Ingebrigt Bjørsnes ble født på Sandnes i Eide i 1885. Sønn av Ingebrigt Johansen Sandnes og Magdalene Ingebrigtsdotter Sandnes. Han emigrerte til Minnesota i 1901.
(Digitalarkivet, skipsregister:post 6988 Nummer 203. Utreisedato: 01.05.1901. Ingebrigt Ingebrigtsen Bjørsnæs. 16 år gammel. Ugift. Yrke: arbeid. Herred: Bud. Bestemmelsessted: Minnesota. Billett: Ja. Linje: Curnardlinjen. Fra Kristiansund.)
Senere dro lillesøsteren Ingeborg Marie Bjørsnes f. 1896 etter. Hun forble ugift og døde i 1973 i Westminster, Orange County, California.
Om Ingebrigt mister jeg sporet etter han emigrerte....
Min oldefar korresponderte med sin søster, Ingeborg, men jeg vet ikke om han brevvekslet med sin bror. Min mor husker konvoluttene fra Ingeborg i Los Angeles, California. I brevene skrev hun om sin bror, Ingebrigt, og hans sønner. Vi tror det var snakk om to sønner. Og min bestemor mener han tok navnet Brikt/Brigt. Men videre kommer jeg ikke. Har søkt og søkt på Ancestry, men finner ingen Ingebrigt/Ingebrikt/Brikt/Brikt Bjorsnes/Sandnes....
Skulle så gjerne funnet min amerikanske familie. Er det noen som har mer opplysninger eller tips som kan hjelpe meg videre?
Hvor i USA ble Ingebrigt (Sandnes) Bjørsnes av?
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
-
- Sted: AVERØY
Re: Hvor i USA ble Ingebrigt (Sandnes) Bjørsnes av?
Hei
I Eide Bygdebok nr 3 står det at Ingebrigt reiste til Minnesota i 1901, ble gift der og fikk 3 barn.
(regner med du kanskje har denne boken der slekten er omtalt ? )
mvh Borgny
I Eide Bygdebok nr 3 står det at Ingebrigt reiste til Minnesota i 1901, ble gift der og fikk 3 barn.
(regner med du kanskje har denne boken der slekten er omtalt ? )
mvh Borgny
Takk for svar
Ja, tre barn var det kanskje. Jepp., har den boka, kommer bare ikke lenger... 

-
- Sted: AVERØY
Hei
Prøv å legge en etterlysning under "Emigrasjon og andre land" Ta med fødselsDATO og år, foreldre , alle de opplysningene du har.
Der er det sikkert noen som kan hjelpe deg
mvh Borgny
Prøv å legge en etterlysning under "Emigrasjon og andre land" Ta med fødselsDATO og år, foreldre , alle de opplysningene du har.
Der er det sikkert noen som kan hjelpe deg

mvh Borgny
Hei
Finne heller ikke noe på Ingebrigt i farten, men fant hans søster Ingeborg:
New York Passenger Lists, 1820-1957 about Ingeborg M Björsnæs
Name: Ingeborg M Björsnæs
Arrival Date: 16 Oct 1925
Birth Year: abt 1896
Birth Location: Norway
Birth Location Other: hustad
Ethnicity/Race/Nationality: Scandinavian
Port of Departure: Bergen, Norway
Port of Arrival: New York, New York
Ship Name: Bergensfjord
Ikke mye å gå etter, men når jeg går inn i orginaldokumentet oppgir hun at hun skal til byen Owatonna i Minnesota. Kan være Ingebrikt bodde der?
Finne heller ikke noe på Ingebrigt i farten, men fant hans søster Ingeborg:
New York Passenger Lists, 1820-1957 about Ingeborg M Björsnæs
Name: Ingeborg M Björsnæs
Arrival Date: 16 Oct 1925
Birth Year: abt 1896
Birth Location: Norway
Birth Location Other: hustad
Ethnicity/Race/Nationality: Scandinavian
Port of Departure: Bergen, Norway
Port of Arrival: New York, New York
Ship Name: Bergensfjord
Ikke mye å gå etter, men når jeg går inn i orginaldokumentet oppgir hun at hun skal til byen Owatonna i Minnesota. Kan være Ingebrikt bodde der?
Prøv å etterlyse han på debattforumet på Ancestry. Har alltid fått hjelp der. Ellers er det også mange nettsider man kan få hjelp på av hyggelige amerikanere.
I Minnesota kan du feks sjekke ut denne siden. http://www.rootsweb.ancestry.com/~mngenweb/lookups.htm
I Minnesota kan du feks sjekke ut denne siden. http://www.rootsweb.ancestry.com/~mngenweb/lookups.htm
- Britt Iren Pedersen Neergård
- Sted: MOLDE
- Kontakt:
Her kommer Ingebrigt til Amerika og da kaller han seg Inge I Bjorsnaes - nr 3
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.