Karl og Margrethe Skogvold
Moderator: MOD_ukjent_fylke
-
- Sted: TØNSBERG
Karl og Margrethe Skogvold
Karl Kristiansen Skogvold ble født i Skedsmo 29.09.1869. Var gift med Margrethe og fikk 6 gutter. Bodde på Rjukan fra ca 1913. Etter 1920 vet jeg ikke om de fortsatt var på Rjukan, eller om de flyttet med sønnen Harding til Stord. Noen som vet noe om Karl og Margrethe etter 1920?
Sist redigert av Gerd Skogvold den 31. desember 2010 kl. 14.37, redigert 1 gang totalt.
Re: Karl Skogvold
Et globalt søk på Digitalarkivet
http://da3.uib.no/cgi-win/WebGlobal.exe ... basarframe
kan muligens være til hjelp. Det går ikke fram av opplysningene der hvordan det gikk med foreldrene, men siden flere av den "yngre" generasjon tydeligvis har beveget seg videre med Stord som utgangspunkt, er det vel nærliggende å tenke seg at også foreldrene har fulgt med dit.
Det finnes noe digitalisert materiale vedrørende gravlagde på Stord, men listen har også en del "hull", og her er det vel bare kirkebøkene som kan hjelpe deg videre.
Arne
http://da3.uib.no/cgi-win/WebGlobal.exe ... basarframe
kan muligens være til hjelp. Det går ikke fram av opplysningene der hvordan det gikk med foreldrene, men siden flere av den "yngre" generasjon tydeligvis har beveget seg videre med Stord som utgangspunkt, er det vel nærliggende å tenke seg at også foreldrene har fulgt med dit.
Det finnes noe digitalisert materiale vedrørende gravlagde på Stord, men listen har også en del "hull", og her er det vel bare kirkebøkene som kan hjelpe deg videre.
Arne
Jeg ser at linken jeg har oppgitt, muligens ikke "tar deg" helt fram dit jeg var, så derfor:
Det jeg søkte etter, var personer med etternavn som starter med SKOGVOL (uten d og med enkel l), født mellom 1865 og 1925, og dette ga meg 50 navn på landsbasis.
Av disse var 8 lokalisert i Bergen eller på Stord. Og en del av dem hører tydeligvis hjemme i den familien du er opptatt av.
Lykke til.
Arne
Det jeg søkte etter, var personer med etternavn som starter med SKOGVOL (uten d og med enkel l), født mellom 1865 og 1925, og dette ga meg 50 navn på landsbasis.
Av disse var 8 lokalisert i Bergen eller på Stord. Og en del av dem hører tydeligvis hjemme i den familien du er opptatt av.
Lykke til.
Arne
-
Takk for tips. Da leter jeg videre.
-
- Sted: KONGSVINGER
Dis - gravminner (lenke nedenfor)
http://www.disnorge.no/gravminner/global1.php
Harding Skogvold f. 23. mars 1904 (tror det står 1903 på steinen), død 1967, begravd på Stord.
Laura (kone?) f.1904 ligger i samme grav.
Finnes kanskje etterlatte som kan gi svar. Noen fester sikkert for gravstedet.
http://www.disnorge.no/gravminner/global1.php
Harding Skogvold f. 23. mars 1904 (tror det står 1903 på steinen), død 1967, begravd på Stord.
Laura (kone?) f.1904 ligger i samme grav.
Finnes kanskje etterlatte som kan gi svar. Noen fester sikkert for gravstedet.
-
Tusen takk. Siste spor jeg nå har funnet er fra 1927 i skannet kirkebok for Stord. Karl og Margretne var faddere til barnebarnet på Stord. Står ikke om de også var bosatt på der.
Da er du jo kommet et stykke videre.
Ellers er det jo mulig du kan finne dem blant utflyttede i Kirkeboka for Rjukan (jeg er ikke sikker på hvilken kommune dette er). Det hender at man får "treff" der, og det er kanskje verdt et forsøk?
Arne
Ellers er det jo mulig du kan finne dem blant utflyttede i Kirkeboka for Rjukan (jeg er ikke sikker på hvilken kommune dette er). Det hender at man får "treff" der, og det er kanskje verdt et forsøk?
Arne
Hei!
Her er vielsen til Harding: http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... =1123#ovre
Skal spørre en Skogvold jeg kjenner om det er noen av familiens "eldre" som kan vite noe av nyere dato.
mvh
Ottar
Her er vielsen til Harding: http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... =1123#ovre
Skal spørre en Skogvold jeg kjenner om det er noen av familiens "eldre" som kan vite noe av nyere dato.
mvh
Ottar
-
Takk for tips og hjelp 

Hei
Karl (1860)og Margrete (1869) Skogvold var mine oldeforeldre.
deres sønn Frithjov født 1891 var min bestefar.
De hadde 6 sønner,
Frithjov - 1891 - bodde på Rjukan - gift - 2 barn Gerhard og Marwell Evelyn (min mor)
Sverre - 1893
Sigurd - 1895 - flyttet til USA
Erling - 1897 -bodde på Rjukan
Kasper - 1900
Harding -
Ta gjerne kontakt så kan vi utveksle mer info om Skogvold-familen. Jeg har nettopp blitt kontaktet av min fetter i Australia vedr. samme sak. Han vet ingeting om sin fars famile i Norge. Hans far Gerhard emigrete til Australia under krigen.
MVH Kirsti Arvesen, Porsgrunn
Karl (1860)og Margrete (1869) Skogvold var mine oldeforeldre.
deres sønn Frithjov født 1891 var min bestefar.
De hadde 6 sønner,
Frithjov - 1891 - bodde på Rjukan - gift - 2 barn Gerhard og Marwell Evelyn (min mor)
Sverre - 1893
Sigurd - 1895 - flyttet til USA
Erling - 1897 -bodde på Rjukan
Kasper - 1900
Harding -
Ta gjerne kontakt så kan vi utveksle mer info om Skogvold-familen. Jeg har nettopp blitt kontaktet av min fetter i Australia vedr. samme sak. Han vet ingeting om sin fars famile i Norge. Hans far Gerhard emigrete til Australia under krigen.
MVH Kirsti Arvesen, Porsgrunn
-
Hei Kirsti.
Vil gjerne ta kontakt. Vi har nok en del å snakke om, og jeg har også noen bilder til deg. Jeg er barnebarnet til Erling og Constanse, datter til Emly Skogvold, og søster til Laila og Erling. Mulig du husker oss. Min mail er [email protected].
Hilsen Gerd
Vil gjerne ta kontakt. Vi har nok en del å snakke om, og jeg har også noen bilder til deg. Jeg er barnebarnet til Erling og Constanse, datter til Emly Skogvold, og søster til Laila og Erling. Mulig du husker oss. Min mail er [email protected].
Hilsen Gerd