Det norske folk 1814

Moderator: MOD_Kildereg

Svar
Knut Røysland
Sted: KRISTIANSAND S

Det norske folk 1814

Legg inn av Knut Røysland » 3. januar 2012 kl. 14.19

Jeg leser i Slekt & Data nr.4/11 om prosjektet DNF-1814. Jeg er interessert i å delta i prosjektet, men savner informasjon om den praktiske gjennomføringen. Forhåpentlig kommer det mer etter hvert.
Jeg har registrert kirkebøker i endel år, men opplever nå at sluttbehandlingen tar mer og mer tid. Derfor stiller jeg spørsmål ved tidsaspektet. Dersom transkriberingen skal foregå på vanlig måte (fullstendig registrering av alle opplysninger, korrekturlesing, usikkerhetssjekk osv.) vil dette neppe kunne gjennomføres innen juni 2013.
F. eks. har jeg registrert 2 bøker i 2009. Disse ble korrekturlest i 2010, og sendt inn til sluttbehandling i mars 2010. Disse er fortsatt ikke ferdigstilt, nærmere 3 år etter at registreringen begynte. Så derfor er spørsmålet: Hvordan ser man for seg at prosjektet tismessig skal kunne gjennomføres?
Mvh Knut.

Brukeravatar
Remi Trygve Pedersen
Sted: KONGSBERG

Re: Det norske folk 1814

Legg inn av Remi Trygve Pedersen » 5. januar 2012 kl. 0.28

Hei Knut!

1814-prosjektet har ingenting med DIS å gjøre, det er helt og holdent arkivverket som styrer dette.

Mer info kan du finne her: Lenke til 1814-prosjektet

Hilsen
Remi
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."

Knut Røysland
Sted: KRISTIANSAND S

Re: Det norske folk 1814

Legg inn av Knut Røysland » 5. januar 2012 kl. 11.53

Takk for henvisningen - jeg har ikke vært klar over dette prosjektet, og antok at registreringen skulle følge de vanlige retningslinjene.
Mvh Knut.

Svar

Gå tilbake til «Kilderegistrering»