Aner til August Andersson , Fullestad
Moderator: MOD_Emigranter
Aner til August Andersson , Fullestad
Min farmor Augusta Leonora f. Anderson , f.1881 - d.1967 , født i Eidanger , Telemark Norge , hadde svensk slekt på sin fars side.
- Hennes far het : August Andersson , f. 06.03.1852 i Ulvestorp Storegården , Fullestad
sokn , Sverige. Han emigrerte til Norge og giftet seg i 1878 med Lena Gurine Sivertsen fra
Sandnes, Rogaland , Norge.
De bosatte seg i Eidanger , Telemark, Norge. Der døde han tidlig av
tuberkolose 30.12.1886.
- Augusts far het : Anders Gustaf Svensson . f.03.02.1822 ( Fullestad / Ænglatorp ?) døde
28.11.1895 i Sverige.
Sverige. Han var sannsynligvis gift med Christina Jonsdotter f. 17.09.1823 ( ænglatorp ?)
død 21.12.1862 i Sverige.
Det er mulig at Anders var gift 2 ganger ?
Er det noen som vet noe om aner og bakgrunn til disse ?
vennlig hilsen Kari B.
- Hennes far het : August Andersson , f. 06.03.1852 i Ulvestorp Storegården , Fullestad
sokn , Sverige. Han emigrerte til Norge og giftet seg i 1878 med Lena Gurine Sivertsen fra
Sandnes, Rogaland , Norge.
De bosatte seg i Eidanger , Telemark, Norge. Der døde han tidlig av
tuberkolose 30.12.1886.
- Augusts far het : Anders Gustaf Svensson . f.03.02.1822 ( Fullestad / Ænglatorp ?) døde
28.11.1895 i Sverige.
Sverige. Han var sannsynligvis gift med Christina Jonsdotter f. 17.09.1823 ( ænglatorp ?)
død 21.12.1862 i Sverige.
Det er mulig at Anders var gift 2 ganger ?
Er det noen som vet noe om aner og bakgrunn til disse ?
vennlig hilsen Kari B.
Re: Aner til August Andersson , Fullestad
Det kan se ut som han var gift to ganger ja, hvis dette er rett mann i FT 1890:
Post 3024548
Svensson, Anders Gustaf
Torpare
f. 1822 i Fullestad (Älvsborgs län, Västergötland)
Gift man, far i familjen
Ulfvestorp Storeg.
Fullestad (Älvsborgs län, Västergötland)
Födelseort i källan: Fullestad
Post 3024549
Andreasdr, Anna Stina
f. 1838 i Fullestad (Älvsborgs län, Västergötland)
h
Gift kvinna, mor i familjen
Ulfvestorp Storeg.
Post 3024548
Svensson, Anders Gustaf
Torpare
f. 1822 i Fullestad (Älvsborgs län, Västergötland)
Gift man, far i familjen
Ulfvestorp Storeg.
Post 3024549
Andreasdr, Anna Stina
f. 1838 i Fullestad (Älvsborgs län, Västergötland)
h
Gift kvinna, mor i familjen
Ulfvestorp Storeg.
Hei
Her har du en HFL + dåp som viser familien.
mvh Kjersti
Her har du en HFL + dåp som viser familien.
mvh Kjersti
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Hei igjen
Det ser ut til at Sven Andersson, far til Anders Gustaf, ble født 21. april 1792. Han ble gift med Lena Andersdotter, født 21. juli 1795. Sven dør av lungesot august 1821 og Lena gifter seg på nytt med en Erik Andersson, født 7. juni 1787.
Legger også ved dåpen til Sven og Lena. Men studer dette nøye. Her er det så mange overstrykninger at man fort kan se feil. I HFL-en fra 1802-1829, står det et ektepar oppført, Anders og Kjersti, som godt kan være nettopp Svens foreldre.
HFL 1861-1870 med første hustrus død julen 1862 og ny hustru oppført.
mvh Kjersti
Det ser ut til at Sven Andersson, far til Anders Gustaf, ble født 21. april 1792. Han ble gift med Lena Andersdotter, født 21. juli 1795. Sven dør av lungesot august 1821 og Lena gifter seg på nytt med en Erik Andersson, født 7. juni 1787.
Legger også ved dåpen til Sven og Lena. Men studer dette nøye. Her er det så mange overstrykninger at man fort kan se feil. I HFL-en fra 1802-1829, står det et ektepar oppført, Anders og Kjersti, som godt kan være nettopp Svens foreldre.
HFL 1861-1870 med første hustrus død julen 1862 og ny hustru oppført.
mvh Kjersti
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tusen takk til dere som har hjulpet meg !
Jeg har ikke mottatt vedleggene med HFL og dåp ??
Da ser det ut til at Anna Stina Andersdotter er hans kone nr. 2 og ikke min oldefars mor ?
Jeg har hatt noen ubekreftede opplysninger som tyder på at Anders Gustafs første kone het Christina Jonsdotter - f. 17.09.1823 - d. 21.12.1862.
Siden Gustafs sønn , August ble født i 1852 , er det vel hun som er Augusts sin mor ?
Vet noen noe om henne og hennes aner ??
hilsen KB

Jeg har ikke mottatt vedleggene med HFL og dåp ??
Da ser det ut til at Anna Stina Andersdotter er hans kone nr. 2 og ikke min oldefars mor ?
Jeg har hatt noen ubekreftede opplysninger som tyder på at Anders Gustafs første kone het Christina Jonsdotter - f. 17.09.1823 - d. 21.12.1862.
Siden Gustafs sønn , August ble født i 1852 , er det vel hun som er Augusts sin mor ?
Vet noen noe om henne og hennes aner ??
hilsen KB

OBS ! Jeg var litt snar ! NÅ kom vedleggene- tusen takk igjen !
Jeg lurte også på når August Andersson emigrerte til Norge og om Eidanger Telemark var hans første oppholdssted i Norge ?
Litt uklart hvordan Lena fra Sandnes Rogaland møtte August !
KB
Litt uklart hvordan Lena fra Sandnes Rogaland møtte August !
KB

Her er dåpen til Lena.
Christina er August sin mor. Skal se om jeg finner noe mer på henne.
mvh Kjersti
Christina er August sin mor. Skal se om jeg finner noe mer på henne.
mvh Kjersti
Hei
Han emigrerte i 1877. Se HFL vedlagt. Dro han til Stavanger?
mvh Kjersti
Han emigrerte i 1877. Se HFL vedlagt. Dro han til Stavanger?
mvh Kjersti
Takk så lenge ! 

Hei Kari
Jeg finner ingen Christina født i september 1823 i Fullestad, ei heller klarer jeg å finne vigselen mellom de to. I dødsfallslengden står det at hun ble født i Fullestad. Se vedlegg.
mvh Kjersti
Jeg finner ingen Christina født i september 1823 i Fullestad, ei heller klarer jeg å finne vigselen mellom de to. I dødsfallslengden står det at hun ble født i Fullestad. Se vedlegg.
mvh Kjersti
Takk skal du ha allikevel !
det er jo ikke alltid det er så lett å finne alt om alle !
Kari
':lol:') 
det er jo ikke alltid det er så lett å finne alt om alle !
Kari