Bnr 4 (lnr. 712c) NERBY
Her finner jeg, Tosten Christiansen 1816-96. Her er også hans barn listet opp, blant annet min oldemor Thea (står her oppført som født 1851, men utfra kirkebok og andre opplysninger jeg har er hun født i 1852).
Thea ble gift med Brede Olsen, f 1839 i Larvik (min oldefar), men i 1875 fikk hun datteren Mathilde med Knut Johansen "Svillerien".
Jeg har

På samme siden finner jeg Tosten Christiansens 2. ekteskap, med Marte Markusdtr. (søster til hans første kone). I dette avsnittet står barn av Tosten og Marte listet opp, og i den forbindelse står det at Tosten og Marte skal også ha hatt en datter Mathilde som reiste til Amerika.
Jeg undrer nå på om Mathilde, oppført som Tostens datter i virkeligheten kan være Thea's datter med Knut Johansen "Svillerien". Men jeg klarer da ikke å finne noe som verken bekrefter eller avkrefter dette.
Er det noen av dere som sitter med informasjon som kan hjelpe meg med dette spørsmålet

I 1891 bodde Tosten og Marte alene på Nerby, og i 1900 var stedet ubebodd iflg. bygdeboka.
Mvh
May B. Odden