Marius Olsen Ulstad født 1878-1879

Moderator: MOD_Emigranter

Svar
gj12743
Sted: Sverige

Marius Olsen Ulstad født 1878-1879

Legg inn av gj12743 » 22. februar 2011 kl. 14.23

Jeg søker opplysninger om min farfar Marius Olsen Ulstad Født 1878-1879
I en barnebidragssak i 1908 har han oppgitt som fødested Namsos og fødselsår til 1878 i min fars dåp står det i kirkeboka Steinkjer og fødselsår 1879, I folketellinga for 1910 i Soknedal
står det at han er født 05.12.1879 i Namdalseid ?
Han var en tid i Soknedal hvor han fikk en datter født 28.12.1908 og en sønn altså min far født 22.02.1912 men deres mor døde 10 dager etter min far kom til verden og da reiste Marius fra Soknedal.
Jeg har i mange år forsøkt å finne han, men det har ikke vert helt enkelt, men her om dagen dukket hans navn opp på Ancestry.se og slik jeg tyder det er han kommet til Illinois i USA, det står om han mest sansynlig slik jeg tyder det. Historie om Nordmenn of Illinois: En Concise Record av kamper og prestasjoner av de tidligere bosetterne, Together WI, Tidning: Thomson Review 27.Juni 1935 Thomson Illinois, men for å se dokumenter der må man vere medlem og det er ikke jeg og desuten kan jeg ikke Engelsk.
OG MITT SPØRSMÅL ER OM DET ER NOEN SOM KAN VERE SÅ SNILL Å HJELPE MEG og finne ut hvor han eventuelt levde, om han fikk barn og kanskje det finnes etterkommere etter han der.
Det hadde i så fall vert morro å kommet i kontakt med dem og fått litt historie om sin farfar.
Er det flere opplysninger som trengs så ta kontakt med meg.
Mvh. Svein
[email protected]

Brukeravatar
Margit R Bakke
Sted: USA
Kontakt:

Re: Marius Olsen Ulstad født 1878-1879

Legg inn av Margit R Bakke » 24. februar 2011 kl. 1.33

Here is the first one, it is not Ulstad, but Sjulstad. When they OCR these books or copy them, when it does a search, it will come up with just parts of a word. Therefore, we get all excited when we see there is a match, only to be disappointed when there is not. You can download this book online.

http://www.archive.org/details/historyofnorwegi00stra

The other one I could not find and doubt whether it is anything to chase after.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Margit in Minnesota
http://norwaytoamerica.blogspot.com
http://norwaytominnesota.blogspot.com
"If you have questions, just ask!"

gj12743
Sted: Sverige

Legg inn av gj12743 » 24. februar 2011 kl. 19.55

Hei Margit.

Takker for ditt svar og det jeg da stiller spørsmål ved er, kan man ikke stole på hva som står på Ancestry.se for der står det jo i kolonen til høyre Marius Olsen Ulstad og et annet sted står det i høyre kolone Marius Olsen Ulstad, Bostadsort Hamburg Deutschland (Tyskland), et annet sted står det i høyre kolone Marius Olsen Ulstad og jeg skriver hva som står: R.L.Polk & Co,s Des Moines City and Valley Junction directory for the year commencing December 1st, 1915 og slik kan jeg fortsette med flere eksempler.
Så hva skal man tro?
Håper på dine og andres synspunkter.
Veldig takknemmelig for all hjelp.
Ha en fin dag.
Med vennlig hilsen. Svein.

Brukeravatar
Gunhild-Juliane Kåsene
Sted: ULEFOSS
Kontakt:

Legg inn av Gunhild-Juliane Kåsene » 25. februar 2011 kl. 14.47

Det Margit mener er at Ancestry søker opp ord som er ganske like/deler av ord. Dvs at om det kommer opp avisartikler, så er det mest sannsynlig deler av navnet som stemmer eller at navnet er veldig likt. Ordene som muligens matcher er markert med gult. Da er det enkelt å sjekke uten å gå inn i selve dokumentet.

Håper du finner de rette anene :)

Svar

Gå tilbake til «USA/Canada»