Gustav Adolf og Johanne Larsen med barn til Amerika 1902/03
Moderator: MOD_Emigranter
Gustav Adolf og Johanne Larsen med barn til Amerika 1902/03
Hei!
Johanne reiste til Amerika med sine 2 små barn, Oscar Marius (1891) og Marie (1894) i 1903. Da som Johanne Larsen. Kilde : Emigranter fra Oslo 1867-1930. Reisemål var Brooklyn, New York.
Hennes mann Gustav Adolf Larsen, gipsmaker av yrke i Norge reiste til Amerika i forveien, avgang fra Christiania 10 april, med ankomst Amerika 25 april 1902. Da med Mount Horeb, Wisconson. Kilde: New York Passenger Lists, 1820-1957.(Ancestry.com) Ifølge denne kilden er det en kamerat som skal være der.
Gustav Adolf Larsen står også registrert som Lars(en) Moe. Hans billett var forhåndsbetalt.
Finner de ikke samlet som familie senere, tar gjerne i mot opplysninger og tips.
Geir Olsen
Johanne reiste til Amerika med sine 2 små barn, Oscar Marius (1891) og Marie (1894) i 1903. Da som Johanne Larsen. Kilde : Emigranter fra Oslo 1867-1930. Reisemål var Brooklyn, New York.
Hennes mann Gustav Adolf Larsen, gipsmaker av yrke i Norge reiste til Amerika i forveien, avgang fra Christiania 10 april, med ankomst Amerika 25 april 1902. Da med Mount Horeb, Wisconson. Kilde: New York Passenger Lists, 1820-1957.(Ancestry.com) Ifølge denne kilden er det en kamerat som skal være der.
Gustav Adolf Larsen står også registrert som Lars(en) Moe. Hans billett var forhåndsbetalt.
Finner de ikke samlet som familie senere, tar gjerne i mot opplysninger og tips.
Geir Olsen
Re: Gustav Adolf og Johanne Larsen med barn til Amerika 1902
Hei
I New York census (folketelling) for 1905 bor de i Brooklyn med enda en datter, Agnes 1 år født is USA.
Prøver å legge ved tellingen. De står fra nr 11 på høyre side.
Vivi
I New York census (folketelling) for 1905 bor de i Brooklyn med enda en datter, Agnes 1 år født is USA.
Prøver å legge ved tellingen. De står fra nr 11 på høyre side.
Vivi
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Takk skal du ha, Vivi!
Det jeg nå lurer på er; jeg har søkt i Ancestry.com, hvilke søkebegreper gjorde du ved dette funnet?
Geir
Det jeg nå lurer på er; jeg har søkt i Ancestry.com, hvilke søkebegreper gjorde du ved dette funnet?
Geir
Hei
Jeg brukte ikke Ancestry.com fordi jeg ikke er medlem.
Derimot brukte jeg FamilySearch og tastet bare inn Gustav Larsen med hustru Johanne Larsen.
Deretter lette jeg bare gjennom "svarene" jeg fikk og åpnet de som virket interessante og så fant jeg dem.
Men jeg finner dem ikke etter 1905 tellingen.
Vivi
Jeg brukte ikke Ancestry.com fordi jeg ikke er medlem.
Derimot brukte jeg FamilySearch og tastet bare inn Gustav Larsen med hustru Johanne Larsen.
Deretter lette jeg bare gjennom "svarene" jeg fikk og åpnet de som virket interessante og så fant jeg dem.
Men jeg finner dem ikke etter 1905 tellingen.
Vivi
Kan gi oss fødselsdatoene for alle de du søker?
Hei Hanne.
Jeg har følgende: Johanne Larsen f. Jakobsdatter 6 apr 1864 (Egersund)
Oskar Marius Larsen f. Olaussen 3 mar 1891 (Egersund)
Ellers er Gustav Adolf født 1872. (Oslo, muligens Sverige, usikker på det)
Samtlige hadde adresse Oslo/Christiania før avreise.
Geir
Jeg har følgende: Johanne Larsen f. Jakobsdatter 6 apr 1864 (Egersund)
Oskar Marius Larsen f. Olaussen 3 mar 1891 (Egersund)
Ellers er Gustav Adolf født 1872. (Oslo, muligens Sverige, usikker på det)
Samtlige hadde adresse Oslo/Christiania før avreise.
Geir
Viki!
Ser man det, jeg er så opphengt i mitt nye medlemskap i Ancestry, at jeg helt glemmer hva en gjorde før den tid...Hjertelig takk igjen.
Geir
Ser man det, jeg er så opphengt i mitt nye medlemskap i Ancestry, at jeg helt glemmer hva en gjorde før den tid...Hjertelig takk igjen.
Geir
Hei
Her er de i Oslo i 1900 tellingen med en sønn til, Johan f. 1886 i Egersund.
(Siste familien)
http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCen ... 67753#ovre
Vivi
Her er de i Oslo i 1900 tellingen med en sønn til, Johan f. 1886 i Egersund.
(Siste familien)
http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCen ... 67753#ovre
Vivi
Beklager at jeg ikke nevnte dette, du skjønner at Johanne har hatt det noe travelt, Johan er født utenfor ekteskapet med Jakob Jakobsen f. 1848 Høle i Rogaland som barnets far. Johan er født i Egersund.
På sidelinjen av det opprinnelige søket, kan nevnes at denne Jakob og Johan, senere hadde relasjoner i livet, ved Brooklyn, NY og Stavanger.
Det er nettopp mulig link mellom Johanne og Johan/Jakob jeg forsøker å nøste opp i..
Takk for at du hjelper.
Geir
På sidelinjen av det opprinnelige søket, kan nevnes at denne Jakob og Johan, senere hadde relasjoner i livet, ved Brooklyn, NY og Stavanger.
Det er nettopp mulig link mellom Johanne og Johan/Jakob jeg forsøker å nøste opp i..
Takk for at du hjelper.
Geir