Böcker utgivna om gårdshistoria Tistedal/Aremark?
Moderator: MOD_Østfold
Böcker utgivna om gårdshistoria Tistedal/Aremark?
Hejsan!
Jag undrar om det finns någon bok utgiven av t.ex. hembygdsföreningen i Aremark eller Tistedal med gårdshistorik i dessa områden? Vore jätteroligt att få veta!
Mvh Marie Bråthen Birath
Jag undrar om det finns någon bok utgiven av t.ex. hembygdsföreningen i Aremark eller Tistedal med gårdshistorik i dessa områden? Vore jätteroligt att få veta!
Mvh Marie Bråthen Birath
Re: Böcker utgivna om gårdshistoria Tistedal/Aremark?
"Boplassregistrering i Aremark 1991-2001" skrevet av gamlelensmann Gudbrand Mellbye. Den forteller om gamle boplasser og litt om hvem som har bodd der. Finnes på biblioteket i Halden og i Aremark også vil jeg tro.
Mvh Ingalill BB
Mvh Ingalill BB
Tack ska du ha för tipset!!
Det låter jätteintressant!! Ha det gott! Mvh Marie
Det låter jätteintressant!! Ha det gott! Mvh Marie
Inga-Lill!!
Du vet möjligtvis inte om boken fortfarande säljs?
Mvh Marie
Du vet möjligtvis inte om boken fortfarande säljs?
Mvh Marie
-
- Sted: HALDEN
Her har du litt informasjon om bygdeboka Aremark - En bygd i grenseland
http://www.aremark.kommune.no/modules/t ... y.ID=29481
Anita

http://www.aremark.kommune.no/modules/t ... y.ID=29481
Anita
Det ble laget i et veldig begrenset antall og er desverre ikke mulig å få kjøpt lenger. Kanskje det er mulig å få lånt den inn fra biblioteket i Halden? Hvis det er noe spesielt du er ute etter har jeg mulighet til å låne boka og se etter for deg, men det morsomste er selvfølelig å sitte og bla selv
Bygdeboka ser interessant også !
Mvh Ingalill BB

Bygdeboka ser interessant også !
Mvh Ingalill BB
Hej Ingalill!!
Å vad synd... Jag har skrivit till mitt stadsbibliotek och frågat om möjligheten till att få fjärrlåna boken men får nog svar först på måndag.
Det vore jättesnällt om du har lust att titta om det står något åt mig annars!! Det låter verkligen spännande!!
Tusen tack så länge och ha en trevlig helg!!
Mvh Marie
Å vad synd... Jag har skrivit till mitt stadsbibliotek och frågat om möjligheten till att få fjärrlåna boken men får nog svar först på måndag.
Det vore jättesnällt om du har lust att titta om det står något åt mig annars!! Det låter verkligen spännande!!
Tusen tack så länge och ha en trevlig helg!!
Mvh Marie
Tack för tipset, Anita!!
Mvh Marie
Mvh Marie
Hei
Får du ikke tak i bøkene kan du sende meg beskjed om hvilke gårder/ event navn på personer i Tistedal (gml Berg Kommune) eller i Aremark som du vil ha info om så skal jeg se om jeg kan kopiere å sende deg. Bruk gjerne mail.
Hilsen Bjørn
Får du ikke tak i bøkene kan du sende meg beskjed om hvilke gårder/ event navn på personer i Tistedal (gml Berg Kommune) eller i Aremark som du vil ha info om så skal jeg se om jeg kan kopiere å sende deg. Bruk gjerne mail.
Hilsen Bjørn