Kan nye innlegg erstatte gamle?

Tjenesten som finner andre medlemmer som forsker på samme personer som deg

Moderator: MOD_DIStreff

Låst
Brukeravatar
14292
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Kan nye innlegg erstatte gamle?

Legg inn av 14292 » 3. desember 2004 kl. 1.05

Ja, det var fint.Bilde Har et spørsmål/problem som jeg har lurt på ang. DIS-treff. Jeg har lagt inn tre ganger, man finner mer, man korrigerer etc. Men det har vært litt upraktisk synes jeg at den nye "innsendingen" ikke "legger seg over" de gamle, sletter disse. Jeg finner meg selv i gammel og ny versjon. Har tatt opp dette med Arve D, men "problemet" er visst ikke løst enda. Tror ikke min siste kom inn i det hele tatt jeg.(sendt 09.11)
Randi

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Re: Kan nye innlegg erstatte gamle?

Legg inn av dn01013 » 3. desember 2004 kl. 17.38

I utgangspunktet skal gamle bidrag overskrives.

Men hvis man ber om spesielle betingelser eller fadder har misforstått hvordan man legger inn medlemmer, så kan det fort bli problemer.

Hvis du har medlemsnr 01234 og legger inn data, blir normalt medlemsnr 01234 brukt. Neste gang du bidrar og 01234 brukes som medlemsnr/identifisering vil det forrige bidraget bli overskrevet.

Men, noen ber om at andre enn medlemmer skal kunne klatre, og da endres medlemsnr til Z01234 som ikke overskriver bidraget med 01234 med mindre fadder vet at du har bidratt tidligere med et bidrag med kun medlemsid 01234.

For å forvirre fadder enda mer kan man også bidra med flere forskjellige bidrag, disse skal da identifiseres med f.eks. 01234 for det ene bidraget, og 01234A for det andre. Ønsker man i tillegg at alle skal kunne klatre, skal bidragene i stedet hete Z01234 og Z01234A. Eller for å lage enda mer forvirring, man kan også si til fadder at alle medlemmer skal kunne klatre, men gjester skal kun kunne se at data befinner seg der, eller man kan si at medlemmer skal kunne klatre og gjester skal kunne se hvem som bidrar.
Som du ser, her er mange variasjonsmuligheter, og hvis bidragsyter ikke er seg helt bevisst om hva man egentlig ønsker seg så kan det fort bli både dubletter, tripletter og enda mer.

I neste versjon av DIStreff håper vi å få til bedre analyseverktøy for bidragsyter til å finne ut hva slags bidrag man har inne. Dagens database er en flat fil på nesten 700 Mb og ikke mulig å åpne i noen editor pga. størrelse, men jeg har annet analyseverktøy for å finne årsaker til dubletter.

Men når fadder ikke tar kontakt med meg ang. problemet, så er det dessverre lite jeg kan gjøre.

For øvrig, hvem er Dag? Mener du Dagfinn i Østfold?? (MUlig jeg feilleste på skjermen pga. nedsatt syn i dag :) :D 8) )

Brukeravatar
dn01013
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 3. desember 2004 kl. 17.41

Uff. Ja, øynene spilte meg et triks der. Kontakter Arve D. for å høre hva som er problem.

Ang. siste innlegg har det ikke blitt lagt ut ennå pga. arbeide med å få på plass medlemshåndtering av maillister og flytting av DIScafe og DISforum.

De som venter på DIStreff og oppdateringer må nok vente dessverre ca. 1-2 uker til, bla. fordi batterieleminator til harddisken med DIStreff-data ble liggende igjen på jobben og til uka er det mange andre ting som må gå foran :-(

Brukeravatar
14292
Kontakt:

Legg inn av 14292 » 3. desember 2004 kl. 19.21

Hei Alf, ja hvordan "innleggelsen" foregår har ikke jeg noe kontroll på ser jeg. Bilde Tok det opp en gang med Arve Dispen da jeg så jeg hadde to innlagt etter mitt andre innsendte. Nå har da ikke den tredje kommet enda, sier du...da håper jeg de to foregående blir borte, ellers blir det lett rot.
Hilsen Randi

Brukeravatar
14292
Kontakt:

Legg inn av 14292 » 20. desember 2004 kl. 0.33

Nå ser det ut til at min siste sending har kommet på, men på endringsdato står det sannelig:Endringsdato: 20.11.03 . Så oppdaget jeg en rar feil som har kommet på, jeg har det ikke slik i slektsprogrammet. En som var døpt i Bakke kirke, ST, har fått fylke Vest-Agder på seg,(det har ikke så stor betydning, men..) men jeg har ingen fra Vest-Agder i det hele tatt i min base tror jeg.Når jeg søker på et sentralt navn i min base, ser det ut som personen kommer opp i "stereo" med mitt medlemsnummer.
Randi

Brukeravatar
dn01013
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 1. februar 2005 kl. 20.42

Nå heter vel sognet som Bakke kirke, ST, ligger i, ikke Bakke, som er et sokn i Vest-Agder. Derfor henføres det dit:-)

Brukeravatar
14292
Kontakt:

Legg inn av 14292 » 1. februar 2005 kl. 21.36

Tak, takk...det var vel en logisk forklaring ja.
Randi

Låst

Gå tilbake til «DIStreff - GEDtreff»