slekt1.com
Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt
slekt1.com
Gikk inn på slekt1.com for å se på bygdebøker (nord odal). Det står at man kan åpne boken der og eventuelt laste ned, men ingenting skjer da jeg trykker start eller next. Gjør jeg noe feil? MVH line kristin
Re: slekt1.com
Hei Line Kristin.
Prøv denne linken Nord Odal Bygdebok Bruk pilene på hver side av "gå til neste side" oppe til venstre.
Går ikke det skal jeg prøve å rettlede deg etterpå.
Det du nok har gjort feil er at du ikke har gått inn på Digitalisert utgave i teksten til venstre ved siden av boken her
Prøv denne linken Nord Odal Bygdebok Bruk pilene på hver side av "gå til neste side" oppe til venstre.
Går ikke det skal jeg prøve å rettlede deg etterpå.
Det du nok har gjort feil er at du ikke har gått inn på Digitalisert utgave i teksten til venstre ved siden av boken her
Lillian Kristiansen
- Egil Sundelius
- Sted: STOKKE
Lillian Kristiansen skrev:Hei Line Kristin.
Prøv denne linken Nord Odal Bygdebok Bruk pilene på hver side av "gå til neste side" oppe til venstre. [/url]
Hei

eller klikk på/i den siden du er i, så kommer du til neste sider !
Pist. se innhold sidene, det er noen Registere (!) bak i boka, se om du finner noen navn / steder som passer. Obs .. det er bare én del av bygda!!

hilsen Egil.
Hei igjen.
Det jeg henviste til var MYE pga at der kan du skrive inn sidenummeret og trykke på "gå til side" - her kan du velge "lav" og "høy" kvalitet. De små svaret "pilene" er der av en grunn - de kan brukes.
Det enkleste er å bruke "piltastene" på tastaturet ditt - det går også greit og er muligens enklere om du sitter med en "bærbar" PC. Dette blir jo opptil hvere enkelt det da.
Det jeg henviste til var MYE pga at der kan du skrive inn sidenummeret og trykke på "gå til side" - her kan du velge "lav" og "høy" kvalitet. De små svaret "pilene" er der av en grunn - de kan brukes.
Det enkleste er å bruke "piltastene" på tastaturet ditt - det går også greit og er muligens enklere om du sitter med en "bærbar" PC. Dette blir jo opptil hvere enkelt det da.
Lillian Kristiansen
Hei! Takk for opplysningene. Nå har jeg bladd igjennom og sett på registeret bakerst, men finner ikke noen kjente. I tillegg så vet jeg bare om Storbraaten og kjernli (Rud)?Fant ikke de heller jeg, men så vet jeg jo heller ikke navnet på stedene de bodde. Har bare Mo og muligens Sand? Vet noen hva prisen på denne bb er? Takk igjen. 

Hei Line Kristin.
Gå til Biblioteket i Sørumsand og be dem låne inn Nord - Odal Bygdebøker til deg på fjernlån - kanskje du finner mere da - det er 5 bøker.
Ettersom nr. 1 er lagt ut Digitalt på Nettet tror jeg kanskje at det ikke er flere til salgs - dette har jeg ikke sjekket, men det er sannsynlig.
Gå til Biblioteket i Sørumsand og be dem låne inn Nord - Odal Bygdebøker til deg på fjernlån - kanskje du finner mere da - det er 5 bøker.
Ettersom nr. 1 er lagt ut Digitalt på Nettet tror jeg kanskje at det ikke er flere til salgs - dette har jeg ikke sjekket, men det er sannsynlig.
Lillian Kristiansen
Og det fins en bok til,og den heter jul i Nord Odal. Og det er mange ta di bøkene der.
Og du gå inn på Nord Odal bibliotek,og der kan du søke etter bøker fra Nord Odal.
Eller kan du prøve denne også http://www.kulturminnelaget.no/
Hvis ikke denne skulle gå,så er bare å skirve kulturminnelaget Nord Odal.
Og du kan reise til Jessheim på bibliotek det ligger i ullensaker kulturhuset.
Dem har bygde bøker fra Nord Odal 3 bøker hadde dem der.
Mvh Trond
Og du gå inn på Nord Odal bibliotek,og der kan du søke etter bøker fra Nord Odal.
Eller kan du prøve denne også http://www.kulturminnelaget.no/
Hvis ikke denne skulle gå,så er bare å skirve kulturminnelaget Nord Odal.
Og du kan reise til Jessheim på bibliotek det ligger i ullensaker kulturhuset.
Dem har bygde bøker fra Nord Odal 3 bøker hadde dem der.
Mvh Trond