Etterslekt etter Olaf Anton Nilsen og Kathrine Gillberg, Sfj

Med tidligere kommune Sandar (Sandeherred)

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
Morten Aimma Thorvaldsen
Sted: SANDEFJORD
Kontakt:

Etterslekt etter Olaf Anton Nilsen og Kathrine Gillberg, Sfj

Legg inn av Morten Aimma Thorvaldsen » 12. oktober 2011 kl. 22.55

I lang tid har jeg forsøkt å finne ut hva som skjedde med oldefars søsken og om de fikk etterslekt. Siste spor av familien er i ft1910 da de bor i sidebygning 3 i Rådhusgt. 9 i Sandefjord.

http://da.digitalarkivet.no/ft/leilighet/lf01036489004067/

Min oldefar, Harald Nilsen, f. 21.08.1898, var i 1910 gjetergutt ved Bergan Nedre i Hedrum, mens resten av familien er registrert på ovennevnte adresse. Kjenner noen til eventuell etterslekt av hans søsken så ta gjerne kontakt med meg på privat melding.

Brukeravatar
gj00026
Sted: LARVIK

Re: Etterslekt etter Olaf Anton Nilsen og Kathrine Gillberg,

Legg inn av gj00026 » 12. oktober 2011 kl. 23.37

Har du forsøkt å lete etter barna i konfirmasjonslistene for Sandefjord? På den måten kan du kanskje følge familien fram til ca. 1920, da dattera Katarine må antas å være konfirmert.

Du kan også søke i DIS-Norges gravstedsregister. Jeg finner for eksempel at en Cato Nilsen er gravlagt i Sandefjord i 1985 - det kan være den aktuelle Cato Nilsen.

Om du skulle få svar som personlige meldinger, vil jeg oppfordre til at det blir lagt inn melding her om at saken eventuelt er løst. Da slipper vi en situasjon der det blir nedlagt arbeid i å finne opplysninger som du allerede har fått greie på fra annet hold.

Morten Aimma Thorvaldsen
Sted: SANDEFJORD
Kontakt:

Re: Etterslekt etter Olaf Anton Nilsen og Kathrine Gillberg,

Legg inn av Morten Aimma Thorvaldsen » 13. oktober 2011 kl. 23.24

Hei Kristian

Har tittet gjennom konflistene for Sandefjord, men må se gjennom en gang til. Morfar har nevnt noe om en svært flyttevillig familie, så må sjekke kb for Hedrum, Tjølling, Sandar og Stokke au.

hmm, får sjekke mikrofilm for Sandefjords blad senere.

Svar

Gå tilbake til «Sandefjord»