John Martin Larsen, 1836 & Petrianna Kirstine 1847 *
Moderator: MOD_Nord-Trøndelag
John Martin Larsen, 1836 & Petrianna Kirstine 1847 *
Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde mine oldeforældre ?
Det drejer sig om:
John Martin Larsen, født 1836.
De oplysninger jeg har er Ekne Sogn, Levanger Skogn " Bakken "
Jeg ved at han er gift 23/4 - 1877 med
Petrianna Kirstine ( Olsdatter eller Pedersdatter ) født omkring December 1847 Beistaden.
John Martin Larsen´s forældre hedder Olsen, men finder ikke, hvor Larsen navnet kommer ind. Alle efterkommere hedder Larsen.
De skulle være flyttet til Trondheim på et tidspunkt, men finder dem ingen steder !
Hvis det går an og finde tipoldeforældrene også, vil jeg være rigtig glad for det.
På forhånd tak for hjælpen
.....
Tittel endret av moderator 14.12.2011
VE
Det drejer sig om:
John Martin Larsen, født 1836.
De oplysninger jeg har er Ekne Sogn, Levanger Skogn " Bakken "
Jeg ved at han er gift 23/4 - 1877 med
Petrianna Kirstine ( Olsdatter eller Pedersdatter ) født omkring December 1847 Beistaden.
John Martin Larsen´s forældre hedder Olsen, men finder ikke, hvor Larsen navnet kommer ind. Alle efterkommere hedder Larsen.
De skulle være flyttet til Trondheim på et tidspunkt, men finder dem ingen steder !
Hvis det går an og finde tipoldeforældrene også, vil jeg være rigtig glad for det.
På forhånd tak for hjælpen
.....
Tittel endret av moderator 14.12.2011
VE
-
- Sted: LODDEFJORD
Re: Efterlysning
Hei
Se vedlagt lenke til hans bryllup. som du ser så heter faren Lars Nilsen Selboe, ikke Olsen.
Farens navn er Lars derav sønnens etternavn Larsen. Faren til Petrianna heter Ole Pedersen Bartnæsplass derav navnet Olsdatter.
Mvh
Gunnar
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-35
Se vedlagt lenke til hans bryllup. som du ser så heter faren Lars Nilsen Selboe, ikke Olsen.
Farens navn er Lars derav sønnens etternavn Larsen. Faren til Petrianna heter Ole Pedersen Bartnæsplass derav navnet Olsdatter.
Mvh
Gunnar
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-35
Tusind tak for hjælpen !
Skal blot spørge om;
Bartnæsplass & Selboe
, er det navne på steder / byer eller er det navne på personerne ?
Er ikke kendt med alle de navne.
Hvis de er bynavne, hvor omtrent ligger de da ?
Mvh.
Kaj
Skal blot spørge om;
Bartnæsplass & Selboe
, er det navne på steder / byer eller er det navne på personerne ?
Er ikke kendt med alle de navne.
Hvis de er bynavne, hvor omtrent ligger de da ?
Mvh.
Kaj
- Paul Johan Hals
Det er nok navnene på gårdene de bor på. Normalt vil dette være innenfor samme prestegjeld som kirkeboka gjelder for. i dette tilfelle Skogn. Hvis det er i et annet prestegjeld (prestens embedsområde) vil det normalt være oppgitt hvilket prestegjeld det er.
Håper dette ble forståelig
Mvh Paul
Håper dette ble forståelig

Mvh Paul
-
- Sted: LODDEFJORD
Hei igjen
Navnet Selboe kan muligens stamme fra bygden Selbu i Sør-Trøndelag.
Navnet Bartnæs er sannsynlig fra Bartnes i Beitstad (nå i Steinkjær bykommune)
Mvh
Gunnar
Navnet Selboe kan muligens stamme fra bygden Selbu i Sør-Trøndelag.
Navnet Bartnæs er sannsynlig fra Bartnes i Beitstad (nå i Steinkjær bykommune)
Mvh
Gunnar
-
- Sted: LØKKEN VERK
Hei !
Troloved 1877.
Johan Martin og Petrianna.
Nr. 10.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Skogn, Forlovererklæringer nr. 717A11 (1850-1895), Trolovede 1877, side 101.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-101
Mvh. Magne.
Troloved 1877.
Johan Martin og Petrianna.
Nr. 10.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Skogn, Forlovererklæringer nr. 717A11 (1850-1895), Trolovede 1877, side 101.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-101
Mvh. Magne.
Tusind tak forhjælpen til alle.
Venlig hilsen
Kaj
Venlig hilsen
Kaj
Jeg har fundet dette på vedlagte link. Tak for det.
Jeg har dog fortsat det problem at jeg ikke finder forældrene til John Martin Larsen & Hustru Petrianna.
har navnene Lars Nielsen Selbo & Ole Pedersen Bartnesplads samt deres hustruer.
Ville jo meget gerne om jeg kunne finde noget på dem, da de er mine tipoldeforældre.
Går det an at komme længere tilbage da hjertensgerne.
Har søgt i FT, fødte & døbte, Konfirmerede, Ægteviede, tilflyttere og udflyttere samt døde og begravede i alle bøgerne fra Selbo & Beistad / Bartnes, henholdsvid Nord- og Sør Trøndelag.
Håber at nogen af alle de hyggelige dis no medlemmer kan hjælpe mig.
Tusind hjertelig Tak siger jeg på forhånd !!!
Mvh. Kaj
Jeg har dog fortsat det problem at jeg ikke finder forældrene til John Martin Larsen & Hustru Petrianna.
har navnene Lars Nielsen Selbo & Ole Pedersen Bartnesplads samt deres hustruer.
Ville jo meget gerne om jeg kunne finde noget på dem, da de er mine tipoldeforældre.
Går det an at komme længere tilbage da hjertensgerne.
Har søgt i FT, fødte & døbte, Konfirmerede, Ægteviede, tilflyttere og udflyttere samt døde og begravede i alle bøgerne fra Selbo & Beistad / Bartnes, henholdsvid Nord- og Sør Trøndelag.
Håber at nogen af alle de hyggelige dis no medlemmer kan hjælpe mig.
Tusind hjertelig Tak siger jeg på forhånd !!!
Mvh. Kaj
- Marit Lorvik Sørli
Hei.
Det er en ting jeg ikke helt skjønner, for jeg trodde jeg fant dåpen til Petrianna Kirstine
her, nr 32 ,-- født 26. desember 1847
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Beitstad (Solberg), Ministerialbok nr. 741A06 (1836-1848), Fødte og døpte 1848, side 101.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-104
Men det er jo helt feil foreldre
Finner heller ingen annen Petrianna i denne perioden. Kan det være presten som har skrevet feil i kirkeboken
Og hvor er denne familien i 1865- tellinga ?
Her er John Martin og Petrianna i 1900-tellinga , og fødselsåret er oppgitt til 1845. men hun finnes ikke da.
http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/We ... 19784#ovre

Det er en ting jeg ikke helt skjønner, for jeg trodde jeg fant dåpen til Petrianna Kirstine
her, nr 32 ,-- født 26. desember 1847
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Beitstad (Solberg), Ministerialbok nr. 741A06 (1836-1848), Fødte og døpte 1848, side 101.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-104
Men det er jo helt feil foreldre

Finner heller ingen annen Petrianna i denne perioden. Kan det være presten som har skrevet feil i kirkeboken

Og hvor er denne familien i 1865- tellinga ?
Her er John Martin og Petrianna i 1900-tellinga , og fødselsåret er oppgitt til 1845. men hun finnes ikke da.
http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/We ... 19784#ovre
Hei igen !
Nej jeg finder det lidt mystisk dette her. Samme problem er der med faderen til John Martin Larsen.
Begriber ikke hvor man har mulighed for at tjekke op på dette.
Findes der andre søgeredskaber som er tilgængelige på nettet ?
Har også forsøgt med familysearch, men også her uden resultat.
Findes der bygdebøker for områderne som kanske kan fortælle noget ?
Tak for din hjælp !
Mvh.
Kaj
Nej jeg finder det lidt mystisk dette her. Samme problem er der med faderen til John Martin Larsen.
Begriber ikke hvor man har mulighed for at tjekke op på dette.
Findes der andre søgeredskaber som er tilgængelige på nettet ?
Har også forsøgt med familysearch, men også her uden resultat.
Findes der bygdebøker for områderne som kanske kan fortælle noget ?
Tak for din hjælp !
Mvh.
Kaj
-
- Sted: STJØRDAL
Selbu eller Selbo her har ingenting med bygda Selbu å gjøre, men det var navn på en gård på Ekne i Skogn prestegjeld.
Jeg har bygdebok for Ekne i Skogn for tiden etter 1801, og på side 348 finner jeg: Lars Nilsen var født i 1805, og han var gift i 1841 med Pauline Olsdatter Sunde. Lars solgte gården Selbu i 1846 til løytnant Christian Bolle. Det står ikke noe om hvem som var barn av Lars og Pauline, men hans foreldre var gårdbrukere i Selbu før han: Nils Larsen Selbu født 1779, og kona Ragnhild Jacobsdatter Kvernbakken. Det var 9 barn her født i perioden 1804-1824. Han kjøpte gården Selbu i 1802. Det var vanskelig for Nils Larsen å greie seg økonomisk, og han måtte ofte selge skogstykker og ta opp lån på gården. På den måten greide han å ha gården til han døde i 1842. Ved skiftet etter Nils ble gården overdratt til sønnen Lars for 1000 spesidaler
Foreldre til Nils Larsen var Lars Nilsen som var 68 år i 1801, og kona Margrethe Olsdatter. Hun var datter av Ole Henriksen Bye. Nils Larsen hadde i 1764 fått skjøte på gården Selbu av Henrik Henriksen Hornemann, men solgte gården videre slik at han bare ble bruker der. Han var bygselmann, som fikk rett til å sette opp kvernbruk der
Jeg har bygdebok for Ekne i Skogn for tiden etter 1801, og på side 348 finner jeg: Lars Nilsen var født i 1805, og han var gift i 1841 med Pauline Olsdatter Sunde. Lars solgte gården Selbu i 1846 til løytnant Christian Bolle. Det står ikke noe om hvem som var barn av Lars og Pauline, men hans foreldre var gårdbrukere i Selbu før han: Nils Larsen Selbu født 1779, og kona Ragnhild Jacobsdatter Kvernbakken. Det var 9 barn her født i perioden 1804-1824. Han kjøpte gården Selbu i 1802. Det var vanskelig for Nils Larsen å greie seg økonomisk, og han måtte ofte selge skogstykker og ta opp lån på gården. På den måten greide han å ha gården til han døde i 1842. Ved skiftet etter Nils ble gården overdratt til sønnen Lars for 1000 spesidaler
Foreldre til Nils Larsen var Lars Nilsen som var 68 år i 1801, og kona Margrethe Olsdatter. Hun var datter av Ole Henriksen Bye. Nils Larsen hadde i 1764 fått skjøte på gården Selbu av Henrik Henriksen Hornemann, men solgte gården videre slik at han bare ble bruker der. Han var bygselmann, som fikk rett til å sette opp kvernbruk der
-
Setter opp en aneliste på Lars Nilsen slik at det forhåpentligvis blir litt bedre oversikt(Lars Nilsen som nr.1 med foreldre nr. 2 og 3 og så dobbelt bakover):
1)Lars Nilsen født ca 1805. Gift i 1841 med Paulina Olsdatter Sund
Foreldre:
2)Nils Larsen født ca 1779
Gift i 1804 med Ragnhild Jacobsdatter Kvernbakken
3)Ragnhild Jacobsdatter Kvernbakken
Besteforeldre:
4)Lars Nilsen født ca 1733(68 år i 1801)
5)Margrethe Olsdatter
Oldeforeldre:
10)Ole Henriksen Bye.
Nå har du vel fått noe å jobbe videre med, men jeg skal se i skiftene jeg har skrevet av for Skogn(til nå frem til 1802) og se om jeg finner noe der
1)Lars Nilsen født ca 1805. Gift i 1841 med Paulina Olsdatter Sund
Foreldre:
2)Nils Larsen født ca 1779
Gift i 1804 med Ragnhild Jacobsdatter Kvernbakken
3)Ragnhild Jacobsdatter Kvernbakken
Besteforeldre:
4)Lars Nilsen født ca 1733(68 år i 1801)
5)Margrethe Olsdatter
Oldeforeldre:
10)Ole Henriksen Bye.
Nå har du vel fått noe å jobbe videre med, men jeg skal se i skiftene jeg har skrevet av for Skogn(til nå frem til 1802) og se om jeg finner noe der
- Marit Lorvik Sørli
Vielse drengekarl og gaardmand Lars Nielsen Selboe 35 år og pige Pauline Olsdatr. Sunde 25 år
viet 25. oktober 1841 ,- øverst på denne siden
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Ekne i Skogn, Ministerialbok nr. 717A06 /2 (1836-1849), Ekteviede 1842, side 345.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-29
viet 25. oktober 1841 ,- øverst på denne siden
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Ekne i Skogn, Ministerialbok nr. 717A06 /2 (1836-1849), Ekteviede 1842, side 345.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-29
-
I skiftene jeg har skrevet av finner jeg en Margrethe Olsdatter på 21 år i 1759(født ca 1738), og hun var da datter av Malie Christensdatter Bye ved dennes skifte 19.04.1759 som da var gift med Erick Thommesen. Arvingene var ellers barna hennes: Hendrick Olsen som var myndig, Christen Olsen som var myndig, Ole Olsen d.e 18 år og Ole Olsen d.y.13 som stefaren var formynder for(begge Ole). Døtrene var Maren Olsdatter 32 år og Margrethe Olsdatter 21 år. Formynder for disse var broren Hendrick Olsen Bye. Hvis noen skulle lete på Digitalarkivet så er skiftet ført i protokollen for 1760-66 har jeg notert
I 1749 finner en Malie Christensdatter nevnt som arving i skiftet etter faren Christen Olsen Bye, og han var da gift med Karen Olsdatter som var mor til barna hans(dermed da også til Malie). Malie var da gift med Erick Thommesen Bye. Så det vil si at Ole Henriksen Bye må være død mellom 1746 og 1749(yngste sønnen Ole var 13 år i 1759 og født ca 1746), og Mali må ha blitt gift med Erick Thommesen mellom 1746 og 1749.
Nå er jeg litt usikker på om dette er riktig Margrethe siden vi ikke vet hvor gammel hun skal være, men jeg tror dette er den riktige. Så hvis en fortsetter anerekka fra Margrethe Olsdatter nr. 5. Skulle det videre bli:
10)Ole Henriksen Bye
11)Malie Christensdatter som det var skifte på i 1759
22)Christen Olsen Bye som det var skifte på i 1749
23)Karen Olsdatter
Kan se mer i skiftene senere, men uansett må kirkebøkene sees på nå tror jeg før en kan komme noe sikkert videre.
I 1749 finner en Malie Christensdatter nevnt som arving i skiftet etter faren Christen Olsen Bye, og han var da gift med Karen Olsdatter som var mor til barna hans(dermed da også til Malie). Malie var da gift med Erick Thommesen Bye. Så det vil si at Ole Henriksen Bye må være død mellom 1746 og 1749(yngste sønnen Ole var 13 år i 1759 og født ca 1746), og Mali må ha blitt gift med Erick Thommesen mellom 1746 og 1749.
Nå er jeg litt usikker på om dette er riktig Margrethe siden vi ikke vet hvor gammel hun skal være, men jeg tror dette er den riktige. Så hvis en fortsetter anerekka fra Margrethe Olsdatter nr. 5. Skulle det videre bli:
10)Ole Henriksen Bye
11)Malie Christensdatter som det var skifte på i 1759
22)Christen Olsen Bye som det var skifte på i 1749
23)Karen Olsdatter
Kan se mer i skiftene senere, men uansett må kirkebøkene sees på nå tror jeg før en kan komme noe sikkert videre.
-
Her er Pauline Olsdatter som konfirmant i 1832(nr.10):
Nord-Trøndelag fylke, Alstadhaug i Skogn, Ministerialbok nr. 717A05 /1 (1825-1836), Konfirmerte 1832, side 197.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-133
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 700156.jpg
Foreldrene var Ole Christensen og Inger Bardosdatter. Fødested ser ut til å være Sunde. Jeg finner ingen gård Sund eller Sunde på Ekne iallefall
Nord-Trøndelag fylke, Alstadhaug i Skogn, Ministerialbok nr. 717A05 /1 (1825-1836), Konfirmerte 1832, side 197.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-133
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 700156.jpg
Foreldrene var Ole Christensen og Inger Bardosdatter. Fødested ser ut til å være Sunde. Jeg finner ingen gård Sund eller Sunde på Ekne iallefall
- Marit Lorvik Sørli
Hmm... jeg begynner å undres....
Når vi leser trolovelsen til John Martin og Petrianna, så står det at han er "født paa Ryggen".
Altså under Alstadhaug, og da finner jeg JOHN MARTHINIUS født 17. juli 1836 , uekte, foreldre Lars Nilsen Alnes og pige Jonetta Jensdatter Ryggen .
Nr 28 her :
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Alstadhaug i Skogn, Ministerialbok nr. 717A06 /1 (1836-1849), Fødte og døpte 1836, side 3.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... dx_side=-5
Så da var vel John Martin Lars Nilsen sin uekte sønn før ekteskapet med Pauline
Noen tanker om det , Anne Lise og dere andre ?
Når vi leser trolovelsen til John Martin og Petrianna, så står det at han er "født paa Ryggen".
Altså under Alstadhaug, og da finner jeg JOHN MARTHINIUS født 17. juli 1836 , uekte, foreldre Lars Nilsen Alnes og pige Jonetta Jensdatter Ryggen .
Nr 28 her :
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Alstadhaug i Skogn, Ministerialbok nr. 717A06 /1 (1836-1849), Fødte og døpte 1836, side 3.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... dx_side=-5
Så da var vel John Martin Lars Nilsen sin uekte sønn før ekteskapet med Pauline

Noen tanker om det , Anne Lise og dere andre ?
-
Ja det burde jeg jo ha sett jeg også at Lars ble gift med Jonetta Pedersdatter 5 år etter at John Martin ble født, men det jeg la ut om anene til Lars Nilsen blir jo likevel riktig.
-
Pauline Olsdatter var det jo Lars ble gift med i 1841 ja.
Hei igen !
Tak for den store hjælp fra alle, hvilket har givet arbejde at undersøge alle disse ting, men spændende er det da.
Ser at John Martin har fået en lillesøster også i 1838 og ogå uægte. Moderen er også der Jonetta.
Konen han blev gift med, Pauline Oldsdatter fødte ham også en datter i November 1841.
Ser ved Jonetta ´s 2. fødsel at der står - noget svært at læse - Augdahlval, men hvad er det så ? Et gardsnavn eller bydel ?
Tusind tak for alles hjælp, ellers var dette vist ikke gået an !!!
Venlig hilsen
Kaj
Tak for den store hjælp fra alle, hvilket har givet arbejde at undersøge alle disse ting, men spændende er det da.
Ser at John Martin har fået en lillesøster også i 1838 og ogå uægte. Moderen er også der Jonetta.
Konen han blev gift med, Pauline Oldsdatter fødte ham også en datter i November 1841.
Ser ved Jonetta ´s 2. fødsel at der står - noget svært at læse - Augdahlval, men hvad er det så ? Et gardsnavn eller bydel ?
Tusind tak for alles hjælp, ellers var dette vist ikke gået an !!!
Venlig hilsen
Kaj
- Marit Lorvik Sørli
Augdahl-vald er nok en husmannsplass under gården Augdahl.
-
Og i dette tilfellet dreier det seg om gården Augdal i Ekne i Skogn prestegjeld. Ser jeg blandet inn en Jonetta Pedersdatter i et tidligere innlegg her(og det var nok fra jeg kvelden før hjalp noen hvor dette navnet i Skogn var aktuelt). Slik er det når man forsøker å hjelpe flere med kort tids mellomrom.
Her tror jeg ligger en fejl.
Lars Nielsen Selboe og Jonetta Jensdatter Ryggen fik uægte barn John Martin Larsen 1836,
med de fik også datteren Nicoline uægte den 30. oktober 1838. Her står moderen som Jonetta Jensdatter Augdahlval.?
For begge fødsler står der et eller andet under anmærkninger, men jeg klarer ikke og læse det, men måske andre gør?
Lars Nielsen blev gift 25. Oktober 1841 med Pauline Olsdatter Sunde 25 år. Den 12. November 1841 fødte hun datteren Ragnild.
Denne Jonetta Jensdatter som er min ægte tipoldemor finder jeg ikke efterfølgende, så måske nogen vil være behjælpelig med det ?
På forhånd tak for hjælpen !
Venlig hilsen
Kaj
Lars Nielsen Selboe og Jonetta Jensdatter Ryggen fik uægte barn John Martin Larsen 1836,
med de fik også datteren Nicoline uægte den 30. oktober 1838. Her står moderen som Jonetta Jensdatter Augdahlval.?
For begge fødsler står der et eller andet under anmærkninger, men jeg klarer ikke og læse det, men måske andre gør?
Lars Nielsen blev gift 25. Oktober 1841 med Pauline Olsdatter Sunde 25 år. Den 12. November 1841 fødte hun datteren Ragnild.
Denne Jonetta Jensdatter som er min ægte tipoldemor finder jeg ikke efterfølgende, så måske nogen vil være behjælpelig med det ?
På forhånd tak for hjælpen !
Venlig hilsen
Kaj
- Marit Lorvik Sørli
Dette med skiftende "etternavn" kan virke temmelig forvirrende.....
På denne tiden tok folk seg "etternavn " etter hvor de bodde til en hver tid.
Dersom de flyttet til en annen gård , så byttet de stedsnavn.
Jeg vil anta at det er saken med denne Jonetta Jensdatter.
Gården Ryggen kan ha vært hennes fødested, men dersom hun har dratt ut i tjeneste til en annen gård så er "etternavnet" / stedsnavnet endret.
Så det er nok den samme Jonetta, men hun har sannsynligvis flyttet mellom barnefødslene.
Link til datteren Nicolines dåp her ,- nederst :
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Ekne i Skogn, Ministerialbok nr. 717A06 /2 (1836-1849), Fødte og døpte 1838, side 201.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... dx_side=-8
På denne tiden tok folk seg "etternavn " etter hvor de bodde til en hver tid.
Dersom de flyttet til en annen gård , så byttet de stedsnavn.

Jeg vil anta at det er saken med denne Jonetta Jensdatter.
Gården Ryggen kan ha vært hennes fødested, men dersom hun har dratt ut i tjeneste til en annen gård så er "etternavnet" / stedsnavnet endret.
Så det er nok den samme Jonetta, men hun har sannsynligvis flyttet mellom barnefødslene.

Link til datteren Nicolines dåp her ,- nederst :
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Ekne i Skogn, Ministerialbok nr. 717A06 /2 (1836-1849), Fødte og døpte 1838, side 201.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... dx_side=-8
Tusind tak for hjælpen 

Hei igen
Jeg lurer på om der er endda en Nils Larsen før Lars Nielsen eftersom han fik skjøte på gården Selbu i 1767 af Henrik Henriksen
Indsætter lige tidligere svar:
Mvh.
Kaj
Jeg lurer på om der er endda en Nils Larsen før Lars Nielsen eftersom han fik skjøte på gården Selbu i 1767 af Henrik Henriksen

Indsætter lige tidligere svar:
Mvh.

Kaj