Wilhelm von Dagenbolt født 1737

Moderator: MOD_Akershus

Svar
Bjørn Aarø
Sted: ÅLESUND

Wilhelm von Dagenbolt født 1737

Legg inn av Bjørn Aarø » 18. desember 2008 kl. 23.43

Er det noen som vil hjelpe meg med å finne foreldre til Wilhelm von Dagenbolt.
I følge Familysearch ble han født 20/6 1737 i Schiesmon Akershus Norway.
Om han er født med navnet Dagenbolt,eller tatt det seinere i livet er meg ukjent.
Er det noen sted i Skjedsmo som heiter Dagenbolt.

Hilsen.
Bjørn Aarø.

Anne Lisbeth Stavland
Sted: BREMNES

Re: Wilhelm von Dagenbolt født 1737

Legg inn av Anne Lisbeth Stavland » 19. desember 2008 kl. 0.34

Hei :)

Her er muligens din Wilhelm i dåpen. Skedsmo 1737-1759. Side 6, nr 86. Det er kun farens namn som står, Erich ???, + faddere. Eg leita fom 1737 til langt uti 1739, dette var den einaste Wilhelm på det søket.

www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7615&idx_id=7615&uid=ny&idx_side=-6

Mvh
Anne Lisbeth

Brukeravatar
dn22196
Sted: FJERDINGBY

Legg inn av dn22196 » 19. desember 2008 kl. 8.48

Hei jeg greier ikke finne ut hvem hans foreldre var.Han giftet seg 23 november 1770 i Skpstvedt Øsfold med Eleonore Christine Scharffenberg.Fant også dette i kirkeboken Østfold men ingen foreldre står der.Wilhelm står oppført som kaptein.Kanskje et spor å følge.Men denne var ikke enkel.Ingen ting å finne.Finner endel på Eleonore men på Wilhelm er det verre :?

Anne Lisbeth Stavland
Sted: BREMNES

Legg inn av Anne Lisbeth Stavland » 19. desember 2008 kl. 8.55

Hei :)
Det med kaptein passer bra. Eg fann familien i 1801 i Kvernes, Møre og Romsdal. Då er han oberstløytnant. Ein son bur heime.

www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f11553&gardpostnr=7&personpostnr=166&merk=166#ovre

Mvh
Anne Lisbeth

Bjørn Aarø

Legg inn av Bjørn Aarø » 19. desember 2008 kl. 15.07

Takk til Anne Lisbet Stavland,og Lisbeth Wangen.
Men er der noen som kan tyde skriften til dåpen til Wilhelm, som Ann Lisbet Stavland har lagt ut.
Hva står efter Erik?.
Døpt Skedsmo 1737-1759 side 6 nr 86.

Hilsen.
Bjørn Aarø

16265
Sted: LILLESTRØM

Legg inn av 16265 » 22. desember 2008 kl. 19.44

Hei Bjørn
God jul i stua.
Wilhelm von Dægenbolt ble antagelig født på Foss gård i Skedsmo.
Han bodde der før 1770.
Hans mors navn er Margrete Catrine Botto.
Hun var enke da hun solgte gården i 1770. Jeg vil råde deg til å låne boken
Skedsmo bygdens historie bind 3 av Halvor Haavelmo utgitt 1952.
Foss gård står på side 743-744 med en masse andre navn du sikkert har bruk for.
Hilsen
Jonny

Bjørn Aarø

Legg inn av Bjørn Aarø » 23. desember 2008 kl. 16.33

Hallo Jonny.

Takk for opplysning om Wilhelm von Dagenboldt.
Dette er en fin julegave,du kan tro eg har leita lenge efter denne familie.
God jul.

Hilsen.
Bjørn Aarø.

Kjell Halvorsen
Sted: ÅMOT

Legg inn av Kjell Halvorsen » 23. desember 2008 kl. 20.27

En Eric Ericsøn ble viet til Margrethe Botto (understreket) i Skedsmo kirke 1727 side 81b.

Kjell H.

Kjell Halvorsen

Legg inn av Kjell Halvorsen » 23. desember 2008 kl. 21.37

Erik Eriks: Faas: ble begravet fra Skedsmo kirke 17 april 1768 70 år 2 mnd gammel (nr 26 høyre side)

Bjørn Aarø

Legg inn av Bjørn Aarø » 24. desember 2008 kl. 13.42

Hallo Kjell.

Takk for all hjelp som du har gitt meg,angående Wilhelm Dagenboldt.
Det var fint å få en kopi.
Men undertegnede lurer forsatt på, hvorfor han har tatt navnet Dagenbolt. Hans far heiter jo Erik Eriksøn,og mor Margrete Catarine Botto.
Siden Wilhelm giftet seg med Eleanora Scharffenberg, som kommer fra en "pen" familie med adelige aner, måtte han kanskje ta et annet navn?? Men hvor dette Von Dagenbolt stammer fra, er fortsatt en gåte for meg. Hverken Dagenbolt-navnet eller Botto-navnet finner jeg noen forklaring på.

Takknemlig for opplysninger om disse navnene: (Von) Dagenbolt og Botto. Ønsker deg herved en God Jul og et Godt Nyttår!

Hilsen.
Bjørn Aarø

Kjell Halvorsen

Legg inn av Kjell Halvorsen » 25. desember 2008 kl. 13.27

Jeg tror du må til Danmark for å spore Dagenbolt videre. Ved søk i danske kilder fikk jeg riktignok bare ett tilslag, men landmaaler H.C. von Dagenbolt/Dagenboldt i København på 1770-tallet kan jo være verdt en nærmere studie. I kirkebok for Herlev sogn, Sokkelund herred, København var han oppgitt som far til datter Christiane Magrethe i 1773 og Johane Marie i 1775.

Hvis du velger å lete etter Dagenbolt i danske kilder, vil jeg anbefale deg å kikke på en oversikt som Kari Thingvold har satt sammen http://genealogi-dk.blogspot.com/ ; ganske omfattende og den har vært til nytte for meg.

Avhengig av hvordan du velger å fortsette søket , kan det jo også være nyttig med en etterlysning på H.C. von Dagenboldt i den danske utgaven av DIS. Det vil være rart om det ikke er noen som har litt info om ham der !

Kjell H.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Bjørn Aarø

Legg inn av Bjørn Aarø » 25. desember 2008 kl. 16.08

Hallo Kjell.

Takk for siste innspill.
Fant følgende personer på Family Search.
Christiane Margrethe f 1773
Johanne Marie f 1775.
Far. Dagenboldt.
Den H.C.von Dagenbolt som du viser til,kan være en bror av Wilhelm von Dagenbolt som eg etterlyser.
Har funne følgende barn til Wilhelm von Dagenbolt.
Ulrik Olaus f 8/11 1770 Klæbu.
Mariane Kirstine f 1772.
Christian Nikolai f 1774.
Som du ser er deres barn født, omtrent samtidig.
Men hvorfor dei eventuelle brødrene tittulerer seg som von Dagenboldt er meg en gåte.
Som tidlegere antydet,så trudde eg at Wilhelm hadde tatt et anna navn.
Men er H.C.von Dagenboldt, og Wilhelm von Dagenboldt brødre så har jo begge skifta navn.

Ett eller annet sted har jeg også funnet navnene Anders, Olaus og Leonard von Dagenholt. Disse navnene står i et navneregister, sortert på etternavn. Det starter med Abel Bernharda. Her henvises det til 19.75 og 19.76, 13.104 og 13.105.

I en oversikt over en familie Krog (Ulrik Olaus von Dagenbolt) var visst gift med en Karen Krog, er det for navnene Dagenbolt henvist til 415, 416 og 417. Dette er kanskje sideangivelser, men i hvilken bok finner vi stoffet om disse? Vet du tilfeldigvis noe om dette, ville det være supert. Her er også en Augustine Fredrike Dagenboldt nevnt. En Erich Olssen Dagenboldt, Knape i Båhuslen, har jeg også kommet over navnet til et sted.

Dette ble mye på en gang, men jeg setter pris på at du har tatt deg tid til å gi meg så mange opplysninger. Jeg er litt ny i "gamet" innenfor slektforskning, så jeg har mye å lære ennå.

Tusen takk for forhånd hvis du skulle vite noe mer om det jeg har skrevet om.

Vennlig hilsen
Bjørn Aarø

Kjell Halvorsen

Legg inn av Kjell Halvorsen » 26. desember 2008 kl. 13.51

Hei igjen,

Det lille jeg har bidratt med til nå har jeg 'gravd fram' fra tilgjengelig info på nett; mao gjort google-søk og andre søk i digitalisert info. Jeg har derfor dessverre ikke særlig mer å tilføye, annet enn å oppfordre deg til å fortsette søket og bruke fantasien til å lete etter koblinger som ikke umiddelbart synes nyttige. Lykke til og fortsatt God Jul.

Kjell H.

Kjell Halvorsen

Legg inn av Kjell Halvorsen » 23. november 2009 kl. 18.18

Hei,

Det har gått en stund siden siste innlegg - har du løst opprinnelsen til slektsnavnet Dagenbolt ?

Etter at skannet skiftemateriale ble lagt ut for digitalt søk, har jeg forsøkt å lese endel skifter fra skifteprotokollene fra Nedre Romerike sorenskriveri – Skedsmo. Jeg kom over skiftet etter Erik Eriksen Foss, som ble avholdt i tida 21 juli til 17 oktober 1768. Selv om det nedenstående er ganske dårlig transkribert, gir det likevel endel info som kan være av interesse å få dokumentert (skiftene er jo også primærkilder !). Kort gjenfortalt fra den innledende delen av skiftet som omhandler slektsskapsforhold mellom avdøde og etterkommere/arvinger:

Gjenlevende enke Margrete Caterina Pedersdatter på Foss eller FossEng Selvejer Gods.
Ældste søn, Wilhelm Dagenbolt, Capitain ved det Syndenfieldske ??? Regiment, nu fraværende.
2den søn, Hans Erik(?) Dagenbolt, ??? liuetenant i ???? ????, skal nu opholde sig i Københafn.
Ældste datter, Giertrud, enke etter afgangne Jens Sign, nu ?? paa gaarden Foss Mor????
2den datter, Sara med Mikkel Mikkelsen og boer paa Wesbye her i Sognet.
3die datter, Abel Catrine, gift med ?? Bigum i Sme?? ???.
4de og yngste datter, Barbro gift med Ole Andersen og boer på Pladsen ???? og nu tilstæde.

Du kan jo sjekke dette selv ved å gå inn på side 185b i Digitalarkivets skanna skiftemateriale for Nedre Romerike Sorenskriveri – skifteprotokoller http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/25580/186

I min egen database har jeg registrert vielse i Skedsmo for søstrene Giertrud, Sara og Barbro til hhv Jens Larsen, Mikkel Mikkelsen og Ole Andersen – 9 okt 1753, 25 jun 1763 og 23 apr 1767.

Brukeravatar
Else Berit Rustad

Legg inn av Else Berit Rustad » 23. november 2009 kl. 19.02

Litt utfyllende opplysninger: Først: Ved Wilhelms dåp er farens navn Erich Lamoen. Det er sannsynligvis det som nå heter Lahaugmoen (jfr. også teksten i skiftet, nevnt nedenfor)

I skiftet som Kjell nevnte, har han listet opp arvingene, med noen spørsmålstegn. Der hvor det er slike tegn, har jeg tydet teksten og skrevet her med uthevet skrift:

....Syndenfieldske værvede Regiment...

2den Søn, Hans Erichss(øn) Dagenbolt, tilforn Lieutenant i Udenlandsk Tieneste....

...Giertrud, Enke efter afgangne Jens Sign nu her paa Gaarden hos Moderen...

...Sara, gift med Mikkel Mikkelsen... (her var ordet gift uteglemt)

...Abel Catrine, gift med Tolder Bigum i Svendborg i Fyen...

...Pladsen Lahougmoen her i Sognet....

Mvh
Else B.

Kjell Halvorsen

Legg inn av Kjell Halvorsen » 23. november 2009 kl. 20.49

Fint at du tro støttende til, Else. Ditt bidrag understreker jo ytterligere at familien hadde flere tilknytningspunkter til Danmark, noe som var en del av grunnen til at jeg løftet dette tema fram igjen !

Bjørn Aarø

Legg inn av Bjørn Aarø » 29. november 2009 kl. 13.30

Hallo Kjell og Else!

Vil med dette takke Kjell for opplysningene og Else for tolkingen av den vanskelige skriften i skifteprotokollen. Det var bra du kom på bana med nye oppl. Kjell. Har leita etter den skifteprotokollen som du viser til uten å finne den. Men om jeg hadde funnet den, måtte jeg likevel ha hatt hjelp til å tyde den, for den skrifta er jo helt gresk for meg. Er imponert over at dere klarer å tyde det som står der. Skulle ønske at jeg kunne lese alt som står i den skifteprotokollen.

Du spør om jeg har løst "gåten" over navnet Dagenbolt, og da er svaret nei, jeg er bare blitt mer forvirret. Årsaken til det er at når jeg gikk gjennom Olai Ovenstads militærbiografier. fant jeg meget overraskende navnet Abel Catharine Dagenbolt som kone til Bigum, Poul Resen, f. ca. 1737 i Norge, som også er en militærperson, og også toller. Hans far var kongelig visitør i Tønsberg. Som du ser har også Abel Catharine tatt navnet Dagenbolt. Jeg trodde først at det bare var hennes brødre som tok navnet Dagenbolt, kanskje i forbindelse med at de ble militære personer. (Ofte kjøpte man seg jo titler i den tiden, og siden de ofte kalles Von Dagenbolt, så kunne det jo være en mulighet).

Ang. barna som er nevnt i skiftet, så er rette navn på familiens 2. sønn Hans Ernst Dagenbolt, og at han hadde militær bakgrunn var ukjent for meg. Det er nemlig han vi finner igjen i Danmark som landmåler fra ca. 1770-årene. Han fikk oppdrag av kongehuset å måle opp Sokkelund krets i Gladsaxe. Han arbeidde også med å planlegge vannledningene i København. Han har t.o.m. skrevet kartbøker. Tok et søk på han i Danmark og fikk interessante oppl. om hans familie der. De dataene ligger på nettet. Søk på Google: landmåler Dagenbolt.

Du skriver at du i din egen database har registrert vielser i Skedsmo for søstrene, Giertrud, Sara og Barbro til hhv. Jens Larsen, Mikkel Mikkelsen og Ole Andersen Furuseth.

Vet du om det finnes noen etterkommere etter disse ekteparene, og er evt. foreldrene eller barna nevnt i bygdebok for Skedsmo. Det som virker litt merkelig er at gården eides av Barbro og hennes mann så kort tid, og så plutselig blir gården solgt av hennes mor og hennes sønn Wilhelm, som bygdeboka forteller. Hvorfor disse transaksjonene???

Som vi ser nå, er alle barna til Erik Eriksen (Lahaugmoen/Foss) og Margrethe Cathrine Pedersdtr. Batta, født i Norge (det skal vel være Pettersdtr. siden faren hette Petter Batta), men noen reiste til Danmark, så familien må vel ha hatt noe tilknytning til Danmark eller Tyskland. Bror av Margrethe Batta, Olaus Gideon de Batta, som også er omtalt i Ovenstad + andre steder, hadde jo også en stor militær karriere, men vi har også funnet han som juridisk student i Jena i 1742, og da er det vi spør oss: Hvordan kan en vanlig gutt fra Skedsmo ha forbindelser og økonomi til studier i Tyskland i de tider??

Men det største mysteriet for oss er at Dagenboltnavnet er registrert i Ovenstad på to personer, som er født tidligere enn disse fra Skedsmo, nemlig Anders Dagenbolt og Leonhard Dagenbolt. Anders finner vi ingenting mer om, men Leonhard ble gift med Anna Sophie Mansfeldt fra Tønsberg, dtr. av en prest der. Hennes mor var Sophie Egtved, som ble oppigjengift med en prest Westling. Vi vet mye om Leonhards kones familie, men klarer ikke å finne ut hvor han og hun ble av, om de fikk barn osv.. Det eneste livstegn er at han var fadder for et barn i Evje rundt 1710 (mange høystående personers navn som faddere her).

Vil med dette takke nok en gang for at du er så behjelpelig med oppl. Vi er imidlertid meget nysgjerrige på om du selv har noe tilknytning til denne familien i senere generasjoner? Håper vi hører fra deg med en kommentar om de oppl. vi nå har sendt deg.

Vennlig hilsen Bjørn Aarø

Kjell Halvorsen

Legg inn av Kjell Halvorsen » 30. november 2009 kl. 21.08

Hei,

Fint at du ga tilbakemelding i form av en ’status’-rapport, Bjørn.

Jeg hadde dessverre ikke noe å bidra med til ditt opprinnelige spørsmål om opprinnelsen til slektsnavnet Dagenbolt, men mest mulig basiskunnskap om slektskapsforhold kan av og til føre en videre likevel, derfor innspillet mitt.

Til det siste først: Jeg har så langt ikke registrert noen felles aner. Min referanse til egen database for vielsen til søstrene Dagenbolt var litt upresis, for den ’databasen’ jeg refererte er egentlig et navneregister over døpte, konfirmerte og viede i Skedsmo 1707-1927 som jeg har registrert fra kirkebøkene for samme tidsrom og laget link til de aktuelle sidene i DA skanna kirkebøker – du finner de her http://navneregister.com/.

Pr idag har jeg ikke oversikt over evt etterkommere etter søstrene Dagenbolts ekteskap med sine respektive ektemenn, men hvis jeg kommer over noe av interesse i min fortsatte gjennomgang av kirkebøker, pantebøker og skifter i Skedsmo, vil jeg holde deg orientert.

Erik Eriksen døpte Barbara 4 april 1745 nr 48 http://tinyurl.com/ylguaex og Petter 3 april 1747 nr 48 http://tinyurl.com/ygxwo5e .

Kjell H.

Bjørn Aarø

Legg inn av Bjørn Aarø » 16. september 2012 kl. 16.15

[quote="Anne"]Hei :)

Her er muligens din Wilhelm i dåpen. Skedsmo 1737-1759. Side 6, nr 86. Det er kun farens namn som står, Erich ???, + faddere. Eg leita fom 1737 til langt uti 1739, dette var den einaste Wilhelm på det søket.

www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7615&idx_id=7615&uid=ny&idx_side=-6

Mvh
Anne Lisbeth[/quote

Er det noen som vil hjelpe meg å tyde hvor faddere kommer fra.
Hva står etter Peder.
Hva står etter Martha Josværdatter.

På forhånd takk.

Bjørn Aarø

Kjell Halvorsen

Legg inn av Kjell Halvorsen » 16. september 2012 kl. 18.31

Jeg vil foreslå at både Peder og Martha kom fra Aasen

Brukeravatar
Else Berit Rustad

Legg inn av Else Berit Rustad » 16. september 2012 kl. 18.58

Enig med Kjell :)

Jeg leser dåpsinnførselen slik:

Die 27 Julij ved Schedsmoe døbt Erich Lamoens Db: Wilhelm. Faddere Iver Laø, Peder Aasen, Ole Zardersen(?), Martha Josvædatter Aasen, Lovise Pedersdaatter.

Mvh
Else B.

Bjørn Aarø

Legg inn av Bjørn Aarø » 16. september 2012 kl. 22.23

Else skrev:Enig med Kjell :)

Jeg leser dåpsinnførselen slik:

Die 27 Julij ved Schedsmoe døbt Erich Lamoens Db: Wilhelm. Faddere Iver Laø, Peder Aasen, Ole Zardersen(?), Martha Josvædatter Aasen, Lovise Pedersdaatter.

Mvh
Else B.

Takk for hjelpa.
Er det noen som har opplysninger om faddere til Wilhelm.
Ønsker opplysninger om Peder Aasen og Martha Josvædatter Aasen.
Er det en gård eller sted i Skedsmo som heiter Aasen.

Hilsen.
Bjørn Aarø.

Kjell Halvorsen

Legg inn av Kjell Halvorsen » 17. september 2012 kl. 8.30

På sidene 776-777 i Skedsmo Bygdens Historie bind II av Halvor Haavelmo er en liten omtale av folk som har vært bosatt på Aasen - en husmannsplass under gården Lahaug. Innledningsvis nevnes: ”På Moen og innover åsen langs den gamle kongevei var det flere stuer og husmannsplasser. På Lahaugeie bodde Per Lahaugeie f. 1681 d. 1743, g.m. Berthe Nielsd. F. 1680 d. 1752. De var husmannsfolk på Lahaug. I en stue på Aasen bodde i lang tid familien Gulvester.” Deretter følger en oppsummering av de forskjellige generasjoner av denne slekta fra 1804 og framover.

I tidligere tider ble jo fornavn Per og Peder ofte benyttet om samme person slik at denne Per (1681-1743) kan jo være en kandidat som fadder i dåpen til Wilhelm.

Fra min egen database ser jeg at 2.juledag 1723 ble Hans døpt i Skedsmo kirke, far oppgitt som Peder Aasen.

Kjell Halvorsen

Legg inn av Kjell Halvorsen » 17. september 2012 kl. 10.39

Ei Marthe Josvasdatter ble gift med Jens Volden 1 januar 1722 nederst side 77a
Det ble døpt ei Johanne i 1723 nede på side 39b, en Christopher i 1725 side 50b og ei Johanne i 1727 nede side 60a med far oppgitt som respektive Jens Christophersen Volden, Jens Aasen Gielderaasen og Jens Aasen – høyst sannsynlig samme Jens med kone Marthe som omtalt ovenfor.

Bjørn Aarø

Legg inn av Bjørn Aarø » 17. september 2012 kl. 11.52

Kjell skrev:Ei Marthe Josvasdatter ble gift med Jens Volden 1 januar 1722 nederst side 77a
Det ble døpt ei Johanne i 1723 nede på side 39b, en Christopher i 1725 side 50b og ei Johanne i 1727 nede side 60a med far oppgitt som respektive Jens Christophersen Volden, Jens Aasen Gielderaasen og Jens Aasen – høyst sannsynlig samme Jens med kone Marthe som omtalt ovenfor.

Takk for hjelpa Kjell.
Undertegnede strever forsatt med å finne mere opplysninger om far til Wilhelm, Erik Eriksen Lahaug.
Hvor kom han fra, og hvem var hans foreldre.
Finner ikkje noen spor blant faddere til hans barn heller.

Hilsen.
Bjørn

Bjørn Aarø

Legg inn av Bjørn Aarø » 24. mars 2013 kl. 17.57

Else skrev:Litt utfyllende opplysninger: Først: Ved Wilhelms dåp er farens navn Erich Lamoen. Det er sannsynligvis det som nå heter Lahaugmoen (jfr. også teksten i skiftet, nevnt nedenfor)

I skiftet som Kjell nevnte, har han listet opp arvingene, med noen spørsmålstegn. Der hvor det er slike tegn, har jeg tydet teksten og skrevet her med uthevet skrift:

....Syndenfieldske værvede Regiment...

2den Søn, Hans Erichss(øn) Dagenbolt, tilforn Lieutenant i Udenlandsk Tieneste....

...Giertrud, Enke efter afgangne Jens Sign nu her paa Gaarden hos Moderen...

...Sara, gift med Mikkel Mikkelsen... (her var ordet gift uteglemt)

...Abel Catrine, gift med Tolder Bigum i Svendborg i Fyen...

...Pladsen Lahougmoen her i Sognet....

Mvh
Else B.

Hallo.
Er det noen som har kjennskap til denne Jens Sign, hvor kom han fra.
Er navnet sign ett sted i Skedsmo.

Hilsen.
Bjørn

Kjell Halvorsen

Legg inn av Kjell Halvorsen » 24. mars 2013 kl. 18.36

Sjekk vielse av par med lnr 17 i Skedsmo kirke 9 oktober 1753. Dette bringer deg sannsynligvis ikke nærmere løsningen på hvem brudgommen var, men likevel . . . . http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-30

Finner ingen Zing(e) i navneregisteret for 'Skedsmo - Bygdens historie'.

Kjell H.

Bjørn Aarø

Legg inn av Bjørn Aarø » 24. mars 2013 kl. 21.25

Hallo Kjell.
Takk for innspill.
Kjemper forsatt med Erik Eriksen Lahaugmoen foreldre.
Ser det er flere med navnet Zing(e) på Skedsmo, blant anna er Erik Laugmoen fadder til et barn som er døpt i 1752 barnets navn er Maren.
Greier ikkje å tyde fornavn på hennes far.
Døpt 1752 Skedsmo side 61 nr 12.
Maren.
? Zugrb
Faddere.
Iver Melby- Erik Laugmoen- Ole Torgersen- Margrethe Melby- Johanne Iversdatter Laugmoen-
Sara Eriksdatter Zugrb.
Problem med å legge med link.
Hilsen.
Bjørn

Brukeravatar
Else Berit Rustad

Legg inn av Else Berit Rustad » 24. mars 2013 kl. 21.42

Du bør lære deg å legge inn lenker, Bjørn... :wink:

Kildeinformasjon: Akershus fylke, Skedsmo, Ministerialbok nr. 3 (1737-1759), Fødte og døpte 1752, side 61.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-63
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 040440.jpg

Far til Maren heter Anders Luge, så vidt jeg kan se.
Og fadderne hennes er:

Jens Melbye, Erick Laugmoe, Ole Torgers. Mitsund, Margrete Melbye, Johanne Jensd. Laugmoe.

Som du ser, er det ingen fadder ved navn Sara her...?

Mvh
Else B.

Bjørn Aarø

Legg inn av Bjørn Aarø » 24. mars 2013 kl. 22.51

Hallo.
Tusen takk for hjelpa.
Angående Sara Eriksdatter, så har eg sett feil, hun var fadder på et anna barn.

Hilsen.
Bjørn

Svar

Gå tilbake til «Skedsmo»