Det stemmer at de Anton og Julie bodde på Lindersletta i Aker i Kristiania i 1900, men jeg vet ikke om de ble boende der eller om de flyttet. Jeg har lett og lett, men det er vanskelig å finne ut av dete.
Jeg har sett på gravminner som du har funnet, men jeg tror ikke det er de rette Julie & Anton. Anton levde ikke helt til 1971 og Julie var reg. begravet i Ringsaker, jeg tror ikke de flyttet dit.
Anton og Julie flyttet etterhvert til Asker. De fleste av ungene konfirmerte seg i Asker Kirke tidlig på 1900 tallet. Julie døde 1901. 23. Mars 1910 Gifter Anton seg med Dortea Hansdatter i Asker Kirke.. Dortea var enke selv. Sammen får de en sønn, Hans Hajem født 19 September 1912.
To av Antons døttre reise til Amerika.
I 1906 Reiser Anna Kristine til Montana, hun gifter seg i 1908 med Elmer Kirkpatrick, og får 7 barn. i 1912 reiser hennes yngre søster Agnes mot Montana via Canada. Hun var da bare rett under 17 år gammel. Hun gifter seg med Mack Luckie i Montana 22. Februar 1915. Sammen får de 4 barn. De bosetter seg etterhvert i Deadwood, South Dakota. der flere av deres etterlatte bor den dag i dag.. Anna Kristine flyttet etterhvert til Rapid City, og bodde der til sin død. Det er ikke mer en 40 min mellom dem.
Vet du hvorfor flere av barna brukte etternavnet Dahl?
Både Agnes og Anna Kristine brukte etternavnet Dahl når de giftet seg. deres bror Johannes Anton brukte etternavnet Dahl.. så hvor kommer dette Dahl ifra?
Hei ! Disse jentene visste jeg ingenting om, jeg har bare undersøkt om Sigurd,min oldefar jeg, så dette var artig å få vite. Takk & takk. Hvis du vet mer, så svar meg gjerne på dn25811, Marit Helbostad. Som jeg nevnte i pm, er dette gjestenr min mann's.