Kirkebok, Asker, Akershus 1824
Moderator: MOD_tydehjelp
Kirkebok, Asker, Akershus 1824
Hei. Er det noen som kan være så snille å tyde kirkeboken for meg:
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?u ... 60466&js=j
Det er side 129, nr. 74.
Min tip-oldefar Ditlev Abraham Jappe fikk et uekte barn. Barnets navn ser for meg ut til å være Anne Kirstine, døpt 5.Sept. 1824. Men jeg greier ikke å tyde hva moren het, eller navnet på fadderne.
På forhånd tusen takk.
Vh
Per Jappée
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?u ... 60466&js=j
Det er side 129, nr. 74.
Min tip-oldefar Ditlev Abraham Jappe fikk et uekte barn. Barnets navn ser for meg ut til å være Anne Kirstine, døpt 5.Sept. 1824. Men jeg greier ikke å tyde hva moren het, eller navnet på fadderne.
På forhånd tusen takk.
Vh
Per Jappée
Re: Kirkebok for Asker,Akershus 1824
Hei Per Karsten.
Asker dåp, vielse og begravede ligger søkbare på DA i tidsrommet 1800 - 1878.
Her er din: 1824
Asker søkbare kilder 1800 til 1878 På venstre side kan du veksle mellom de forskjellige protokoller.
Det er ikke faddere med her, skal se på dem...............skriften er bare SÅ "liten"
Den linken du hadde laget ligger kun ca. 30 min. - neste gang du skal legge ut link til en skannet kirkebok så bruk denne OPPSKRIFTEN Da helst Permanent sidelenke - IKKE BILLEDLENKE - da klan vi bla i sidene for å sammenligne skrift.
Skal finne igjen den du hadde lagt ut og legge den ut på nytt.
Asker dåp, vielse og begravede ligger søkbare på DA i tidsrommet 1800 - 1878.
Her er din: 1824
Asker søkbare kilder 1800 til 1878 På venstre side kan du veksle mellom de forskjellige protokoller.
Det er ikke faddere med her, skal se på dem...............skriften er bare SÅ "liten"

Den linken du hadde laget ligger kun ca. 30 min. - neste gang du skal legge ut link til en skannet kirkebok så bruk denne OPPSKRIFTEN Da helst Permanent sidelenke - IKKE BILLEDLENKE - da klan vi bla i sidene for å sammenligne skrift.
Skal finne igjen den du hadde lagt ut og legge den ut på nytt.
Lillian Kristiansen
Kildeinformasjon: Akershus fylke, Asker, Ministerialbok nr. I 6 (1814-1824), Fødte og døpte 1824, side 129.
Dåp nr. 74 Fødte Qvindekjøn
Ikke enkle disse fadderne her og jeg får ikke tak på alt og er usikker på noe, men Else B. tar det elegant tenker jeg
1: Ingeborg Mikkelsd. Grini Ejer
2: Karine Torstensd. Fossum Øfre
3: ? Haagens. Grini Ejer
4: ? Hans ? Haagens. ?
5: Lars Torgers. Grini
Dåp nr. 74 Fødte Qvindekjøn
Ikke enkle disse fadderne her og jeg får ikke tak på alt og er usikker på noe, men Else B. tar det elegant tenker jeg

1: Ingeborg Mikkelsd. Grini Ejer
2: Karine Torstensd. Fossum Øfre
3: ? Haagens. Grini Ejer
4: ? Hans ? Haagens. ?
5: Lars Torgers. Grini
Lillian Kristiansen
Da må jeg bare få si tusen takk Lillian!
Du verden, da har jeg ikke bare fått mye info, men også lært endel i dag.
vh
Per Jappée
Du verden, da har jeg ikke bare fått mye info, men også lært endel i dag.
vh
Per Jappée
-
- Sted: KRISTIANSUND N
Fornavnet til tredje fadder er Kristoffer.
Det står Xtofer
Det står Xtofer

Jeg også så X´n Tore, men fant ingen f...............trodde det så ut som en d..........
Er usikker på fadder nr. 4 sitt navn også - kan være Hans, men...........!!
Supert Per Karsten
Bare å spørre i vei her på forumet - er alltid noen som svarer 

Er usikker på fadder nr. 4 sitt navn også - kan være Hans, men...........!!
Supert Per Karsten

Lillian Kristiansen
-
- Sted: KRISTIANSUND N
Det er sikkert Hans på fjerde fadder.
Det slutter i hvert fall på -ans. Det ligner ikke på Lars som det står i linja under, så da er det nok Hans.
Det slutter i hvert fall på -ans. Det ligner ikke på Lars som det står i linja under, så da er det nok Hans.

Takk til Tore også. Jeg har ikke kommet noen vei videre med å oppspore moren Karen Pedersdatter, men ser til min store overraskelse at det er en ny tråd under etterlysninger i Bærum også for Karen Pedersdatter. Så jeg undrer på om det kan være to med samme navn fra Grini eiet i eksakt samme tidsrum. Jeg vil følge den tråden med spenning.
Vh
Per Jappée
Vh
Per Jappée