DIS-Norge-møter i Stjørdal
Moderator: MOD_Nord-Trøndelag
-
- Sted: STJØRDAL
DIS-Norge-møter i Stjørdal
Hvor er møtene i DIS-Norge i Stjørdal? Ifølge informasjonen i kalenderen her skulle det være møte i kjelleren på Rådhuset. Mannen informasjonen på Rådhuset visste ikke om noe møte der, og var heller ikke villig til å fortelle meg hvor kjelleren var. Han henviste meg til kjelleren i samfunnshust, hvor jeg møtte noen ungdommer som kunne fortelle at der var det ikke noe møtelokale. Spurte flere jeg traff, men de visste ikke noe. Ble også henvist til innganger på andre siden av rådhuset, og fant 2 innganger der med kodet lås. Jeg var ute i god tid(ca 17.45). Er virkelig lei meg nå. Er informasjonen som ligger i kalenderen feil? Der står det jo også at det skulle være møte i dag kl.1800.
-
Re: DIS-Norge-møter i Stjørdal
Må bare tilføye at jeg flyttet til Stjørdal for 2 og 1/2 måned siden. og har derfor aldri vært på DIS-møte her. jeg vil jo også gjerne treffe andre slektsforskere, men det ser ut som om mulighene mine for det er små. Bor jo heller ikke langt ifra Rådhuset(Bjerkanhagen borettslag).
-
Jeg tror du var på rett plass, kjelleren under samfunnshuset høres rett ut, men det er vel ikke mange uvedkommende som vet at et lokale med datamaskiner (mot vest) brukes av DIS. Så, hvis du var litt tidlig ute var det vel ikke kommet noen DIS-folk ennå!
-
Da var jeg vel uheldig, men jeg gikk jo også tilbake dit og spurte noen jeg traff rett utenfor samfunnshuset. Ja nå er det jo en måned til neste sjanse. Var du på møtet i kveld? Var det noe spesielt som ble tatt opp? Jeg har jo noen Stjørdalsaner som jeg gjerne skulle ha hørt om andre visste noe om. Jeg kunne kanskje ha vært til hjelp for noen jeg også, og har jo informasjon fra både skifter som jeg har skrevet av arvinger fra og bygdebøker(Stjørdalsbøkene, Skatvalsbøkene, for Frosta og Åsen og noe fra Skogn).
-
En av ungdommene jeg møtte snakket om et rom med datamaskiner på samfunnshuset, men visste ikke om at det skulle være noe møte der. Da skulle jeg vel ha ventet der da, men informasjonen om kjelleren på Rådhuset som står i kalenderen her på DIS blir jo da feil uansett. Vet iallefall det til neste gang nå, men burde ikke han som satt i informasjonen på Rådhuset ha visst om dette? Jeg har bærbar pc, men da trenger jeg vel ikke ta med den til møtene da?
-
Jeg har vel ikke vært på disse møtene på et par-tre år, da onsdagskveldene er litt vanskelige. Nå har vel foreningen ligget nede et par år også, og er nettopp tatt opp att.
Nå har jeg laptop, så kanskje jeg ville ha tatt med den nå. Men det er maskiner der
Nå har jeg laptop, så kanskje jeg ville ha tatt med den nå. Men det er maskiner der

-
Takk for informasjonen. Siden foreningen har ligget nede et par år og det nettopp er påbegynt aktivitet igjen, så trenger de vel medlemmer også. Så jeg gjør sikkert nytt forsøk første onsdag i neste måned. Får håpe jeg kommer meg med på møtet da. Fikk jo min mors gamle bærbare pc med tanke på møtene i DIS, og fikk overført slektsprogrammet med over 19 900 navn og dokumentene fra større pc. Jeg har ikke hatt bærbar pc før nå. Bra jeg ikke bor så langt unna da, for det hadde vært verre om jeg hadde reist langt og ikke kom inn på møtet. Er jo litt irriterende også at jeg var så nær ved å komme med på møtet, og at jeg ikke ventet der inne litt til. Klokka var ca 18.05 når jeg gikk fra Rådhuset og ga opp, men da hadde jeg også letet på baksiden av rådhuset.
-
Du kan jo si dette til formannen også.
jon.wengstad(alfakrøll)ktv.no
jon.wengstad(alfakrøll)ktv.no
- Arild Køhl
- Sted: STEINKJER
Hei
Det er nok begått en liten glipp her.. i og med at det var årsmøte i Dis Nord-Trøndelag
på samme kveld, på Levanger. Så derfor kan det være grunnen til at du ikke traff noen dis-folk på Stjørdal da..
Det er nok begått en liten glipp her.. i og med at det var årsmøte i Dis Nord-Trøndelag
på samme kveld, på Levanger. Så derfor kan det være grunnen til at du ikke traff noen dis-folk på Stjørdal da..

-
Ja jeg så det skulle være årsmøte på Levanger, men trodde at det bare gjaldt for dem som sognet til Levanger. Hadde jeg visst det, hadde jeg jo kunnet tatt toget dit og tilbake igjen. jeg får vel føgle med, og se om det kommer noen informasjon om nytt møte i Stjørdal da.
Hei!
Ser at det er vanskelig å finne oss. Det var møte i kjelleren på samfunshuset i går kveld.
Sender en privat melding
Jon
Ser at det er vanskelig å finne oss. Det var møte i kjelleren på samfunshuset i går kveld.
Sender en privat melding
Jon
-
- Sted: HEIMDAL
Hei på deg, synd
med dette første møte med Dis.
Jeg hører til under Dis- Sør- Trøndelag, kjempe oppslutning på våre åpne møter på Dora, 4 etg. første torsdag i mnd. Lykke til videre, hilsen Inger Johanne

Jeg hører til under Dis- Sør- Trøndelag, kjempe oppslutning på våre åpne møter på Dora, 4 etg. første torsdag i mnd. Lykke til videre, hilsen Inger Johanne

-
Tusen takk for svaret. Er jo ikke lange togturen fra Stjørdal til Trondheim, og det kan jo en gang bli Trondheimstur og DIS-møte der.