Magdalene Mowinckel
Moderator: MOD_ukjent_fylke
Magdalene Mowinckel
Jeg er interessert i opplysninger om Magdalene Mowinckel som var direktør ved Nor Turisthotell 1957-1962.
Per Odd Volden
-
- Sted: KONGSVINGER
Re: Magdalene Mowinckel
Det skulle ikke tilfeldigvis forefinnes noen flere opplysninger som letingen kan basseres på: f.eks. ca. alder på et gitt tidspunkt, ca. født når, var Mowinckel pikenavn eller var hun gift Mowinckel.
desto flere små detaljer - jo enklere for de som skal forsøke å hjelpe.
desto flere små detaljer - jo enklere for de som skal forsøke å hjelpe.
Var hun født 1936, er det mulig du finner henne på gravminner.
Storetveit kirkesogn, Bergen.
Tove
Storetveit kirkesogn, Bergen.
Tove
Jeg vet foreløpig lite om Magdalene, annet enn at hun som sagt var direktør ved Nor Turisthotell i Oppdal i nevnte tidsrom. Jeg vet ellers at det i hennes tid i Oppdal, og i regi av Oppdal Turist- og Friluftsråd ble arrangert St.Hansgrilling i kommunens fritidspark Høgvang, hvor Prinsesse Ragnhild, fru Lorentzen, og hennes mann, Erling Lorentzen, deltok. De var under oppholdet private gjester hos direktrø Mowinckel på Nor.
Per Odd Volden
Fødselsår 1936 vil i tilfelle bety at hun var hotelldirektør 21 år gammel? Det er kanskje litt ungt. Jeg har imidlertid funnet Magdalene Mowinckel Meyer (08.02.1910-11.04.1996) gravlagt på Greve og Meyer private kirkegard i Bergen. Trenger noen flere konkrete holdepunkter.
Per Odd Volden
Jeg må beklage, men navnet har vært feilsitert, og skal være Magdalon Mowinckel. Det er i tillegg en mann, så dette ble misvisende. Magdalon Mowinckel (1928-1980) var hotelldirektør på Nor Turisthotell (1957-1962), og var vert for prinsesse Ragnhild og Erling Lorentzen da de var på besøk i Oppdal St.Hanskvelden 1958. 

Per Odd Volden
-
Har du forsøkt å søke på google.com med navnet som søkeord?
Der får du flere treff.
Der får du flere treff.
-
Fnavn Enavn Fdt Får Ddt Dår Bdato Bår
Magdalon Mowinckel 1104 1928 2610 1980 0101 1981
Vestre gravlund i Oslo
Magdalon Mowinckel 1104 1928 2610 1980 0101 1981
Vestre gravlund i Oslo