebok nr. 25, side 296
-
Hei tusen takk til deg. Men korleis finn eg ut kortid han starta å drive sorenskrivargarden på Volden?
-
- Kontakt:
Då må du først sjå etter om det er tinglyst paktarkontrakt.
Du må finne bruket på Volden i Panteregisteret slik eg fann bruket på Vie.
Du må finne bruket på Volden i Panteregisteret slik eg fann bruket på Vie.