Hjelp - jeg kommer ikke i min Brothers Keepers database

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
Brukeravatar
dn11213
Sted: MINNESUND

Hjelp - jeg kommer ikke i min Brothers Keepers database

Legg inn av dn11213 » 7. april 2012 kl. 22.52

Tenkte jeg skulle være smart og legge Brothers Keepers6 basen min inn i Dropbox og forsøkte å flytte den. Men den la seg på feil sted så jeg trykket "Angre" og den var tilbake på C: igjen. :cry:

Men når jeg forsøker å gå inn i Brothers Keepers nå så får jeg melding med spørsmål om jeg vil åpne en ny tom database etc. Og jeg kommer ikke inn i mine data!!!!

Det ser ut til at alt ligger der det skal - men jeg får ikke kommet inn på mine data.

Jeg bruker Vista og har allerede måttet få laget en administrator-sak og må gi meg selv tillatelse til å komme inn hver gang. En hyggelig person på Slektsforskerdagen hjalp meg med det. Men nå forstår jeg ikke noe.

Noen som kan hjelpe meg??? :shock: :x :x

Vennlig hilsen
Anita Gundeid
(Ikke veldig god i programmering.!)

Brukeravatar
dn11213
Sted: MINNESUND

Re: Hjelp - jeg kommer ikke i min Brothers Keepers database

Legg inn av dn11213 » 7. april 2012 kl. 22.57

Anita skrev:Tenkte jeg skulle være smart og legge Brothers Keepers6 basen min inn i Dropbox og forsøkte å flytte den. Men den la seg på feil sted så jeg trykket "Angre" og den var tilbake på C: igjen. :cry:

Men når jeg forsøker å gå inn i Brothers Keepers nå så får jeg melding med spørsmål om jeg vil åpne en ny tom database etc. Og jeg kommer ikke inn i mine data!!!!

Det ser ut til at alt ligger der det skal - men jeg får ikke kommet inn på mine data.

Jeg bruker Vista og har allerede måttet få laget en administrator-sak og må gi meg selv tillatelse til å komme inn hver gang. En hyggelig person på Slektsforskerdagen hjalp meg med det. Men nå forstår jeg ikke noe.

Noen som kan hjelpe meg??? :shock: :x :x

Vennlig hilsen
Anita Gundeid
(Ikke veldig god i programmering.!)

Nå kom jeg inn på en eller annen måte - trykket litt her og der.
Men forstår ikke noe - så jeg tror kanskje meg må komme meg på et Brother Keepers brukermøte etter påske!

Brukeravatar
Otto Jørgensen
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: Hjelp - jeg kommer ikke i min Brothers Keepers database

Legg inn av Otto Jørgensen » 7. april 2012 kl. 23.31

Da du la data til Dropboks gjorde du i samsvar med at du også endret stien til databasen.

Husk at databasens plassering er gitt nederst på første side av BK. Vanligvis er det c:/brothers keeper 6/ Data.
Droppboks er ikke C og du må fra BK da endre at databasen ligger i annen Mappe og i tillegg har du tre andre mapper under databasen som du må opprette.

Forøvrig anbefaler jeg konkretisering av feilmeldin gene, se gjerne http://www.bkwin.info/hjelp/problemer.html og forøvrig http://www.bkwin.info/hjelp/lister-og-f ... ordic.html

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»