Family tree builder?
Moderator: MOD_Slektsprogrammer
Family tree builder?
Hei har et problem med Family tree builder. når jeg skal legge til foreldree til noen får jeg bare lakt inn ektefelle og ikke samboer. når en man har flere barn med flere kvinner får jeg bare lakt dem inn som ektefelle og må etterpå sette dem som skilt?
Kan noen gi meg et tips her?
- Paul Johan Hals
Re: Family tree builder?
Det beste tipset jeg kan gi er at du ber moderator flytte tråden til Slektsforum -> Slektsfaglige diskusjoner -> Diskuter slektsprogrammer.
Da har du større sjanse til å få hjelp.
Lykke til
Mvh Paul
Da har du større sjanse til å få hjelp.
Lykke til
Mvh Paul
- Gry Onarheim Dahlmo
Nils Gunnar Gundersen skrev:Hei har et problem med Family tree builder. når jeg skal legge til foreldree til noen får jeg bare lakt inn ektefelle og ikke samboer. når en man har flere barn med flere kvinner får jeg bare lakt dem inn som ektefelle og må etterpå sette dem som skilt?
Du står i hovedbildet:
Høyreklikk på den personen du vil legge til en ektefelle/samboer/partner. På den menyen som kommer opp, vil du finne Legg til ektefelle. To steder. Den ene er for å legge inn en person du ikke har i basen fra før, den andre for å koble sammen. Lenger nede i vinduet ser du et felt "Status", der du kan velge forskjellige "partnerformer".
Det er på den måte du legger til barn også.

Høyreklikk og se hva som dukker fram. Det ligger mye snacks på den "siden".

Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.339 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com/
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
takk for svaret . men det funker ikke og gjøre det på den måten.
Prøv å deinnstalere programmet, restart maskinen og deretter installere på nytt. Ikke sikkert det hjelper, men det kan være verd et forsøk. 

Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
takk for svarene men har prøvd alt. riktig iriterende at programmet ikke har alternativet. legg til samboer. skulle tro det var lagd på 1500 tallet 

- Leif Bjørn Mathiesen
- Sted: FJERDINGBY
Hei
Jeg bruker FTB til å oppdatere min MyHerritage nettside, men jeg hadde aldri valgt det som ett hoved-program. Det finnes store mangler ved programmet.
Blant annet er det ingen automatisk sletting av dubletter. Hvis man vil tilføye en Gedcom file med noen personer som allerede er registrert blir disse lagt inn dobbelt.
Disse må slettes manuelt og hvis man fjerner feil dublett kan slektlinjen opp og ned forsvinne.
Jeg har hatt en dialog med FTB og de forteller at det kommer endel endringer i utgave 6.0 men når vet jeg ikke.
Hvis du som meg bruker programmet til å oppdatere MH så er det ok, men bruk ett annet program som hovedprogram.
Jeg bruker Legacy (som er gratis).
(Og nå vil det komme flere innlegg om hvor bra andre program er
)

Jeg bruker FTB til å oppdatere min MyHerritage nettside, men jeg hadde aldri valgt det som ett hoved-program. Det finnes store mangler ved programmet.
Blant annet er det ingen automatisk sletting av dubletter. Hvis man vil tilføye en Gedcom file med noen personer som allerede er registrert blir disse lagt inn dobbelt.
Disse må slettes manuelt og hvis man fjerner feil dublett kan slektlinjen opp og ned forsvinne.
Jeg har hatt en dialog med FTB og de forteller at det kommer endel endringer i utgave 6.0 men når vet jeg ikke.
Hvis du som meg bruker programmet til å oppdatere MH så er det ok, men bruk ett annet program som hovedprogram.
Jeg bruker Legacy (som er gratis).
(Og nå vil det komme flere innlegg om hvor bra andre program er

Mvh
Leif B.
Leif B.