I utgangspunktet skal gamle bidrag overskrives.
Men hvis man ber om spesielle betingelser eller fadder har misforstått hvordan man legger inn medlemmer, så kan det fort bli problemer.
Hvis du har medlemsnr 01234 og legger inn data, blir normalt medlemsnr 01234 brukt. Neste gang du bidrar og 01234 brukes som medlemsnr/identifisering vil det forrige bidraget bli overskrevet.
Men, noen ber om at andre enn medlemmer skal kunne klatre, og da endres medlemsnr til Z01234 som ikke overskriver bidraget med 01234 med mindre fadder vet at du har bidratt tidligere med et bidrag med kun medlemsid 01234.
For å forvirre fadder enda mer kan man også bidra med flere forskjellige bidrag, disse skal da identifiseres med f.eks. 01234 for det ene bidraget, og 01234A for det andre. Ønsker man i tillegg at alle skal kunne klatre, skal bidragene i stedet hete Z01234 og Z01234A. Eller for å lage enda mer forvirring, man kan også si til fadder at alle medlemmer skal kunne klatre, men gjester skal kun kunne se at data befinner seg der, eller man kan si at medlemmer skal kunne klatre og gjester skal kunne se hvem som bidrar.
Som du ser, her er mange variasjonsmuligheter, og hvis bidragsyter ikke er seg helt bevisst om hva man egentlig ønsker seg så kan det fort bli både dubletter, tripletter og enda mer.
I neste versjon av DIStreff håper vi å få til bedre analyseverktøy for bidragsyter til å finne ut hva slags bidrag man har inne. Dagens database er en flat fil på nesten 700 Mb og ikke mulig å åpne i noen editor pga. størrelse, men jeg har annet analyseverktøy for å finne årsaker til dubletter.
Men når fadder ikke tar kontakt med meg ang. problemet, så er det dessverre lite jeg kan gjøre.
For øvrig, hvem er Dag? Mener du Dagfinn i Østfold?? (MUlig jeg feilleste på skjermen pga. nedsatt syn i dag

)