harry power anderson
Moderator: MOD_Rogaland
-
- Sted: BÅTSFJORD
harry power anderson
har fått opplyst at han er født i karmøy. svensk far som het Gustav. har lett gjennom alle kirkebøker for 1918. han er født 24.8.1918. finner ingenting. noen som kan hjelpe eller har info om han.
Re: harry power anderson
Hei
Har lett i de fleste kirkebøkene rundt Karmøy,men fant ikke noe hittil....må være en nøtt
dette....
Dette er slutten,men den har du kanskje?
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... &merk=5469
Mvh
Eyvind
Har lett i de fleste kirkebøkene rundt Karmøy,men fant ikke noe hittil....må være en nøtt
dette....

Dette er slutten,men den har du kanskje?

Mvh
Eyvind
-
- Sted: HAUGESUND
Har du andre opplysninger om han? Var han gift? Ser det er en Karl Andersen f.7.2.1920 som ligger i graven ved siden av.
Mvh. Johan Arthur Hansen
Mvh. Johan Arthur Hansen
Hei.
Om du går på Dis - Norges Gravminner så finner du disse på samme gravnummer.
808783 Inger Brun Anderson 1701 1920 1405 1986 58 K 08 Havstein Trondheim Byåsen
808784 Oline Augusta Brun 2204 1894 1405 1990 58 K 08 Havstein Trondheim Byåsen
808785 Harry Power Andersen 2408 1918 0509 1990 58 K 08 Havstein Trondheim Byåsen
Her er nok Anderson skrevet feil på Harry - i den andre linken som er lagt inn her skrives det Anderson.
Jeg vil tror at Inger Brun Anderson er kona til Harry Power Anderson - Oline Augusta er moren til Inger Brun gift Anderson.
Finner du vielsen til Harry og Inger vil du nok mest sannsynlig finne Harrys fødested. Vielser går flere år lenger enn dåp, konf. og begravelse i Skannede kirkebøker.
Dette kan passe med Oline Augusta Brun i Folketellingen 1900
Her med foreldre og søsken. Da er det verd et forsøk for å se om Inger født 1920 er født på samme sted som moren oppholder seg i 1900. Muligheten for at Inger har giftet seg på sitt fødested er også da tilstede, men det gjenstår å se
Jøssund går under Åfjord Sør Trøndelag - sjekket kirkebøkene der og for vielse går de kun til 1939 det jeg kan se. Jeg fant moren til Inger Brun døpt og konfirmert, men ingen Inger født 1920 så langt.
Ble litt BOMSKUDD dette så langt, men tenkte å gå om kona Inger Brun for å evt. finne en vielse.
808783 Inger Brun Anderson 1701 1920 1405 1986 58 K 08 Havstein Trondheim Byåsen
808785 Harry Power Andersen 2408 1918 0509 1990 58 K 08 Havstein Trondheim Byåsen
Her er nok Anderson skrevet feil på Harry - i den andre linken som er lagt inn her skrives det Anderson.
Jeg vil tror at Inger Brun Anderson er kona til Harry Power Anderson - Oline Augusta er moren til Inger Brun gift Anderson.
Finner du vielsen til Harry og Inger vil du nok mest sannsynlig finne Harrys fødested. Vielser går flere år lenger enn dåp, konf. og begravelse i Skannede kirkebøker.
Her med foreldre og søsken. Da er det verd et forsøk for å se om Inger født 1920 er født på samme sted som moren oppholder seg i 1900. Muligheten for at Inger har giftet seg på sitt fødested er også da tilstede, men det gjenstår å se

Jøssund går under Åfjord Sør Trøndelag - sjekket kirkebøkene der og for vielse går de kun til 1939 det jeg kan se. Jeg fant moren til Inger Brun døpt og konfirmert, men ingen Inger født 1920 så langt.
Ble litt BOMSKUDD dette så langt, men tenkte å gå om kona Inger Brun for å evt. finne en vielse.

Lillian Kristiansen
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Hei
Finner Inger Brun i 1925-tellingen for Trondheim sammen med sin mor og muligens en tante?
Her er Inger Brun i fødselsregistret i Bakklandet(Bakke) født 17/1-1920
Marit
Finner Inger Brun i 1925-tellingen for Trondheim sammen med sin mor og muligens en tante?
Her er Inger Brun i fødselsregistret i Bakklandet(Bakke) født 17/1-1920
Marit
- Marit Hegsvold Nyhus
Prøv å kontakte både Bakklandet og Byåsen menigheter i Trondheim for å lete etter vielsen mellom Harry og Inger.
[email protected]
[email protected]
Mulig Harrys dødsfallsmelding inneholder hans fødested også. Den kan du vel få kopi av hos Sør-Trøndelag Tingrett i Trondheim [email protected]
Mvh
Marit
[email protected]
[email protected]
Mulig Harrys dødsfallsmelding inneholder hans fødested også. Den kan du vel få kopi av hos Sør-Trøndelag Tingrett i Trondheim [email protected]
Mvh
Marit
-
Johan Arthur Hansen skrev:Har du andre opplysninger om han? Var han gift? Ser det er en Karl Andersen f.7.2.1920 som ligger i graven ved siden av.
Mvh. Johan Arthur Hansen
hei.
harry power anderson var gift med inger brun.
Vet at de giftet seg i 1945, domkirken i trondheim. Dette er ikke frigitte kirkebøker ser jeg.
Det er en nær slektning av Harry som sier han er født i Karmøy.
-
Eyvind Knutsen skrev:Hei
dette....![]()
Dette er slutten,men den har du kanskje?![]()
Mvh
Eyvind
hei
ja, virker som en nøtt dette.
Har "the end" ja. men takk uansett.
-
Lillian Kristiansen skrev:Hei.
takk for svaret..
inger og harry gifta seg domkirken trondheim 1945, det har jeg.
Det er riktig at på gravsten står det andersen.
jeg har kontakt med en nær slektning av dette paret, derifra det kommer at harry er født i karmøy. Hva inger sin mor het, vet jeg ikke, men det kan nok stemme det du har, det kan jeg evnt. sjekke med kilden min.
Hei igjen.
Marit Nyhus har i sitt innlegg til deg funnet Inger Brun i Fødselsregisteret med fødselsdag 17. januar 1920 og der er foreldrene oppgitt å være Theodor Figeland, Skomaker og ugift og Oline Augusta Brun, Butikkdame og ugift.
Den Folketellingen for 1900 jeg fant til deg er også riktig. jeg har funnet Oline Augustas dåp.
Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Jøssund i Åfjord, Klokkerbok nr. 654C01 (1879-1901), Fødte og døpte 1894, side 45.
Dåp nr. 7 Oline Augusta født 22. april 1894
Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Jøssund i Åfjord, Klokkerbok nr. 654C02 (1901-1925), Konfirmerte 1909, side 96.
Oline Augusta Konfirmant nr. 10
Marit har også funnet FT 1925 for Trondhjem der Inger bor sammen med sin mor og en evt. tante.
Disse kirkebøkene som mangler for VIELSE 1945 for Domkirken vil jeg tro du får svar på om du sender dem en mail - det er jo året etter det som er lagt ut ser det ut til. Der bør det stå hvor Harry er født.
Regnet med at du ville ha opplysningen om hans kone også, men det er jo ikke sikkert
De opplysningene du får fra dem du kjenner er sikkert riktige, men kan det være at det er der han vokste opp - evt. konfirmert som er Karmøy.
Har du sett i kirekbøkene for Dissentere forresten? Der er de innskrevet de som var i andre trossamfunn enn den Norske kirke. I de store byene er det også egne kirkebøker for "hele" trossamfunn. Han kan jo ha blitt innmeldt i den norske kirke i voksen alder om han ikke er døpt i en. (bare tanker dette for om mulig å løse NØTTEN )
Marit Nyhus har i sitt innlegg til deg funnet Inger Brun i Fødselsregisteret med fødselsdag 17. januar 1920 og der er foreldrene oppgitt å være Theodor Figeland, Skomaker og ugift og Oline Augusta Brun, Butikkdame og ugift.
Den Folketellingen for 1900 jeg fant til deg er også riktig. jeg har funnet Oline Augustas dåp.
Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Jøssund i Åfjord, Klokkerbok nr. 654C01 (1879-1901), Fødte og døpte 1894, side 45.
Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Jøssund i Åfjord, Klokkerbok nr. 654C02 (1901-1925), Konfirmerte 1909, side 96.
Marit har også funnet FT 1925 for Trondhjem der Inger bor sammen med sin mor og en evt. tante.
Disse kirkebøkene som mangler for VIELSE 1945 for Domkirken vil jeg tro du får svar på om du sender dem en mail - det er jo året etter det som er lagt ut ser det ut til. Der bør det stå hvor Harry er født.
Regnet med at du ville ha opplysningen om hans kone også, men det er jo ikke sikkert

De opplysningene du får fra dem du kjenner er sikkert riktige, men kan det være at det er der han vokste opp - evt. konfirmert som er Karmøy.
Har du sett i kirekbøkene for Dissentere forresten? Der er de innskrevet de som var i andre trossamfunn enn den Norske kirke. I de store byene er det også egne kirkebøker for "hele" trossamfunn. Han kan jo ha blitt innmeldt i den norske kirke i voksen alder om han ikke er døpt i en. (bare tanker dette for om mulig å løse NØTTEN )
Lillian Kristiansen
-
Lillian Kristiansen skrev:Hei igjen.
Regnet med at du ville ha opplysningen om hans kone også, men det er jo ikke sikkert![]()
hei
Inger har jeg det meste om, men ikke når hun er døpt.. moren bodde i elgesetergate , så får vel lete etter dåp i de nærmeste kirkene.
har ikke sette i bøkene for dissentere enda, skal sjekke det ut.
jeg har sendt epost til tinghuset i trondheim, håper de kanskje kan finne dødsattest med fødested til harry. Ble jo rene detektivjobb dette.
-
denne saken har løst seg. Kilden min har tatt feil øy. ble til og meg dobbelsjekka, han var skråsikker på at Harry var født på karmøy. Men det var det IKKE, så nå har jeg funnet han.
Leita forgjeves i mange runder her ja.. og takk til dere andre som har gjort det og.
Leita forgjeves i mange runder her ja.. og takk til dere andre som har gjort det og.
mary-ann ressem
Hei Mary-Ann.
Så FLOTT
Hadde vært moro å vite hvor du fant han også da
Så FLOTT

Hadde vært moro å vite hvor du fant han også da

Lillian Kristiansen
- Marit Hegsvold Nyhus
Ja det er jeg nysgjerrig på også
Marit

Marit
-
harry var født på Leka.. kilden min tok nok skikkelig feil her, han sa tom to ganger at han var født på karmøy..
takk for hjelpa til dere alle som har brukt tid.
Harry sin fødeplass fikk jeg hos tinghuset i trondheim, anført som antatt på ekteskapsattesten..
takk for hjelpa til dere alle som har brukt tid.
Harry sin fødeplass fikk jeg hos tinghuset i trondheim, anført som antatt på ekteskapsattesten..
mary-ann ressem