Ragna Johanne Thorsdatter, 1864 eller 1874
Moderator: MOD_Rogaland
Ragna Johanne Thorsdatter, 1864 eller 1874
Hej!
Jag söker information om min MMFM Ragna Johanne Thorsdatter. Min MMF Hans Andreas Nilsen föds 20 sep 1895 på Feöy, se här:
www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1717&idx_id=1717&uid=ny&idx_side=-112
Jag lyckas dock inte hitta var Ragna Johanne kommer ifrån, och inte heller vart hon tar vägen? På ett ställe står att hon är född 1864 på Feöy, på ett annat ställe står det 1874, men jag hittar det inte. Min MMFF Hans Andreas Nilsen gifter senare om sig med Jørgensina Bårdsdatter.
Tack på förhand för all information! // Peter
Jag söker information om min MMFM Ragna Johanne Thorsdatter. Min MMF Hans Andreas Nilsen föds 20 sep 1895 på Feöy, se här:
www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1717&idx_id=1717&uid=ny&idx_side=-112
Jag lyckas dock inte hitta var Ragna Johanne kommer ifrån, och inte heller vart hon tar vägen? På ett ställe står att hon är född 1864 på Feöy, på ett annat ställe står det 1874, men jag hittar det inte. Min MMFF Hans Andreas Nilsen gifter senare om sig med Jørgensina Bårdsdatter.
Tack på förhand för all information! // Peter
Re: Ragna Johanne Thorsdatter, 1864 eller 1874
Foreldrene til Hans giftet seg nr 5 her. Torvastad i Torvastad, Ministerialbok nr. A 14 (1888-1899), Ekteviede 1893, side 87.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-74
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-74
Ranveg Johanne døpt nr 76 Avaldsnes i Avaldsnes, Ministerialbok nr. A 10 (1857-1876), Fødte og døpte 1874, side 152.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-163
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-163
-
- Sted: HAUGESUND
Denne familien har jeg mange opplysninger om. Deler av denne er kona's slekt!
Mvh. Johan Arthur Hansen
Mvh. Johan Arthur Hansen
Aha! Tack så mycket! Jag visste inte att Ragna var ett smeknamn för Ranveig! Jag kan ju fråga min MM om det då hon också heter Ranveig
Johan Arthur Hansen:
Vad spännande!
Jag tar tacksamt emot all information, jag har inte mer än det jag hittills lyckats hitta i kyrkoböckerna. På min MMM Marie Hermana Knutsdatters sida har jag däremot hittat en del på nätet

Johan Arthur Hansen:
Vad spännande!

-
Hei!
Ragna er vel normalt ikke et "smeknavn" for Ranveig.
Jeg legger ved en forfedrerapport fra eldste datter til Nils og Ranveig. Jeg har barna deres opp til 1910. De som er født senere har jeg ikke!
Når det gjelder min kones felles aner, så er det Anders Thoreson og Ranveig Svendsdtr. som du finner på vedlegget!
Mvh. Johan Arthur Hansen
Ragna er vel normalt ikke et "smeknavn" for Ranveig.
Jeg legger ved en forfedrerapport fra eldste datter til Nils og Ranveig. Jeg har barna deres opp til 1910. De som er født senere har jeg ikke!
Når det gjelder min kones felles aner, så er det Anders Thoreson og Ranveig Svendsdtr. som du finner på vedlegget!
Mvh. Johan Arthur Hansen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
OJ! Tack så mycket! Detta var mycket mer än jag hade hoppats på! Det besparade mig ett antal timmar!
... nu ska jag bara hitta alla detaljer och syskon m.m
Jag bygger ett träd här:
peterlarsen.se/st/family.php?famid=F131
... observera att det är nyligen påbörjat och ska betraktas som "work in progress", det kan innehålla en del felaktigheter

Jag bygger ett träd här:
peterlarsen.se/st/family.php?famid=F131
... observera att det är nyligen påbörjat och ska betraktas som "work in progress", det kan innehålla en del felaktigheter
-
Takk for slektstreet. Skal studere dette litt. Hvor døde denne Hans Andreas Nilson?
Jeg har mye mer enn det jeg la inn i vedlegget. Resten må sendes på mail! Det blir alt for mye å legge inn her.
Mvh. Johan Arthur Hansen
Jeg har mye mer enn det jeg la inn i vedlegget. Resten må sendes på mail! Det blir alt for mye å legge inn her.
Mvh. Johan Arthur Hansen

Aha okej, ja det får vi ta på mail. Hans Andreas Nilsen (min MMF) dog 17 maj 1969.
Man kan finna gravplatsen om man söker här:
www.disnorge.no/gravminner/global1.php
... om man stavar efternamnet: "Nilsen"
Man kan finna gravplatsen om man söker här:
www.disnorge.no/gravminner/global1.php
... om man stavar efternamnet: "Nilsen"
-
Jeg hadde også forfedrene til Maria Hermana. Legger ved en forfedrerapport med et fiktivt barn som utgangspunkt.
Mvh. Johan Arthur Hansen
Mvh. Johan Arthur Hansen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Aha! tackar! Det stämde överens med de uppgifterna jag redan hade hittat, förutom någon skillnad i stavning på namnen, vad bra!
Jag har ett årtal då Lars Knutsson på Kvala dog: 1919, har tyvärr inte antecknat källan, men det kanske finns i kyrkoböckerna
Edit: Såg nu att jag hade felaktigt år då Maria Hermana dog, korrigerade hos mig
Jag har ett årtal då Lars Knutsson på Kvala dog: 1919, har tyvärr inte antecknat källan, men det kanske finns i kyrkoböckerna
Edit: Såg nu att jag hade felaktigt år då Maria Hermana dog, korrigerade hos mig

-
Kan ikke finne noe om når Lars Knutson døde i 1919 i noen kirkebøker.
Har du noen mailadresse jeg kan sende til?
Mvh. Johan Arthur Hansen
Har du noen mailadresse jeg kan sende til?
Mvh. Johan Arthur Hansen
Okej, ska försöka leta fram var jag hittade 1919 någonstans. Ja, du kan maila mig på peter__larsen"at"hotmail.com
-
Da er det grunnen til at vi ikke finner han i kirkebøkene. Kirkebøkene for Avaldsnes – Førdesfjorden går bare til 1918.
Fant du noe ut av de filene som jeg sendte deg?
Mvh. Johan Arthur Hansen
Fant du noe ut av de filene som jeg sendte deg?
Mvh. Johan Arthur Hansen
Aha okej! Jag har tyvärr inte sett till något mail ifrån dig, det kan bero på att det är 2 underscore "_" i min e-postadress: peter__larsen, du har kanske skickat till fel mail?
-
Kan du sende en mail til [email protected]
Mvh. Johan Arthur Hansen
Mvh. Johan Arthur Hansen