skibsreder dahl slekten

Med tidligere kommune Sandar (Sandeherred)

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
gj12212
Sted: avaldsnes

skibsreder dahl slekten

Legg inn av gj12212 » 10. januar 2011 kl. 9.05

Hei
lurer på om noen av dere her inne vet noe om den slekten?
saken er slik at min biologiske bestemor er fra dene slekten.hun er født 1927 og het Gerd synnøve dahl.
vi er litt usikre om det var herr dahl som var hennes biologiske far,har hørt at hun kunne være ett uekte barn?men vet at hennes mor ble gift med en skibsreder dahl?
Gerd synnøve ble satt bort på ett privat pikehjem i oslo tror vi dette kan ha vært ett fosterhjem av noe slag,hun hadde samtidig kontakt med biologiske foreldre,hun hadde også god kontakt med en tante som bodde i Horten.dette tror vi må være på farsiden når vi tror hennes mor var enebarn.
jeg er ute etter å vite navnet på hennes foreldre slik at jeg kommer videre i forskningen min hehe.
så hvis noen av dere der ute vet litt om familien dahl kan det hende dere vet noe mer ang Gerd synnøve også?
vet også at hun bodde hjemme i sandefjord en tid som tenåring.
Mvh Cathrine Olsen

Brukeravatar
gj00026
Sted: LARVIK

Re: skibsreder dahl slekten

Legg inn av gj00026 » 10. januar 2011 kl. 9.54

Har du hennes fødselsdato?

Hvis hun var født 31. mars 1927, var hun datter av ugift sveiser Johan Johannesen og ugift hushjelp Sigrid Jørgensen. Johan var født 1907 på Løten i Hedmark, mens Sigrid var født 1905 i Sandar og oppholdt seg 1927 på Natvall i Sandar. Alt ifølge fødselsregisteret for Sandar 1922-1929 (ingen Gerd Synnøve i fødselsregisteret for Sandefjord).

gj12212
Sted: avaldsnes

Re: skibsreder dahl slekten

Legg inn av gj12212 » 10. januar 2011 kl. 10.55

Hei
er usikker på fødselsdatoen,men det jeg vet er at hennes mor antagenligvis giftet seg inn i dahl slekten i sandefjord.og at hun hadde en tante i Horten.
der fødte Gerd synnøve min mor som hun senere adopterte bort.
min mor ble adoptert bort til søskenbarnet til hennes biologiske far.
men tusen takk for at du fant dette det er jo en begynnelse og kan godt være henne.
Cathrine Olsen

Svar

Gå tilbake til «Sandefjord»