Leter etter aner av mine 4.tippoldeforeldre
Johanna Slangerup Jensdatter, f ca 1747, gift med Niels Pedersen, f. 1731 Holkestad, Steigen.
Barn av Johanna og Niels:
Peder Nielsen f. 1769 i Holkestad, Steigen (gift med Maren Johansdatter fra Sommernes, Steigen) Mine 3.tippoldeforeldre
Mvh
Hege Unhjem
Johanna Slangerup Jensdtr 1747 g.m. Niels Pedersen 1731
Moderator: MOD_Nordland
- Hege Elisabeth Altmann Unhjem
- Sted: OSLO
- Gry Onarheim Dahlmo
Re: Johanna Slangerup Jensdtr 1747 g.m. Niels Pedersen 1731
På skifteCD fra DIS Salten finner jeg:
Johanna Jensdatter gift med Niels Persen i Holchestad i Ledingen under et skifte fra 6. juni 1778. Det er et skifte etter hennes far, Jens Olsen, Lund i Ledingen.
Dette skiftet kan du selv titte på her.
Johanna Jensdatter gift med Niels Persen i Holchestad i Ledingen under et skifte fra 6. juni 1778. Det er et skifte etter hennes far, Jens Olsen, Lund i Ledingen.
Dette skiftet kan du selv titte på her.
Vennlig hilsen Gry
- Gry Onarheim Dahlmo
Fra samme kilde:
Skifte etter Kjersten Jensdatter, Lund i Ledingen, åpnet 22. mai 1773.
Her nevnes ektefellen Jens Olsen og bl a ei datter, Johanna Jensdatter 26 år, Lund i Ledingen.
Skiftet finner du også her.
Skifte etter Kjersten Jensdatter, Lund i Ledingen, åpnet 22. mai 1773.
Her nevnes ektefellen Jens Olsen og bl a ei datter, Johanna Jensdatter 26 år, Lund i Ledingen.
Skiftet finner du også her.
Vennlig hilsen Gry
- Gry Onarheim Dahlmo
Fra samme kilde:
Skifte etter Peder Pedersen, Holchestad i Ledingen, åpnet 23. juni 1759.
Bla nevnes ektefellen, Anne Michelsdatter og en sønn, Niels Pedersen på 27 år.
Dette bør du sjekke opp mot originalskiftet som du nå kan lete frem selv her.
Skifte etter Peder Pedersen, Holchestad i Ledingen, åpnet 23. juni 1759.
Bla nevnes ektefellen, Anne Michelsdatter og en sønn, Niels Pedersen på 27 år.
Dette bør du sjekke opp mot originalskiftet som du nå kan lete frem selv her.
Vennlig hilsen Gry
Strålende!
Tusen takk Gry.
Mvh
Hege

Tusen takk Gry.
Mvh
Hege
Hei!
Johanna Jensdatter Slangerup er søster av min 2 tippoldemor ( Karen Jensdatter) så jeg har litt om anene deres i slektsprogrammet mitt. Med forbehold om feil.
Infoen er basert på;
Slekter og Gårder i Steigen av MB Hansen, Bodin Bygdebok II 7a, Skifte CD fra DIS Salten, Digitale folketellinger, ST Dahl "Geisteligheten i N-Norge".
Lite er desverre sjekket opp mot original skifter og kirkebøker.
Johanna Jensdatter sine foreldre er, som allerede opplyst, Jens Olsen ( ca. 1700- 1739) og Kjersten( Kiersten) Jensdatter fra Lund i Ledingen.
Jens Olsen er sønn av; Oluf Pedersen ( ca. 1661-1739) og Marit Jensdatter fra Sommernes i Ledingen.
Når det gjelder Kjersten Jensdatter (ca. 1710 - 1773) er hennes foreldre Jens Olsen og Johanna Nielsdatter Slangerup.
Jens Olsen er sønn av Ole Hansson ( 1602-1681) fra Strandå i Kjerrringøy og Siri Jendatter (ca. 1641-1707). Ole Hanson var lensmann og jekteskipper.
Johanna Nielsdatter S. er datter av presten på Rørstad i Folda, Niels Hansen Slangerup ( ca. 1618-1687) og Sara Pedersdatter Holch, som er datter av presten på Rørstad Peder Jensen Holch og Margrethe Knudsdatter.
Margrethe er datter av Knud Christensen, prest på Rørstad.
Opplysningene bør sjekkes opp mot originalkilder.
Grete:)
Johanna Jensdatter Slangerup er søster av min 2 tippoldemor ( Karen Jensdatter) så jeg har litt om anene deres i slektsprogrammet mitt. Med forbehold om feil.
Infoen er basert på;
Slekter og Gårder i Steigen av MB Hansen, Bodin Bygdebok II 7a, Skifte CD fra DIS Salten, Digitale folketellinger, ST Dahl "Geisteligheten i N-Norge".
Lite er desverre sjekket opp mot original skifter og kirkebøker.
Johanna Jensdatter sine foreldre er, som allerede opplyst, Jens Olsen ( ca. 1700- 1739) og Kjersten( Kiersten) Jensdatter fra Lund i Ledingen.
Jens Olsen er sønn av; Oluf Pedersen ( ca. 1661-1739) og Marit Jensdatter fra Sommernes i Ledingen.
Når det gjelder Kjersten Jensdatter (ca. 1710 - 1773) er hennes foreldre Jens Olsen og Johanna Nielsdatter Slangerup.
Jens Olsen er sønn av Ole Hansson ( 1602-1681) fra Strandå i Kjerrringøy og Siri Jendatter (ca. 1641-1707). Ole Hanson var lensmann og jekteskipper.
Johanna Nielsdatter S. er datter av presten på Rørstad i Folda, Niels Hansen Slangerup ( ca. 1618-1687) og Sara Pedersdatter Holch, som er datter av presten på Rørstad Peder Jensen Holch og Margrethe Knudsdatter.
Margrethe er datter av Knud Christensen, prest på Rørstad.
Opplysningene bør sjekkes opp mot originalkilder.
Grete:)
Tusen takk for opplysningene!
Slangerup er jo litt spesielt navn.
Dette bekrefter min mistanke om at Johanna var i slekt med Niels Hansen Slangerup.
Mvh
Hege
Slangerup er jo litt spesielt navn.
Dette bekrefter min mistanke om at Johanna var i slekt med Niels Hansen Slangerup.
Mvh
Hege