Nordnes
Moderator: MOD_ukjent_fylke
Nordnes
Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne en kar ved navn Peder Nordnes f. 1888 antagelig fra Mosjøen.
Peder Nordnes giftet seg med Ragna Andersen f. 1886 (Ragna var gift med en annen før Peder og fikk en sønn som heter Harald Høglund f 29.09.1907 men sin første ektemann) og fikk en datter ved navn Helene Nordnes f. 11.03.1914 Rjukan. Hun ble konfirmert på Eugenia 11.05.1930 (bodde på Eugenia fordi moren Ragna døde når Helene var liten)
Er lite info jeg har om Peder Nordnes da han antagelig tidlig flyttet fra sine foreldre.
Er det noen som har tips eller råd setter jeg stor pris på det.
Peder Nordnes giftet seg med Ragna Andersen f. 1886 (Ragna var gift med en annen før Peder og fikk en sønn som heter Harald Høglund f 29.09.1907 men sin første ektemann) og fikk en datter ved navn Helene Nordnes f. 11.03.1914 Rjukan. Hun ble konfirmert på Eugenia 11.05.1930 (bodde på Eugenia fordi moren Ragna døde når Helene var liten)
Er lite info jeg har om Peder Nordnes da han antagelig tidlig flyttet fra sine foreldre.
Er det noen som har tips eller råd setter jeg stor pris på det.
- Helge Bjerkevoll
- Sted: REKDAL
- Kontakt:
Re: Nordnes
Ved dåpen i 1914 har han navnet Peder Andreas Nordnes tunnelarbeider og oppgitt født 1886
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-26
Han bør jo finnes i folketelling 1900
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-26
Han bør jo finnes i folketelling 1900
Vet du hvor Peder og Ragna kan ha giftet seg?
Nei, jeg veit faktisk ikke. Helene som er dattera er født 1914 og Ragna har en sønn fra tidligere som er født 1907. Så da er det i hvertfall en gang mellom da. Og om det da er Rjukan vet jeg ikke. Ingen gjenlevende i familien som vet noe heller.. Jeg står fast.
- Helge Bjerkevoll
- Kontakt:
Er ikke enig i at det er moren som er født 1886
Om vi går opp på tittellinjen så ser vi at det under foreldrenes fødselsår så står det farens i første kolonne.
Om vi er enig så kan jo dette ha en betydning for å finne rette Peder.
Mvh Helge.

Om vi går opp på tittellinjen så ser vi at det under foreldrenes fødselsår så står det farens i første kolonne.
Om vi er enig så kan jo dette ha en betydning for å finne rette Peder.
Mvh Helge.
Ja selvfølgelig du har rett, har skrevet ned de riktige tallene i slektstre her men roter med hodet nå og tallene (kanskje solstikk).. Beklager.
Hva vet du om Ragna da? Eller noe om hvor Harald er født? Denne Peder KAN være fra Nordnes i Saltdal, men det blir bare hypotese uten flere fakta. I tilfelle det er han så er han født 1884 med far Peder Hansen.
- Gry Onarheim Dahlmo
Hei
Jeg var også inne på Nordnes i Saltdal, men denne kandidaten døde 10.11.1907.
Ved søk på Norgesglasset/Statens kartverk finner vi Nordnes bl a i Nesna, Velfjorden og Brønnøy, steder ikke så veldig langt unna Mosjøen.

Jeg var også inne på Nordnes i Saltdal, men denne kandidaten døde 10.11.1907.
Ved søk på Norgesglasset/Statens kartverk finner vi Nordnes bl a i Nesna, Velfjorden og Brønnøy, steder ikke så veldig langt unna Mosjøen.
Vennlig hilsen Gry
-
- Sted: KRISTIANSUND N
Vet du om Peder og Ragna fikk barn i Rjukan 1916-1922? Grunnen til at jeg spør er at det finnes et fødselsregister for Rjukan 1916-1922, og der er det ei kolonne for når foreldrene ble gift. Fikk de et barn i denne perioden, kan det bli lettere å lete etter vielsen til foreldrene når vi vet året de skal ha giftet seg.

Jeg har dessverre ikke så mye info ang hvor han er fra. Har bare hørt om Mosjøen og helgelandskysten. Veit heller ikke når han døde.. Eneste jeg har er fødsel og dåp infoen fra Helene ifra kirkebøkene som ligger lenger opp på siden her..Og veit av en bibel Helene fikk når hun ble konfirmert at hun er konf. 11.05.1930 på Eugenia. Dette har jeg heller ikke funnet i kirkebøkene.
Peder og Ragna skal kun ha et barn og det er Helene født 1914. Ellers har Ragna ett barn født 1907 med sin første mann. Ragna døde mens helene var liten jente så tror nok ikke det kom fler barn etter Helene.
- Helge Bjerkevoll
- Kontakt:
Konfirmert på Eugenia? I Rjukan eller kan det være denne stiftelsen i Oslo, eller er jeg helt på viddene?
Eugenia stiftelse, offentlig stiftelse i Oslo, oppkalt etter dronning Eugénie Bernardine Désirée, opprettet 1823 ved gaver etter innbydelse av Maria Schandorff (1784–1848), trådte i virksomhet 1827 som «Opdragelses- og Undervisningsanstalt for fattige Pigebørn af Borger- og Almueklassen». Stiftelsen hadde husstellskole med internat for 28 piker. 1838–1913 omfattet driften også et småbarnhjem, Kong Carl Johans Asyl. Stiftelsen ble 1978 overtatt av Kirkens Bymisjon og fikk nye vedtekter, hvor formålet er «å hjelpe og dra omsorg for vanskeligstilte piker og unge kvinner slik at de får virkeliggjøre sine positive muligheter».
Eugenia stiftelse, offentlig stiftelse i Oslo, oppkalt etter dronning Eugénie Bernardine Désirée, opprettet 1823 ved gaver etter innbydelse av Maria Schandorff (1784–1848), trådte i virksomhet 1827 som «Opdragelses- og Undervisningsanstalt for fattige Pigebørn af Borger- og Almueklassen». Stiftelsen hadde husstellskole med internat for 28 piker. 1838–1913 omfattet driften også et småbarnhjem, Kong Carl Johans Asyl. Stiftelsen ble 1978 overtatt av Kirkens Bymisjon og fikk nye vedtekter, hvor formålet er «å hjelpe og dra omsorg for vanskeligstilte piker og unge kvinner slik at de får virkeliggjøre sine positive muligheter».
Det er jeg ikke sikker på ang konf. Veit bare dato og Eugenia. Men siden hun er født på Rjukan så går jeg ut ifra at det er på Rjukan. Og Siden moren døde når Helen var liten går jeg ut ifra at hun døde på Rjukan også(Ragna altså). Men finner ikke noe om dette heller.
-
Jeg lurte også på det samme.
Finner ikke at Ragna døde i Rjukan, så da har de vel dratt til andre steder.

Finner ikke at Ragna døde i Rjukan, så da har de vel dratt til andre steder.

-
Tilbake til området rundt Mosjøen var det en Peder Andreas født i 1887 i Hemnes. Familien i FT1900 på plassen Finnenget under Storbjerka. Peder Andreas var i FT1900 gjetergutt på garden Lillbjerka.
Døpt som nr. 68 i 1887.
Jeg vet ikke hvor Nordnes kommer inn i bildet på denne personen, om det gjør det, men faren var jernbanearbeider og en eldre bror var gruvearbeider. Det passer godt med at han kan ha blitt tunnellarbeider.
Bare et forslag.
Døpt som nr. 68 i 1887.
Jeg vet ikke hvor Nordnes kommer inn i bildet på denne personen, om det gjør det, men faren var jernbanearbeider og en eldre bror var gruvearbeider. Det passer godt med at han kan ha blitt tunnellarbeider.
Bare et forslag.

Hei!
For moro skyld googlet jeg Helene Nordnes (forøvrig f.11/3-1914)
Det kom opp en slags slektsside [url=www.winås.com]
Hun blir gift med Johan Fredrik Jensen (f.10/12-1912)
De er begge gravlagt Alfaset gravlund i Oslo - han 1985 og hun 1998.
De får en datter Else Marie som blir gift med Harald Baumgartner.
M.V.H.
Inger
For moro skyld googlet jeg Helene Nordnes (forøvrig f.11/3-1914)
Det kom opp en slags slektsside [url=www.winås.com]
Hun blir gift med Johan Fredrik Jensen (f.10/12-1912)
De er begge gravlagt Alfaset gravlund i Oslo - han 1985 og hun 1998.
De får en datter Else Marie som blir gift med Harald Baumgartner.
M.V.H.
Inger
Ja det er min hjemmeside du kom inn på, hehe. Min familie det der.
Det kan være at Peder og Ragna giftet seg i Oslo evt. Ragna Andersen er født i Oslo. Hennes foreldre heter Simen og Olava Andersen. Men hvor evt i Oslo de giftet seg???
- Gry Onarheim Dahlmo
Der kom det flere opplysninger
Familien er bosatt i Vestre Elvebakke 12 i FT1900 for Kristiania - Lenke her
Da tilhørte de Jacob menighet på den tiden. Har lett i kirkebøkene etter evt vielse også blant dissentere i perioden 1907-1914, men fant ikke Ragna de, men mulig jeg har oversett den
Men det jo mange kirkebøker for Kristiania, og de kan ha blitt viet i en annen menighet, så det er bare å sette i gang å lete.....

Familien er bosatt i Vestre Elvebakke 12 i FT1900 for Kristiania - Lenke her
Da tilhørte de Jacob menighet på den tiden. Har lett i kirkebøkene etter evt vielse også blant dissentere i perioden 1907-1914, men fant ikke Ragna de, men mulig jeg har oversett den

Men det jo mange kirkebøker for Kristiania, og de kan ha blitt viet i en annen menighet, så det er bare å sette i gang å lete.....
Vennlig hilsen Gry
Ja jeg søkte også opp den gate adressen og fant ut at det tilhørte Jacobs menighet. Men fant de dessverre ikke. Prøvde også andre kirker i nærhet men uten resultat.
Er det noen som veit hvordan jeg skal finne Helene sin konfirmasjon. Veit jo at dato`n er 11.05.1930 men som sagt står det Eugenia på konf.bibelen hennes. Er dette reg. noe sted tro?
- Else Berit Rustad
Eugénie-stiftelsen lå i Akersveien 2 i Oslo, og hørte til Johannes menighet. Kanskje du finner konfirmasjonen i kirkebøkene der?
Mvh
Else B.
Mvh
Else B.
Tusen takk Else. Tittet i kirkebøkene der men var konfirmanter frem til 1929 bare dessverre. Men etter det jeg har skjønt så var det Eugenia i Telemark Helene var på. Men finner ingen informasjon om et sånt sted. Er det noen som veit om noe? Er så kjedelig å ikke komme videre på Helene Nordnes sin familie...
- Else Berit Rustad
Eugénie-stiftelsen lå i Oslo, jeg tror ikke det var noen stiftelse ved det navn i Telemark.
Mvh
Else B.
Mvh
Else B.
Ok. Prøvd snart de fleste kirkebøkene i Oslo men har ikke funnet Helene ennå. Hadde vært greit å finne den så kanskje jeg får mere info om faren og moren hennes...Men får bare fortsette letingen 

- Else Berit Rustad
Du kan jo kontakte prestekontoret og høre om de vil se etter for deg? Det er også mulig at akkurat den kirkeboken for Johannes menighet, den som inneholder konfirmerte i 1930, ikke er skannet og lagt ut ennå. Spør ved Statsarkivet i Oslo om de har den - hvis ikke, er den nok fremdeles på prestekontoret.
Mvh
Else B.
Mvh
Else B.
Da har jeg sendt en mail til statsarkivet så får vi se om de kan finne ut av det for meg.. 

- Else Berit Rustad
Da får vi bare krysse noen fingre
Mvh
Else B.

Mvh
Else B.
Da fikk jeg svar fra Statsarkviet at de ikke har kapasitet til å hjelpe. Må nok klare dette på egenhånd. Da er jeg tilbake der jeg startet da. Hmmm, veit ikke helt hvordan gå frem nå. Har jo fortsatt ikke annet enn et navn og fødselsår å gå etter.
-
Men da må du undersøke med prestekontoret om kirkeboka fremdeles ligger der.
I oversikten over kirkebøker fra Johannes på Statsarkivet i Oslo er konfirmerte 1908-1929 innlevert. Da ligger nok den boka du vil kikke i, fremdeles på prestekontoret.
Hvis den er der, kan det hende at de slår opp for deg, hvis ikke må du vel besøke dem og lete sjøl.

Hvis den er der, kan det hende at de slår opp for deg, hvis ikke må du vel besøke dem og lete sjøl.

Ser av den linken at Pipervikskirken ble benyttet til gudstjenester også.
Så derfor søkte jeg i den i håp om å finne Helene sin konf. der. Men neida fant henne ikke der heller.
Virker som jeg må ta en tur til statsarkivet å titte.
Så derfor søkte jeg i den i håp om å finne Helene sin konf. der. Men neida fant henne ikke der heller.
Virker som jeg må ta en tur til statsarkivet å titte.
-
Da er det nok arkivet til Eugenia Stiftelse du bør se på.
I oversikten over mikrofilmede kirkebøker står det at Johannes ble lagt ned i 1929 og overført til Oslo Domkirke/Vår Frelsers kirke, og de konfirmerte der har vi jo gått gjennom uten å finne henne.
I oversikten over mikrofilmede kirkebøker står det at Johannes ble lagt ned i 1929 og overført til Oslo Domkirke/Vår Frelsers kirke, og de konfirmerte der har vi jo gått gjennom uten å finne henne.

Da skal jeg ta en tur på Statsarkivet å titte på den, da er det vel håp å finne Helene sin konf. og kanskje litt mer info om faren hennes.
Takk for informasjonen.
Takk for informasjonen.
Da har jeg vært på Statsarkivet i Oslo for å finne Helene Nordnes sin konfirmasjon som vae 11.05.1930 Eugenia. Men på arkivet skjønte de ingenting og Eugenia hadde de ikke hørt om.
Da forblir vel dette en nøtt...
Da forblir vel dette en nøtt...
- Egil Sundelius
- Sted: STOKKE
Hei Janca,
(ikke lest alt)
har du vært på Byarkivet da
og sett på alle ft oppover på 1900 tallet f.eks?
hilsen Egil ...
(ikke lest alt)
har du vært på Byarkivet da

og sett på alle ft oppover på 1900 tallet f.eks?
hilsen Egil ...

Sist redigert av Egil Sundelius den 28. juli 2010 kl. 22.51, redigert 2 ganger totalt.
Nei jeg har ikke vært på Byarkivet..Ikke hørt om det før nå. 

-
- Sted: RASTA
Jovisst finnes det arkiv etter Eugenia stiftelsen,det er ett privatarkiv
http://www.arkivverket.no/fk/classes/fk ... hetid=2537
Tror du må ha vært veldig uheldig med den du snakket med på Statsarkivet i Oslo
De kunne jo bare slå opp i Felleskatalogen å finne det
http://www.arkivverket.no/fk/classes/fk ... hetid=2537
Tror du må ha vært veldig uheldig med den du snakket med på Statsarkivet i Oslo

De kunne jo bare slå opp i Felleskatalogen å finne det

-
Lenke til Oslo byarkiv,de har sommerstengt,men åpner igjen 27 juli
http://www.byarkivet.oslo.kommune.no/om ... 7-994.html
http://www.byarkivet.oslo.kommune.no/om ... 7-994.html
Da får jeg ta en tur hit når de åpner igjen da. Håpe at de kan hjelpe meg. Takk for tips. 

- Egil Sundelius
- Sted: STOKKE
Re: Nordnes (Ragna)
Hei...
har vi funnet dåpen og event. konfimasjon til Ragna f. 1888!
hilsen Egil
har vi funnet dåpen og event. konfimasjon til Ragna f. 1888!
hilsen Egil

Nei, jeg har ikke funnet dåpen eller konf. til Ragna.
Har funnet dåpen til Helene. f.11.03.1914 ( Rjukan 1930-1920)
Og når Helene giftet seg med Johan Fredrik. (Johan Fredrik sin side har jeg kommet langt med)giftet seg 13.02.1937 (lysningsprotokoll Matteus 1937-1938)
Det jeg veit om Ragna Andersen f. 1888er at foreldrene heter Simen f. 1850 nannestad og Olava Andersdtr f 1863 nes.
Ragna har en sønn født 1909 med en annen mann en Peder. Denne mannen het Høylund tror jeg.
Ragna skal ha død mens Helene var liten. Før konfirmasjonen hennes i 1930.
Har funnet dåpen til Helene. f.11.03.1914 ( Rjukan 1930-1920)
Og når Helene giftet seg med Johan Fredrik. (Johan Fredrik sin side har jeg kommet langt med)giftet seg 13.02.1937 (lysningsprotokoll Matteus 1937-1938)
Det jeg veit om Ragna Andersen f. 1888er at foreldrene heter Simen f. 1850 nannestad og Olava Andersdtr f 1863 nes.
Ragna har en sønn født 1909 med en annen mann en Peder. Denne mannen het Høylund tror jeg.
Ragna skal ha død mens Helene var liten. Før konfirmasjonen hennes i 1930.
Prøvde igjen med statsarkivet for å finne Helenes konf. men de sier at arkiver fra Eugenia stiftelsen 1930 antagelig ikke er blitt bevart. De finner de ikke..

Mvh. Annette
???
Anette????
Anette????
Hei Janca.
Det var feilsending, men jeg klarte ikke å få "bort" navnet mitt...
Hilsen Annette

Det var feilsending, men jeg klarte ikke å få "bort" navnet mitt...

Hilsen Annette
Sist redigert av dn24337 den 31. juli 2010 kl. 22.31, redigert 1 gang totalt.
-
Hei
Fant dødsfallet til Peder Nordnes i 1924,se nr 1233 høyre side
Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo skifterett, Avd. II, Dødsfallsprotokoll C 12 , 1923-1925, oppb: Statsarkivet i Oslo.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27312/244
Hilsen Solveig
Fant dødsfallet til Peder Nordnes i 1924,se nr 1233 høyre side
Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo skifterett, Avd. II, Dødsfallsprotokoll C 12 , 1923-1925, oppb: Statsarkivet i Oslo.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27312/244
Hilsen Solveig
Er det noen som ser hva som står der? Dato og navn osv.
-
Han døde på Diakonhjemmet 14/10-1924,men hadde bopel Kristiesgt 85
Avdøde var enkemann og etterlater datteren Helene,umyndig. K(Ch)ristiesgt 85 Eide intet
Anm av svigerinnen Synnøve Andersen Kristiesgt 85
Synnøve er vel hun som er reg som Sunneva i FT 1900
Avdøde var enkemann og etterlater datteren Helene,umyndig. K(Ch)ristiesgt 85 Eide intet
Anm av svigerinnen Synnøve Andersen Kristiesgt 85
Synnøve er vel hun som er reg som Sunneva i FT 1900
Tusen takk for det.
Hmm. Syns denne info var veldig interessant. Har sett bildet av Helene, sammen med faren sin og halvbroren hvor vi tror er konf til Helene (1930) men stemmer ikke at det er faren på bildet hvis han døde i 1924. Vet at Ragna Helenes mor døde tidlig men ikke at faren gjorde det.
Hmm. Syns denne info var veldig interessant. Har sett bildet av Helene, sammen med faren sin og halvbroren hvor vi tror er konf til Helene (1930) men stemmer ikke at det er faren på bildet hvis han døde i 1924. Vet at Ragna Helenes mor døde tidlig men ikke at faren gjorde det.
- Helge Bjerkevoll
- Kontakt:
Nordnes (Peder Andreas f ca 1886 fra Mosjøen?)
Utgangspunktet er jo opprinnelsen til Peder Nordnes. Konfirmasjonen til Helene vil vel neppe gi andre opplysninger enn hva som allerede er kommet frem. Men Eugenia Arkivet (om det finnes
) kan jo gi forskjellige opplysninger. Slik jeg forsto det av link ovenfor så må en ha tillatelse fra Kirkens Bymisjon, sitat:
"1779 - 1982
Omfang: 2.6 Hyllemeter
Klausul: Klausulert privatarkiv, adgang gis av tidligere arkiveier.
60 år
Arkivmateriale yngre enn 60 år lånes ikke ut til publikum uten etter skriftlig tillatelse fra Kirkens bymisjon. Personer som ønsker å se slikt materiale, skal på forhånd sende begrunnet søknad til bymisjonen."
Og om materiale fra 1779 ligger sammen med materiale fra 1982 så må vel de på arkivet ta sine forholdsregler med hensyn til personværnet.
Kanskje kan noen på Kirkens bymisjon være behjelpelig?
I følge dødsfallsprotokollen skulle Peder være født i begynnelsen av 1886. Og om antakelsen om at han kommer fra Mosjøenområdet stemmer så kanskje en etterlysning under Vefsn (Mosjøen ligger i Vefsn kommune) eller Indre Helgeland- ukjent kommune kunne være en ide
Det kan jo sitte lokalkjente som kjenner til familien, men som ikke fanges opp av et landssøk.
Mvh Helge

"1779 - 1982
Omfang: 2.6 Hyllemeter
Klausul: Klausulert privatarkiv, adgang gis av tidligere arkiveier.
60 år
Arkivmateriale yngre enn 60 år lånes ikke ut til publikum uten etter skriftlig tillatelse fra Kirkens bymisjon. Personer som ønsker å se slikt materiale, skal på forhånd sende begrunnet søknad til bymisjonen."
Og om materiale fra 1779 ligger sammen med materiale fra 1982 så må vel de på arkivet ta sine forholdsregler med hensyn til personværnet.
Kanskje kan noen på Kirkens bymisjon være behjelpelig?
I følge dødsfallsprotokollen skulle Peder være født i begynnelsen av 1886. Og om antakelsen om at han kommer fra Mosjøenområdet stemmer så kanskje en etterlysning under Vefsn (Mosjøen ligger i Vefsn kommune) eller Indre Helgeland- ukjent kommune kunne være en ide

Det kan jo sitte lokalkjente som kjenner til familien, men som ikke fanges opp av et landssøk.
Mvh Helge
Re: Nordnes (Peder Andreas f ca 1886 fra Mosjøen?)
Hørtes bra ut det tipset ditt, skal prøve det. 

-
Hei
Her er dåpen til Harald Ragnvald Høglund,nr218
Kildeinformasjon: Oslo fylke, Sagene, Ministerialbok nr. 7 (1905-1915), Fødte og døpte 1907, side 70.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-77
Som du ser var ikke Ragna og hr.Høglund gift
De gifter seg vel heller ikke da dette er 1 ekteskap for Olaf Høglund,vielsen var i Grønland kirke ,men er også innført i Horten
Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Horten, Klokkerbok nr. 7 (1905-1915), Ekteviede 1909, side 301.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-21
Vielsen i Grønland,nr 113
Kildeinformasjon: Oslo fylke, Grønland, Ministerialbok nr. 17 (1906-1934), Ekteviede 1909, side 46.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-47
Hilsen Solveig
Her er dåpen til Harald Ragnvald Høglund,nr218
Kildeinformasjon: Oslo fylke, Sagene, Ministerialbok nr. 7 (1905-1915), Fødte og døpte 1907, side 70.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-77
Som du ser var ikke Ragna og hr.Høglund gift
De gifter seg vel heller ikke da dette er 1 ekteskap for Olaf Høglund,vielsen var i Grønland kirke ,men er også innført i Horten
Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Horten, Klokkerbok nr. 7 (1905-1915), Ekteviede 1909, side 301.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-21
Vielsen i Grønland,nr 113
Kildeinformasjon: Oslo fylke, Grønland, Ministerialbok nr. 17 (1906-1934), Ekteviede 1909, side 46.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-47
Hilsen Solveig
Tusen takk.
Da veit jeg at Ragna ikke var gift før hun gifta seg med Peder ihvertfall.. Kanskje håp om å finne vielsen til Peder og Ragna også. Men mange steder å leite. Sett på Rjukan som Helene er født men ikke funnet den..

Da har jeg fått tilbakemelding fra Byarkivet ang. Helene Nordnes. Dessverre ikke noe nytt fra de.
De anbefalte å ta kontakt med statsarkivet i Konsberg. De fortalte at Eugenia Stiftelsen lå under gamle Aker men året 1930 ligger det ikke noen konf. ute fra. De fant Helene i bøkene som boende hos Eugenia Stiftelsen i 1929 men dessverre stod det ikke noe om faren hennes der..
Har spurt hos bymisjonen også så de skulle prøve å se hva de fant. Får krysse fingre.
De anbefalte å ta kontakt med statsarkivet i Konsberg. De fortalte at Eugenia Stiftelsen lå under gamle Aker men året 1930 ligger det ikke noen konf. ute fra. De fant Helene i bøkene som boende hos Eugenia Stiftelsen i 1929 men dessverre stod det ikke noe om faren hennes der..
Har spurt hos bymisjonen også så de skulle prøve å se hva de fant. Får krysse fingre.
Da har jeg søkt etter Peder Nordnes i 1910 tellinga i håp at han kanskje ville dukke opp der, men neida. 

-
- Sted: HAUGESUND
Det betyr kankje ikke at han ikke finnes?
Jeg lette nemlig også etter mi oldemor, men fant henne ikke, fordi søkemuligheten i 1910-tellingen virket å være svært begrenset i forhold til det vi er vant til ved de andre tellingene (en stor skuffelse med andre ord!!).
Mi oldemor het Matilde, og jeg fikk ikke til å søke med såkalt delstrengsøk (at vi kan velge "inneholder"), og fant via andre omveier at hun var skrevet inn som Matille.
Hvilke navnevarianter brukte du da du søkte?
Vigdis
Jeg lette nemlig også etter mi oldemor, men fant henne ikke, fordi søkemuligheten i 1910-tellingen virket å være svært begrenset i forhold til det vi er vant til ved de andre tellingene (en stor skuffelse med andre ord!!).
Mi oldemor het Matilde, og jeg fikk ikke til å søke med såkalt delstrengsøk (at vi kan velge "inneholder"), og fant via andre omveier at hun var skrevet inn som Matille.
Hvilke navnevarianter brukte du da du søkte?
Vigdis
Jeg brukte Peder og Peter Nordnes. I dåpen til datra står det Peder Andreas Nordnes. Og dødsprotokollen står det Peder Nordnes.
-
Har du prøvd Peter, Petter osv?
Vigdis
Vigdis
Ja prøvd det. Skrev kun Nordnes (menn) i 1910 tellinga men ingen som kan passe med Peder. Dette er virkelig en nøtt.
-
Jeg prøvde med pe* og nor*, og da dukket han heller ikke opp !
Er det mosjøen han skal være født? Forsøkte også å legge til mo* på fødested, men ingen treff.
Så han MÅ ha gjemt seg meget godt. Han har ikke vært på en institusjon som ikke har vært omfattet av tellingen da?
Vigdis

Er det mosjøen han skal være født? Forsøkte også å legge til mo* på fødested, men ingen treff.

Så han MÅ ha gjemt seg meget godt. Han har ikke vært på en institusjon som ikke har vært omfattet av tellingen da?
Vigdis
-
Har du forrresten funnet moren, Ragna i FT1910 da?
Jeg finner ikke henne heller
Vigdis
Jeg finner ikke henne heller

Vigdis
Nei, dessverre finner jeg ikke henne heller. Alt jeg har å gå på er dåpen til Helene hvor navnene dems står. Og foreldrene til Ragna skal være Olava og Simen. Foreldrene til Peder har jeg ingen peil på hva heter.
-
Sikkert et bomskudd med helskru dobbelsalto,men jeg tar sjansen likevel:
Hva med denne karen her da?
http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036531004351/
Petter, født i Mosjøen, er anleggsarbeider (info funnet i dødsprotokollen), bor i Tinn, som jo ikke er så langt i fra Rjukan
Riktignok ikke helt treff med fødselsåret, men eksakt dato er heller ikke oppgitt for denne karen
Mvh
Vigdis
Hva med denne karen her da?
http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036531004351/
Petter, født i Mosjøen, er anleggsarbeider (info funnet i dødsprotokollen), bor i Tinn, som jo ikke er så langt i fra Rjukan

Riktignok ikke helt treff med fødselsåret, men eksakt dato er heller ikke oppgitt for denne karen

Mvh
Vigdis
Oppdaget nå at måten man søker på har alt å si..
Eksempel:" Ragna Andersen 1888 " gir null treff
"Ragna Andersen " gir 207 treff, der flere er født 1888 ( Skulle jeg fått treff på det første søket, måtte kun året vært registrert i FT1910, ingen dato og måned)
Man må altså passe seg for å søke kun fødselsår, for da får man eventuelt opp kun dem som ikke er folketellet med annet enn selve fødselsåret.
Ellers finnes det en del personer med variantene Nordnes, Nordnæs, Nornes og Nornæs.
Det er 195 stk Peder Andreas, og 109 stk Peter Andreas .
Og oldemoren min Ingeborg heter plutselig Ingebjørg, og en annen i slekten med 2 fornavn er kun registrert med 1 fornavn og stavemåten av etternavnet forskjellig fra foreldre og søsken.
Greit å vite, kanskje? Har ikke gått gjennom alle disse Nord*** og Peder Andreas`ene,..jeg har bare prøvd meg litt i ft1910
Mvh
Linda
Eksempel:" Ragna Andersen 1888 " gir null treff
"Ragna Andersen " gir 207 treff, der flere er født 1888 ( Skulle jeg fått treff på det første søket, måtte kun året vært registrert i FT1910, ingen dato og måned)
Man må altså passe seg for å søke kun fødselsår, for da får man eventuelt opp kun dem som ikke er folketellet med annet enn selve fødselsåret.
Ellers finnes det en del personer med variantene Nordnes, Nordnæs, Nornes og Nornæs.
Det er 195 stk Peder Andreas, og 109 stk Peter Andreas .
Og oldemoren min Ingeborg heter plutselig Ingebjørg, og en annen i slekten med 2 fornavn er kun registrert med 1 fornavn og stavemåten av etternavnet forskjellig fra foreldre og søsken.
Greit å vite, kanskje? Har ikke gått gjennom alle disse Nord*** og Peder Andreas`ene,..jeg har bare prøvd meg litt i ft1910

Mvh
Linda
-
Ja, men du kan bruke *-tegnet for å redusere søket.
Hvis du skriver 1888*, får du også med alle som er registrert med dato i 1888.
Hvis du skriver 1888*, får du også med alle som er registrert med dato i 1888.

Tusen takk for alle tips, sitter å søker på alle mulige varianter her men står fortsatt fast.
Det virker som dette forblir en nøtt.

Har vel mer eller mindre gitt opp søket etter Peder Nordnes. Litt synd fordi svigermor håpet på litt mer info om sin bestefar.
Men er det noen som kjenner eller vet om noen slektforskere som har lyst å ta på seg sånne oppgaver? Hvis noen veit om noen så send meg gjerne en mail på det.
[email protected]
Men er det noen som kjenner eller vet om noen slektforskere som har lyst å ta på seg sånne oppgaver? Hvis noen veit om noen så send meg gjerne en mail på det.
[email protected]
- Gry Onarheim Dahlmo
Vennlig hilsen Gry
Har sendt en mail ang. Peder til lokalavisen men har dessverre ikke fått noe svar ennå.
Da har jeg fått svar fra Rjukan kirke, der var det ingenting å hente på Helene eller Peder. Har også vært i kontakt med Kirken i Mosjøen dessverre ikke noe derifra heller.
Dette skal ikke være lett..

Dette skal ikke være lett..
Jeg lurte på om dødsfallet til Peder burde vel være i kirkebøkene. Lenger opp på siden ble det lagt ut link til dødsfallet hans. Han døde på diakonhjemmet i Oslo.
Noen som vet vilket sogn det er. Kanskje jeg kan finne dødsfallet i kirkebøkene og kanskje fødselsted og dato står der.
Noen som vet vilket sogn det er. Kanskje jeg kan finne dødsfallet i kirkebøkene og kanskje fødselsted og dato står der.
Da har jeg funnet Peder. Hans fulle navn var Peder Andreas H. Pedersen og er født 23.01.1886 i Alstadhaug på gården Remnes, senere Nordnes..
Har lagd en ny tråd under Alstadhaug.

Jeg prøver å finne når Peder sin kone døde. Fått vite at hun døde når datteren Helene var 2 år. Det vil si 1916. Men veit ikke helt hvor jeg skal lete. Prøvd Telemark pga Helene født der i 1914, prøvd mange kirkebøker i Oslo, gravminner osv.
Ragna hadde en sønn Harald Ragnvald før hun traff sin mann Peder. Harald var født i 1907. Jeg finner verken Ragna eller Harald i tellinga for 1910.
Ragna het Andersen før hun giftet seg med Peder Nordnes. Noen som har lyst å hjelpe?
Har heller ikke funnet vielsen mellom Peder og Ragna men de var gift når de fikk datteren i 1914.
Ragna hadde en sønn Harald Ragnvald før hun traff sin mann Peder. Harald var født i 1907. Jeg finner verken Ragna eller Harald i tellinga for 1910.
Ragna het Andersen før hun giftet seg med Peder Nordnes. Noen som har lyst å hjelpe?
Har heller ikke funnet vielsen mellom Peder og Ragna men de var gift når de fikk datteren i 1914.
Hei.
Har funnet vielsen til Ragna Andersen og Peder Nordnes.
Peder Andreas Hass Pedersen Nordnes, født 23 januar 1886 (på Remneset i Leirfjord, Stamnes sogn, Alstahaug prestegjeld).
Bopel Helgesens gate 42, Kristiania.
Far Peder Mikal Pedersen, Remnes (flyttet ca 1902 til Nordnes, Leirfjord, Stamnes sogn, Alsahaug prestegjeld).
Ragna Andersen, f. 4-2-1888 Kristiania, konf. Sagene kirke 19 april 1903.
Far ug. arb. Andreas Andresen.
De ble viet av sognepresten ved Paulus kirke, Kristiania, på hans kontor den 16 juni 1913, uten lysing paa grund av bortreise.
Kilde: Olso fylke, Paulus, MINI nr 17 (1906-1917) side 89, nr 92
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-94
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 010610.jpg
mvh Åsmund
Har funnet vielsen til Ragna Andersen og Peder Nordnes.
Peder Andreas Hass Pedersen Nordnes, født 23 januar 1886 (på Remneset i Leirfjord, Stamnes sogn, Alstahaug prestegjeld).
Far Peder Mikal Pedersen, Remnes (flyttet ca 1902 til Nordnes, Leirfjord, Stamnes sogn, Alsahaug prestegjeld).
Ragna Andersen, f. 4-2-1888 Kristiania, konf. Sagene kirke 19 april 1903.
Far ug. arb. Andreas Andresen.
De ble viet av sognepresten ved Paulus kirke, Kristiania, på hans kontor den 16 juni 1913, uten lysing paa grund av bortreise.
Kilde: Olso fylke, Paulus, MINI nr 17 (1906-1917) side 89, nr 92
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-94
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 010610.jpg
mvh Åsmund
-
Hei
Da må vel dette være konfirmasjonen til Ragna, nr. 29:
Kildeinformasjon: Oslo fylke, Sagene, Ministerialbok nr. 5 (1898-1911), Konfirmerte 1903, side 49.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-55
Ser ut som faren heter Andreas Andersen og Olava Andersen?
Mvh
Vigdis
Da må vel dette være konfirmasjonen til Ragna, nr. 29:
Kildeinformasjon: Oslo fylke, Sagene, Ministerialbok nr. 5 (1898-1911), Konfirmerte 1903, side 49.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-55
Ser ut som faren heter Andreas Andersen og Olava Andersen?
Mvh
Vigdis
-
Og til slutt fant jeg dåpen, siste pike helt nederst på siden:
Kildeinformasjon: Oslo fylke, Kampen, Ministerialbok nr. I 3 (1886-1892), Fødte og døpte 1888, side 62.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-65
Her står far som unkar Asle Andreas Andresen, og moren pige Olava Andersen.
Mvh
Vigdis
Kildeinformasjon: Oslo fylke, Kampen, Ministerialbok nr. I 3 (1886-1892), Fødte og døpte 1888, side 62.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-65
Her står far som unkar Asle Andreas Andresen, og moren pige Olava Andersen.
Mvh
Vigdis
Se her ja. Så flott
Men stusser på Ragna sin far, han heter Simern Anders. i følge 1900 tellinga. Født 1850 i Nannestad og Olava i Nes i 1963. 

Men er du sikker på at pige Olava Andersen gifta seg med barnefar ungkar Asle Andreas Andresen da?
Ho kan ha funne seg Simen Andersen til ektemann seinare. Ganske like etternamn, veit du.
Og kfr. f.år på barnefar ved dåp til Ragna, i forhold til Simen ved FT 1900. Det er 8 år mellom døtrene.
Ho kan ha funne seg Simen Andersen til ektemann seinare. Ganske like etternamn, veit du.
Og kfr. f.år på barnefar ved dåp til Ragna, i forhold til Simen ved FT 1900. Det er 8 år mellom døtrene.
Tenkte på det jeg også Wenche. Har bare hørt navnet Simen så gikk ut fra at det er faren til Ragna og hennes søsken. Men alt annet stemmer her så ser jo veldig riktig ut egentlig.
Veldig morsomt at vielsen til Peder og Ragna endelig ble funnet.
Veldig morsomt at vielsen til Peder og Ragna endelig ble funnet.

Hei
Bare hyggelig å hjelpe, har du kommet videre med Peder og Ragnas forfedre ?
mvh Åsmund
Bare hyggelig å hjelpe, har du kommet videre med Peder og Ragnas forfedre ?
mvh Åsmund
Tusen takk igjen
Foreldrene til Peder har jeg funnet og videre derfra.
Men har ikke funnet noe på Faren til Ragna da jeg har trodd det var Simen som var faren. Moren Olava har jeg funnet foreldre osv til..

Men har ikke funnet noe på Faren til Ragna da jeg har trodd det var Simen som var faren. Moren Olava har jeg funnet foreldre osv til..
Hei
Det var fint, denne faren til Ragna blir nok verre å finne. Han står oppført som ungk. Arb. (Arbeider) Andreas Andresen. Så også at Arb kan leses som Asle, så man får ta høyde for det også. Andresen kan være en "kort" form for Andreassen, har sett andre med fedre som heter Andreas, skriver seg for Andresen. Så denne faren til Ragna som er oppgitt å være født i 1864, kan også finnes som Andrerassen. Kan være en tråd videre.
mvh Åsmund
Det var fint, denne faren til Ragna blir nok verre å finne. Han står oppført som ungk. Arb. (Arbeider) Andreas Andresen. Så også at Arb kan leses som Asle, så man får ta høyde for det også. Andresen kan være en "kort" form for Andreassen, har sett andre med fedre som heter Andreas, skriver seg for Andresen. Så denne faren til Ragna som er oppgitt å være født i 1864, kan også finnes som Andrerassen. Kan være en tråd videre.
mvh Åsmund
Har du funne dåpen til søstera Sunniva/Synnøve i 1896, og sett på dåpen hennes kven som er registrert som far, Simen eller nokon annan?
Nei har dessverre ikke funnet søstra heller. Har leita på kampen og sagene uten hell.
Synnøve(Sunniva) Andersen er født 11.07.1897 og døde 08.04.1989. Ligger gravlagt på østre Gravlund i Oslo sammen med sin mor Olava f.8.09.1863 død 13.12.1953.

Synnøve(Sunniva) Andersen er født 11.07.1897 og døde 08.04.1989. Ligger gravlagt på østre Gravlund i Oslo sammen med sin mor Olava f.8.09.1863 død 13.12.1953.
Hei
Sunniva kaller seg Simensdatter i 1910, bor på Nes sammens med sin mor som er blitt enke, og broren Sigurd.
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6387006943
mvh Åsmund
Sunniva kaller seg Simensdatter i 1910, bor på Nes sammens med sin mor som er blitt enke, og broren Sigurd.
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6387006943
mvh Åsmund
Fant foreløpig broren Sigurd, der står det oppgitt faren som Simen. Men har ikke funnet Sunniva/Synnøve ennå.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-16

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-16
Hei
Vet du ca årstall og hvor Sunniva / Synnøve eventuelt kan ha blitt viet, der vill normalt foreldrenes navn også være oppgitt.
I FT 1910 står det at Olava og barna har midletidig opphold på Nes, har du noen formening hvor de har bodd etter den tid ? Sunniva / Synnøve skulle normalt vært konfirmert i 1912 (15 år), men hvor ?
mvh Åsmund
Vet du ca årstall og hvor Sunniva / Synnøve eventuelt kan ha blitt viet, der vill normalt foreldrenes navn også være oppgitt.
I FT 1910 står det at Olava og barna har midletidig opphold på Nes, har du noen formening hvor de har bodd etter den tid ? Sunniva / Synnøve skulle normalt vært konfirmert i 1912 (15 år), men hvor ?
mvh Åsmund
De bodde nok i Oslo, rundt kampen eller Sagene der omkring. Veit dessverre ikke mer 

Hei
Ved Simen Andersens begravelse i 1908, bodde de i Grimstadgata 16. Her oppgis han å være født 1849, Nannestad. Døde 11-2-1908 på Rikshospitalet, begravelse 18-2-1908 fra Sagene kirke.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-87
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 340711.jpg
mvh Åsmund
Ved Simen Andersens begravelse i 1908, bodde de i Grimstadgata 16. Her oppgis han å være født 1849, Nannestad. Døde 11-2-1908 på Rikshospitalet, begravelse 18-2-1908 fra Sagene kirke.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-87
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 340711.jpg
mvh Åsmund
Hei
I dødsfallprotokollen for 1908, Oslo, står det at Simen Andersen etterlater seg Hustru Olava og 2 umyndige barn. Det skulle tilsi at han også er far til Sunniva / Synnøve.
mvh Åsmund
I dødsfallprotokollen for 1908, Oslo, står det at Simen Andersen etterlater seg Hustru Olava og 2 umyndige barn. Det skulle tilsi at han også er far til Sunniva / Synnøve.
mvh Åsmund
Hei
Info dødsfallprotokoll 1908 Oslo, se side 76 nr 300
Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/27304/77/
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 340953.jpg
mvh Åsmund
Info dødsfallprotokoll 1908 Oslo, se side 76 nr 300
Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/27304/77/
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 340953.jpg
mvh Åsmund
Se her ja
Tusen hjertelig takk
Skal fortsette å leite etter Sunniva/Synnøve se om Simen er faren 

Hei
Da fant jeg dåpen til Sunniva / Synnøve, hun var døpt Synniva, døpt den 25 juli 1897 i Petrus kirke. Foreldre Simen Anders. og Hustru Olava A.
Se side 179, nr. 25
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-186
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 080040.jpg
mvh Åsmund
Da fant jeg dåpen til Sunniva / Synnøve, hun var døpt Synniva, døpt den 25 juli 1897 i Petrus kirke. Foreldre Simen Anders. og Hustru Olava A.
Se side 179, nr. 25
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-186
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 080040.jpg
mvh Åsmund
Hei
Du finner også dåpen til Sunniva / Synnøve i klokkerboken, her er hun innført som Synneva.
1897, side 164, nr. 87
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-179
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 040545.jpg
mvh Åsmund
Du finner også dåpen til Sunniva / Synnøve i klokkerboken, her er hun innført som Synneva.
1897, side 164, nr. 87
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-179
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 040545.jpg
mvh Åsmund
Hei
Vielsen til Simen og Olava + konfirmasjon og foreldre.
De ble viet i Petrus kirke 8 august 1981,
side 108, nr. 34
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-111
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 070193.jpg
mvh Åsmund
Vielsen til Simen og Olava + konfirmasjon og foreldre.
De ble viet i Petrus kirke 8 august 1981,
side 108, nr. 34
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-111
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 070193.jpg
mvh Åsmund
Hei
Simen og Olava har ihvertfall fått 3 barn før de får Sunniva /Synnøve, datteren Ingeborg Sofie f. 14 jan. 1893, dpt. 30 april 1893, sønnen Adolf f. 19 sep. 1894, dpt. 14 okt. 1894 og sønnen Gustav Adolf f. 27 aug. 1895, dpt. 3 nov. 1895, alle er døpt i Petrus kirke.
Ettersom de ikke er nevnt i 1900, og heller ikke i dødsfallsprotokollen etter Simen, har nok alle dødt i ung alder.
1) Ingeborg Sofies dåp, side 89, nr. 33
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-100
2) Adolfs dåp, side 117, nr. 118
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-129
3) Gustav Adolfs dåp, side 136, nr. 147
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-150
mvh Åsmund
Simen og Olava har ihvertfall fått 3 barn før de får Sunniva /Synnøve, datteren Ingeborg Sofie f. 14 jan. 1893, dpt. 30 april 1893, sønnen Adolf f. 19 sep. 1894, dpt. 14 okt. 1894 og sønnen Gustav Adolf f. 27 aug. 1895, dpt. 3 nov. 1895, alle er døpt i Petrus kirke.
Ettersom de ikke er nevnt i 1900, og heller ikke i dødsfallsprotokollen etter Simen, har nok alle dødt i ung alder.
1) Ingeborg Sofies dåp, side 89, nr. 33
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-100
2) Adolfs dåp, side 117, nr. 118
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-129
3) Gustav Adolfs dåp, side 136, nr. 147
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-150
mvh Åsmund
Hei
Obs skrivefeil. Vielsen til Simen og Olava skal være 9 august 1891 (ikke 8 aug. 1881) i Petrus kirke.
mvh Åsmund
Obs skrivefeil. Vielsen til Simen og Olava skal være 9 august 1891 (ikke 8 aug. 1881) i Petrus kirke.
mvh Åsmund
Tusen hjertelig takk
Så mye man ikke veit som dukker opp 

Her fant jeg dødsattesten til Adolf. Men klarer ikke tyde dødsårsak. Kan noen hjelpe?
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-85
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 070375.jpg
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-85
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 070375.jpg