Reunion 10

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
gj15966
Sted: Hamar

Reunion 10

Legg inn av gj15966 » 16. juni 2012 kl. 15.53

Reunion 10 er på plass og Norsk Språkfil er ferdig.

http://www.reunion10.no

Stein

dn28239
Sted: FREKHAUG

Re: Reunion 10

Legg inn av dn28239 » 17. oktober 2012 kl. 22.40

Jeg lurer bare på hvor mye av programmet som er oversatt? Er det bare custom fields som er oversatt, eller får man fullstendig norske rapporter?

dn18897
Sted: SPONGDAL

Legg inn av dn18897 » 18. november 2012 kl. 10.39

Har brukt programmet ÆTT på Mac.
(Skrevet av Arne Venstad på Sintef,; Programmet ble først skrevet i HyperCard og senere forsøkt kovertert til bl.a. C++. I senere år er ikke programmet blitt vedlikeholt, derfor ble slektsarbeide liggende nede.)
Med 14.000 navn i basen har jeg fått konvertert allt til Reunion 9, dog uten å jobbe videre med det.
Har nå konvertert hele basen til Reunion 10 og er i gang med å gjøre meg kjent med programmet.
Lastet også ned den norske utgaven laget av Stein Ole og det funker fint.

ÆTT var et enkelt og bra program, så kompleksiteten i Reunion var en skranke å klatre over, men har masse muligheter ÆTT ikke hadde.
Har brukt data siden før PC kom og jobbet med Mac siden 1985...
Kjører i dag med den rimeligste utgaven, tror jeg: MacMINI med max RAM og 2TB backup-disk.
Maskinen kjører både iOS og Paralells (Micrsoft PC) samtidig på hver sin skjerm.

En takk til Stein Ole for god support.

Brukeravatar
Heidi Sitara Fjeldvig
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Heidi Sitara Fjeldvig » 18. november 2012 kl. 11.01

Vi ønsker deg velkommen til Reunion-verden Marwin. Vi er etterhvert blitt et relativt "stort" miljø på Reunion 10 i Norge, mye takket være Stein-Oles arbeid med oversettelser.

Må også tilføye at det finnes flere slektsprogrammer på Mac, og at Reunion ikke er det eneste på norsk, selv om det har blitt det mest utbredde.

Vi har et brukerforum i Oslo, kanskje ikke helt optimalt for deg rent geografisk, og jeg har en liten webside med litt tips og triks, kanskje du kan finne noe nyttig der:
fjeldvig.no/reunion/downloads/. Derfinner du også en oversikt over hvilke tema vi behandler der.

Lykke til videre, og vær velkommen til å poste dine spørsmål her i Slektsforskerforumet.

Mvh
Heidi S. Fjeldvig
Leder brukergruppe Reunion
DIS Oslo/Akershus
Heidi Sitara

slekt.fjeldvig.no

gj24332
Sted: Oslo

Legg inn av gj24332 » 21. juli 2015 kl. 19.26

Etter opprydding av programmer i min iMac, slettet jeg en ver.10 av Reunion.
Da begynte problemene med nyinstallert ver. 11 som ikke ville samarbeide.
Etter noen raske e-poster til Stein Ole og hans support via USA, så løste dette seg i løpet av en halv time.
Serviceavgiften til Stein Ole er vel verdt hver krone!
:lol:

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»