Kirkebok, Kvernes Møre og Romsdal 1874
Moderator: MOD_tydehjelp
Kirkebok, Kvernes Møre og Romsdal 1874
Dette gjelder fødsel av Ole Paulsen 22.10.1874 Kvernes Møre og Romsdal.
Skulle gjerne hatt hjelp til å tyde navn på foreldre.
Fornavn til far er Paul Olsen ?. Kan heller ikke tyde det som står på linje 2.
Etternavn til mor ser ut til å være "Jensdatter Ugelstad".
Barnet er reg. som uekte så foreldrene var ikke gift.
Hadde selvfølgelig også satt stor pris på om noen har info om denne familien/slekten
Ole Paulsen flyttet til Trondheim hvor han jobbet som baker.
Flyttet til Malm 1900
Fikk 4 barn: Sylva 1898 Trondheim, Dagfrid 1901 Malm, Helge 1903 Malm, Olmod 1905 Malm
Joar Aksnes[/img]
Skulle gjerne hatt hjelp til å tyde navn på foreldre.
Fornavn til far er Paul Olsen ?. Kan heller ikke tyde det som står på linje 2.
Etternavn til mor ser ut til å være "Jensdatter Ugelstad".
Barnet er reg. som uekte så foreldrene var ikke gift.
Hadde selvfølgelig også satt stor pris på om noen har info om denne familien/slekten
Ole Paulsen flyttet til Trondheim hvor han jobbet som baker.
Flyttet til Malm 1900
Fikk 4 barn: Sylva 1898 Trondheim, Dagfrid 1901 Malm, Helge 1903 Malm, Olmod 1905 Malm
Joar Aksnes[/img]
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Paul Johan Hals
Re: Kirkebok, Kvernes Møre og Romsdal 1874
Det hadde vært enklere om du la ut link til kirkeboka.
Se her https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=32791
for hvordan det gjøres.
Farens navn er Paul Olsen Braaten, tror jeg.
Mvh Paul
Se her https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=32791
for hvordan det gjøres.
Farens navn er Paul Olsen Braaten, tror jeg.
Mvh Paul
Hei Joar.
Jeg er enig med Paul Johan og det er ikke for å være vrang, men med så utydelig(mulig noe overstrøket) så er Permanent sidelenke det beste for da kan de som tyder bla i sidene - det kan man ikke med Billedlenke.
Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Kvernes i Kvernes, Ministerialbok nr. 568A12 /1 (1869-1884), Fødte og døpte 1875, side 50.
Dåp nr. 15
Jeg har sett litt på dette og blåste det opp til 150 % - jeg tror det står Ingeborg Jensdatter Ugelstad - enten 23/25/28 år - det er hennes 2det Leiermaal. HAn er Ungkarl - det er hans 1ste Leiermaal. Jeg får ikke helt tak i hva det står mere på han, men alder begynner nok på 2..............så da er han i tjueåra(mye kluss der. Mulig han tjenere på noe som ligner Numedal................eller er fra Numedal.............usikker her.
Skal se litt til.
Jeg er enig med Paul Johan og det er ikke for å være vrang, men med så utydelig(mulig noe overstrøket) så er Permanent sidelenke det beste for da kan de som tyder bla i sidene - det kan man ikke med Billedlenke.
Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Kvernes i Kvernes, Ministerialbok nr. 568A12 /1 (1869-1884), Fødte og døpte 1875, side 50.
Dåp nr. 15
Jeg har sett litt på dette og blåste det opp til 150 % - jeg tror det står Ingeborg Jensdatter Ugelstad - enten 23/25/28 år - det er hennes 2det Leiermaal. HAn er Ungkarl - det er hans 1ste Leiermaal. Jeg får ikke helt tak i hva det står mere på han, men alder begynner nok på 2..............så da er han i tjueåra(mye kluss der. Mulig han tjenere på noe som ligner Numedal................eller er fra Numedal.............usikker her.
Skal se litt til.
Lillian Kristiansen
Jeg leser dette for faddere - litt ufullstendig.........
Halvor Jensen Ugelstad, Jens Jens. ibid(bor samme sted som foregående fadder), Uk-(arl) Halvor Halvorsen ibid(tror jeg - noe er borte i bretten), k.(one) Ingeborg A?? Ugelstad, ?? Jacobsdtr. ibid, Caroline Nielsdtr. ? Sörset?
Hj.dbt(Hjemmedøbt) af Jordemoder Ingeborg Ugelstad.
Anm.feltet forteller hvem som har anmeldt dette: Halvor Jensen Ugelstad.
Tyder på at disse fadderne kan være brødre av barnets mor. Jens Jensen kan jo være hennes far, men...................
Om Else B. ser dette i morgen er det garantert i "boks" det hele, men denne skriften var ikke enkel - det mener nok Paul Johan også
Da er det natta hos meg.
Halvor Jensen Ugelstad, Jens Jens. ibid(bor samme sted som foregående fadder), Uk-(arl) Halvor Halvorsen ibid(tror jeg - noe er borte i bretten), k.(one) Ingeborg A?? Ugelstad, ?? Jacobsdtr. ibid, Caroline Nielsdtr. ? Sörset?
Hj.dbt(Hjemmedøbt) af Jordemoder Ingeborg Ugelstad.
Anm.feltet forteller hvem som har anmeldt dette: Halvor Jensen Ugelstad.
Tyder på at disse fadderne kan være brødre av barnets mor. Jens Jensen kan jo være hennes far, men...................
Om Else B. ser dette i morgen er det garantert i "boks" det hele, men denne skriften var ikke enkel - det mener nok Paul Johan også

Da er det natta hos meg.
Lillian Kristiansen
-
- Kontakt:
Paul Olsen Braaten fra Numedal 1. leiermål 2. og Ingeborg Jensdatter Ugelstad 23 2. leiermål. Usikker på det eg tolkar som leiermål og alde.r
Det står om desse (dvs. Ingeborg hovedskleg) i Eidebok I av J. Lyngstad s. 429f. Her står føselsår 1875, men i kirkeboka står som du skriv 74. Faren til Ingeborg var Jens Halvorsen fra Rollag, Buskerud gift med jordmor Ingeborg Olsdatter Ugelstad.
Det står om desse (dvs. Ingeborg hovedskleg) i Eidebok I av J. Lyngstad s. 429f. Her står føselsår 1875, men i kirkeboka står som du skriv 74. Faren til Ingeborg var Jens Halvorsen fra Rollag, Buskerud gift med jordmor Ingeborg Olsdatter Ugelstad.
-
- Kontakt:
Faddernes relajoner til Ingeborg: Jens og Halvor Jensen Ugelstad er hennar brødre. Halvor Halvorsen hennar brorsonm Ingeborg Anna Eriksdtr. (svigerinne - gift med Halvor Jensen), Daaret Jacobsdtr. (svigerinne gift med Jens Jensen). den siste fadderen trur eg kan vere Nikoline Nielsdtr. Sørset (svigerinne).
Fantastisk!
Utrolig takknemlig! Snakk om masse flinke folk
mvh
Joar
Utrolig takknemlig! Snakk om masse flinke folk

mvh
Joar
-
- Sted: AVERØY