Hans Ernst Sparre og dotter Marie Jacobine
Moderator: MOD_Oslo
Hans Ernst Sparre og dotter Marie Jacobine
Eg leiter etter anane åt Marie Jacobine Roll f. Sparre. Ho vart gift i Trondheim 28. mai 1843 [1], og er notert i Trondheim i FT1865. Ho skal vera fødd i Christiania 1813. Ho er dotter åt Hans Ernst Sparre, som er notert som premierløytnant og forpaktar på Fornebu i Haslum sokn i FT1801.
Dette er all informasjonen eg kan finna om dei. Er det nokon som har sett meir?
Eg mistenker at Hans Ernst må vera son til premiermajor Hans Jacob Sparre i Haslum (sjå FT1801), men eg kan ikkje finna noka kjelde som stadfestar det.
TIA
[1] Ministerialbok (1839 - 1847) for Trondheim, Domkirken (nr. 601A17) s. 328.
Dette er all informasjonen eg kan finna om dei. Er det nokon som har sett meir?
Eg mistenker at Hans Ernst må vera son til premiermajor Hans Jacob Sparre i Haslum (sjå FT1801), men eg kan ikkje finna noka kjelde som stadfestar det.
TIA
[1] Ministerialbok (1839 - 1847) for Trondheim, Domkirken (nr. 601A17) s. 328.
Re: Hans Ernst Sparre og dotter Marie Jacobine
Velkomen til slektsforum, eg ser du er registrert som gjest idag!
Eit tips: Det er lurt å legge inn lenkjer til dei opplysningane du alt har funne, dei kan vera til hjelp for dei som gjerne vil hjelpe til.
Oppskrift på korleis du lagar "permanent sidelenkje" til kyrkjebøkene finn du her: https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=32791
Det er viktig å bruke permanent sidelenkje, og ikkje bildelenkje eller jpg-fil, for då kan ein bla i boka og forstørre når skrifta er vand.
Lenkje til folketellingane kan du kopiere direkte og lime inn.
Eit tips: Det er lurt å legge inn lenkjer til dei opplysningane du alt har funne, dei kan vera til hjelp for dei som gjerne vil hjelpe til.
Oppskrift på korleis du lagar "permanent sidelenkje" til kyrkjebøkene finn du her: https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=32791
Det er viktig å bruke permanent sidelenkje, og ikkje bildelenkje eller jpg-fil, for då kan ein bla i boka og forstørre når skrifta er vand.
Lenkje til folketellingane kan du kopiere direkte og lime inn.
Venleg helsing Kjetil
Hei Hans Georg !
Kilde : FamilySearch =
Hans Jacob ( Jørgensen ) Sparre døpt 13 feb 1734 Drammen , Buskerud.
Død 1 mars 1827 Bærum , Akershus.
Viet 12 jan 1770 Rakkestad , Østfold med Marie Anholt f ca 1742 Rakkestad , død 22 sept 1827 Bærum.
De har iflg F.S - 10 barn , deiblant Hans Ernst Sparre døpt 28 april 1768 Rakketad , - født utenom ekteskap .
Døpte nr 2 høyre side :
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-140
De andre barna er født / døpt i Gjerdrum , Akershus , deriblant Theodor Christian og Maren Sophie som også er oppført i F.T. 1801 som du viser til.
Hilsen Mona
Kilde : FamilySearch =
Hans Jacob ( Jørgensen ) Sparre døpt 13 feb 1734 Drammen , Buskerud.
Død 1 mars 1827 Bærum , Akershus.
Viet 12 jan 1770 Rakkestad , Østfold med Marie Anholt f ca 1742 Rakkestad , død 22 sept 1827 Bærum.
De har iflg F.S - 10 barn , deiblant Hans Ernst Sparre døpt 28 april 1768 Rakketad , - født utenom ekteskap .
Døpte nr 2 høyre side :
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-140
De andre barna er født / døpt i Gjerdrum , Akershus , deriblant Theodor Christian og Maren Sophie som også er oppført i F.T. 1801 som du viser til.
Hilsen Mona

Hei igjen . . .
Glemte å si at opplysninger fra FamilySearch bør sjekkes opp mot kirkebøkene !
Hilsen Mona
Glemte å si at opplysninger fra FamilySearch bør sjekkes opp mot kirkebøkene !
Hilsen Mona
Tusen takk. Dåpsdataa for både Hans Ernst og Hans Jacob stemmer med kyrkjebøkene, og det same gjer giftemålet. So får eg sjå kor langt eg nysta derifrå.
Er FamilySearch særleg upåliteleg? Eg har sett åtvaringa fleire stadar, men so langt har eg hatt mykje meir problem med feil i bygdebøker og andre kjelder ...
Dåpsdato, plass og mor til Marie Jacobine er stadig ei gåte for meg, i fall nokon kjenner ho ...
Er FamilySearch særleg upåliteleg? Eg har sett åtvaringa fleire stadar, men so langt har eg hatt mykje meir problem med feil i bygdebøker og andre kjelder ...
Dåpsdato, plass og mor til Marie Jacobine er stadig ei gåte for meg, i fall nokon kjenner ho ...
Hei Hans Georg !
Om FamilySearch er mer upålitelig enn andre kilder må vel være usagt , men jeg syns det er veldig greit å sjekke kirkebøkene for det vel opplysningene der man skal forholde seg til.
Her har enda et søk på FamilySearch gitt resultater :
Marie Jacobine Sparre født 18 des 1814 Aker. Foreldrer : Hans Ernst Sparre og Siri Gulbrandsen Aalen.
Marie Jacobine viet 28 mai 1843 med Ove Christian Roll.
Hun døde 21 mai 1883.
Tror dette er dåpen hennes , - nr 6 ovenfra :
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-59
Hilsen Mona
Om FamilySearch er mer upålitelig enn andre kilder må vel være usagt , men jeg syns det er veldig greit å sjekke kirkebøkene for det vel opplysningene der man skal forholde seg til.
Her har enda et søk på FamilySearch gitt resultater :
Marie Jacobine Sparre født 18 des 1814 Aker. Foreldrer : Hans Ernst Sparre og Siri Gulbrandsen Aalen.
Marie Jacobine viet 28 mai 1843 med Ove Christian Roll.
Hun døde 21 mai 1883.
Tror dette er dåpen hennes , - nr 6 ovenfra :
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-59
Hilsen Mona
Takk. Her er det tydeleg nokon som har lært seg å utnyttja FS. Eg klarer ikkje å finne nokon av dei norske Sparre-ane i tresøket, og må prøva mange variantar før eg finn i kjeldesøket. Kva er det du gjer som er so genialt?
Eg lurer på om eg les dåpsoppslaget rett. Eg trur det står
Marie Jacobine
uægte hjemmedøbt barn
10 dager gammelt
Moderen : Siri Gulbrandsdatter på Grønland
....soldat Hans Hansen i ...
Faddere: ...
Det er forsovidt konsistent med påstanden i FS, men er det sannsynleg at premierløytnant Sparre i 1801 vert omtalt som soldat Hans Hansen i 1815?
Marie Jacobine
uægte hjemmedøbt barn
10 dager gammelt
Moderen : Siri Gulbrandsdatter på Grønland
....soldat Hans Hansen i ...
Faddere: ...
Det er forsovidt konsistent med påstanden i FS, men er det sannsynleg at premierløytnant Sparre i 1801 vert omtalt som soldat Hans Hansen i 1815?
Barnet se ut til å vera "10 Uger gammelt". Framom Soldat ser det ut til å stå: ...og Faderen...
Bustaden til faren er verre å lese, men ser ut til å byrje på Sk (Vonleg kjem Else B eller ein av dei andre flinke innom, så blir nok dette rett lese).
Fadderane er: ... Amunddatter, Ragnild Marie Amundsdatter, Marthe Marie Amundsdatter, Ole Jacob Amundsen, Peder Sørensen, Peder Pedersen.
Fornamnet til den fyrste fadderen ser ut til å byrje på K når ein samanliknar med dåpsbarn Kirstine ovanfor den 24. mars.
Bustaden til faren er verre å lese, men ser ut til å byrje på Sk (Vonleg kjem Else B eller ein av dei andre flinke innom, så blir nok dette rett lese).
Fadderane er: ... Amunddatter, Ragnild Marie Amundsdatter, Marthe Marie Amundsdatter, Ole Jacob Amundsen, Peder Sørensen, Peder Pedersen.
Fornamnet til den fyrste fadderen ser ut til å byrje på K når ein samanliknar med dåpsbarn Kirstine ovanfor den 24. mars.
Venleg helsing Kjetil
- Else Berit Rustad
Jeg leser dette slik:
Marie Jacobine, uægte hjemmedøbt Barn, 10 Uge gammelt. Moderen er Siri Gulbrandsdatter paa Grønland & Faderen Soldat Hans Hansen i Skydsmoe (Skedsmo).
Første fadder leser jeg som Karen Amundsdatter, og er forøvrig enig med Kjetil i hans tolkning.
Mvh
Else B.
Marie Jacobine, uægte hjemmedøbt Barn, 10 Uge gammelt. Moderen er Siri Gulbrandsdatter paa Grønland & Faderen Soldat Hans Hansen i Skydsmoe (Skedsmo).
Første fadder leser jeg som Karen Amundsdatter, og er forøvrig enig med Kjetil i hans tolkning.
Mvh
Else B.
Når det står «hjemmedøbt barn» på denne måten, tyder det at oppslaget gjeld heimedåpen eller stadfesting av tidlegare heimedåp i kyrkja? Skal der vera to oppslag, for både heimedåpen og stadfestinga? Eller vert berre den eine innskrive? Eg bladde bakover utan å finna nokon tidlegare heimedåp.
Det er klart at FS må ha fleire kjelder; for fødselsdatoen, for gardsnamnet åt mora, og for å underbyggja at Hans Hansen er identisk med Hans Ernst Sparre.
Det er klart at FS må ha fleire kjelder; for fødselsdatoen, for gardsnamnet åt mora, og for å underbyggja at Hans Hansen er identisk med Hans Ernst Sparre.
Hei Hans Georg !
Dette er den " gamle " versjonen av FamilySearch :
http://www.familysearch.org/ENG/Search/ ... _form=true
Last Name = skriv Sparre
Country = skriv Norway
Trykk Search
Nr 15 er Marie Jacobine .
Ang dåpen til Marie Jacobine der far er oppgitt som - Hans Hansen , kan forklaringen være at hans far heter Hans + sen = sønnens etternavn .
Hilsen Mona
Dette er den " gamle " versjonen av FamilySearch :
http://www.familysearch.org/ENG/Search/ ... _form=true
Last Name = skriv Sparre
Country = skriv Norway
Trykk Search
Nr 15 er Marie Jacobine .
Ang dåpen til Marie Jacobine der far er oppgitt som - Hans Hansen , kan forklaringen være at hans far heter Hans + sen = sønnens etternavn .
Hilsen Mona
Ah. Takk. Den gamle FS var enklare enn den nye, ja.
Eg skjøner at Hans Hansen er riktig som namn; eg tykkjer berre det er rart at det blei brukt når det meir patriciske Sparre var so etablert. Det same med nemninga «soldat» på ein offiser.
Eg skjøner at Hans Hansen er riktig som namn; eg tykkjer berre det er rart at det blei brukt når det meir patriciske Sparre var so etablert. Det same med nemninga «soldat» på ein offiser.