Ane Marie Hansdtr.g. med Ole Halvorsen Qvamme i Alta c. 1795
Moderator: MOD_Finnmark
Ane Marie Hansdtr.g. med Ole Halvorsen Qvamme i Alta c. 1795
Noen som kan hjelpe med denne? I en tråd på digitalforum er også dette et av spørsmålene (48519). De får datteren Birthe Marie Olsdtr. født/døpt 10. juni 1795 i Alta.
Stein
Stein
-
- Sted: STØREN
Re: Ane Marie Hansdtr.g. med Ole Halvorsen Qvamme i Alta c.
hei !
I FT 1801 Finnmark, Alta Finner jeg Ole Halvorsen Qvame 53 år. 2.ekteskap.
Gift med Ane Marie Hansdatter 38 år.
De har 8 barn felles, han har ett barn fra første ekteskap.
Ett av barna heter Birthe Marie Olsdatter 7 år.
I FT 1801 Finnmark, Alta Finner jeg Ole Halvorsen Qvame 53 år. 2.ekteskap.
Gift med Ane Marie Hansdatter 38 år.
De har 8 barn felles, han har ett barn fra første ekteskap.
Ett av barna heter Birthe Marie Olsdatter 7 år.
Det stemmer at Ole Halvorsen Qvame f. 1748 i Overhalla i Trøndelag (sønn av Halvor Tiedemansen Hvam) og Anne Marie Hansdatter f. 1763 i Alta hadde 9 barn. Deriblandt 1 barn med navn Birgithe Marie Olsdatter Qvamme f. 10.06.1795.
Har ikke funnet ut hvem hun evt. giftet seg med. Er det noen som kan opplyse om dette så ville det være fint.
Holder på med slektsgranskning av Qvamme-slekten.
Mvh
Erna
Har ikke funnet ut hvem hun evt. giftet seg med. Er det noen som kan opplyse om dette så ville det være fint.
Holder på med slektsgranskning av Qvamme-slekten.
Mvh
Erna
Birthe Marie Olsdatter Qvamme ble gift 22. sept. 1828 med Gjert Mathisen. Hun var først gift med Niels Andreasen og hadde med han datteren Karen Helene Nielsdatter f. 1825.
Er veldig interessert i flere opplysninger, gjerne med kilder ang. Birthe mareies foreldre og besteforeldre.
mvh
Stein
Er veldig interessert i flere opplysninger, gjerne med kilder ang. Birthe mareies foreldre og besteforeldre.
mvh
Stein
Som det mulgens er blitt oppdaget her også - Ole Halvorsen Qvamme i Alta kom ikke fra Overhalla. Han kom derimot fra Lom i Gudbrandsdalen. For mer info se. webdebatt på Digitalforum.
Stein
Stein

Da må du gå inn på Digitalarkivet, og så finner du debattforum i menyen til venstre.
Mvh Wilfred
Mvh Wilfred

Et forsøk, det er vel muligens emne nr 48809 det gjelder http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe ... aak=#anker
- Else Berit Rustad
Tips:
Når man henviser til f.eks. debatter på DA (Digitalarkivet), bør det legges ut lenke til debatten med en gang. Det gjør det mye lettere for alle som deltar på Slektsforum å "følge med i svingene" , samtidig som det kan forhindre eventuelt dobbeltarbeid fra hjelpernes side.
Mvh
Else B.
Når man henviser til f.eks. debatter på DA (Digitalarkivet), bør det legges ut lenke til debatten med en gang. Det gjør det mye lettere for alle som deltar på Slektsforum å "følge med i svingene" , samtidig som det kan forhindre eventuelt dobbeltarbeid fra hjelpernes side.
Mvh
Else B.
hei
Jeg gransker også på Qvammeslekta. Vi har ulike forfedre til Ole Halvorsen Qvamme født 11. november 1753 i Overhalla.
Foreldre:
Fra offentlige skrifter:
"Gift mann Halvor Sivertsen Marstein f.1728, her kaldt Qvamme og Bridt Olsdatter, blitt
"besvangret 31.3.1754. Hans første, hennes tredje i leiermaal".
Ellers har vi de samme opplysningene forover.
Jeg stammer fra Karen Kristine Andreasdatter Qvamme og Jørgen Jensen Kåfjord
mvh
Brita
Jeg gransker også på Qvammeslekta. Vi har ulike forfedre til Ole Halvorsen Qvamme født 11. november 1753 i Overhalla.
Foreldre:
Fra offentlige skrifter:
"Gift mann Halvor Sivertsen Marstein f.1728, her kaldt Qvamme og Bridt Olsdatter, blitt
"besvangret 31.3.1754. Hans første, hennes tredje i leiermaal".
Ellers har vi de samme opplysningene forover.
Jeg stammer fra Karen Kristine Andreasdatter Qvamme og Jørgen Jensen Kåfjord
mvh
Brita
Birthe (Berith) Marie Olsdatter Qvamme var senere bosatt på Hopseidet i Lebesby og hadde også den uekte sønnen Hans Christian Gjertsen f. 19.08.1822. Hannes far: "Ungkarl" Iver Andersen.