Johanne Tomine Halvorsdtr. Ekeland Søndeled
Moderator: MOD_Aust-Agder
Johanne Tomine Halvorsdtr. Ekeland Søndeled
Kan noen finne foreldrene til Johanne Tomine Halvorsdtr., Ekeland Søndeled. f1860- d. 1945. og hvor ? 

-
OnlineMarit Lorvik Sørli
Re: Johanne Tomine Halvorsdtr. Ekeland Søndeled
Det er vel denne jenta her , nr 7, Johanne Thomine, født 22. november 1860,
Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Søndeled, Ministerialbok nr. A 3 (1861-1879), Fødte og døpte 1861, side 5.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... dx_side=-7
foreldre Halvor Sørensen og Johanne Christensdatter.
Foreldrenes vielse her,- 13. juni 1859 , par nr 2 :
Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Søndeled, Ministerialbok nr. A 2 (1839-1860), Ekteviede 1859, side 338.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-330
Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Søndeled, Ministerialbok nr. A 3 (1861-1879), Fødte og døpte 1861, side 5.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... dx_side=-7
foreldre Halvor Sørensen og Johanne Christensdatter.
Foreldrenes vielse her,- 13. juni 1859 , par nr 2 :
Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Søndeled, Ministerialbok nr. A 2 (1839-1860), Ekteviede 1859, side 338.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-330
Takk for den Marit, da for jeg fortsette og leite efter Halvor Sørensen og Johanne Christensdatter.
-
OnlineMarit Lorvik Sørli
Som du ser ved vielsen , så er han 49 år da , og hun er 28 1/2 , så da skulle vel det bety at han var født ca 1810 og hun født ca 1831.
Pluss / minus et par år må man ofte regne med. De var ikke alltid så nøyaktige i denne tiden.
Lykke til !
Pluss / minus et par år må man ofte regne med. De var ikke alltid så nøyaktige i denne tiden.
Lykke til !

Familien til Halvor Sørensen er kort omskrevet på s. 649, bind V av Søndeledboka.
Han nedstammer fra Engvaldsønsslekta på Egelands verk.
Barnebarn er ikke registrert.
Johanne Tomine mener Søndeledboka døde før 1875, men kan selvsagt være en feiltolkning.
Han nedstammer fra Engvaldsønsslekta på Egelands verk.
Barnebarn er ikke registrert.
Johanne Tomine mener Søndeledboka døde før 1875, men kan selvsagt være en feiltolkning.
Takk for den, skal få lånt Søndeledboka bind V og lese litt om dem.
Det er vel mulig det er han som er nevnt i Gjerstad boka s 347 under Eikeland
"Sissel Olsd. Øen er kalla 46 år då ho 1841 ble g. m. enkemannen Daniel Andersen Verket, 50 år gl. Det er vel henne som i 1837 døpte dottera Siri. Faren var Halvor Sørensen, Verket."
Jon
"Sissel Olsd. Øen er kalla 46 år då ho 1841 ble g. m. enkemannen Daniel Andersen Verket, 50 år gl. Det er vel henne som i 1837 døpte dottera Siri. Faren var Halvor Sørensen, Verket."
Jon
Hei
Karl
Jeg har mye slekt på mor til Halvor Sørensen vis du vi ha noe av det, min tipp tipp tipp tipp oldefar Engvald Engvaldsøn født 1775 døde.21 jun 1844. Var bror til mor til Halvor Sørensen.
Mvh Knut

Jeg har mye slekt på mor til Halvor Sørensen vis du vi ha noe av det, min tipp tipp tipp tipp oldefar Engvald Engvaldsøn født 1775 døde.21 jun 1844. Var bror til mor til Halvor Sørensen.
Mvh Knut
Jon skrev:Det er vel mulig det er han som er nevnt i Gjerstad boka s 347 under Eikeland
Jon
Er usikker på om det err samme Halvor. I såfall er Sissel Olsdtr den som Søndeledboka kaller Siri Olsdatter d. 62 år gammel i 1858.
Johanne TOmine er datter i 2. ekteskap.
Denne Halvor er f. 31. mai 1810 og er sønn av Tonje Engvaldsdtr av Engvaldsønnslekta (Engvald Olsøn fra Nissedal9 og Søren Pettersøn, 51 år i 1824, d. 30. juni 1843 på Verket.
PS. Engvald Olssøn giftet seg 1745 med Margrete Geliusdtr f. 1723, datter av Helvig Jørgensdatter og Gilius Hansøn av Giliussøn og Gastmand-slekta.
Engvald skal ha vært fra Fjone i Nissedal i flg. Lindstøl (Søndeled V s. 635)
Engvald skal ha vært fra Fjone i Nissedal i flg. Lindstøl (Søndeled V s. 635)
Takker for mye fin informasjon har litt og jobbe med nå.
Hei Knut
Tar gjerne i mot det du har på mor til Halvor Sørensen.
Karl
Tar gjerne i mot det du har på mor til Halvor Sørensen.
Karl
Hei Karl
Jeg skal ta å sende noe til deg etterpå
Mvh Knut
Jeg skal ta å sende noe til deg etterpå

Mvh Knut