Jeg har den gamle bygdeboka for Lånke. Den nye boka inneholder nok helst informasjon av nyere tid.
Jeg har gått igjennom sidene for gården Hell områdene samt de gårdene som ligger i de flate områdene rundt Hell som vi kjenner stedet i dag men finner ikke Christina der. Lånkeboka er over 900 sider så jeg trenger mer informasjon for å lete mer. Noen annen informasjon , for eksempel noe om hvilken gård de kom fra?
Dette er
lenke til kirkeboka for den aktuelle perioden. Mange i Lånke og på Hell døpte nok barna sine i Værnes kirke (Nedre Stjørdal). Har sett igjenom men finner ikke Christina. Kanskje noen andre kan prøve. Fant ett par som ble gift i 1959 med navnene hans og sarah men disse to er det ikke (De levde lengre og flyttet ikke til Amerika.
Har også sjekket "utflyttet" sidene men ikke funnet dem der i den aktuelle perioden.
Hvor har du informasjonen fra at moren het Sarah?
Har du funnet båten de reiste med og ankomsten i USA? Kanskje de reiste sammen noen andre som er enklere å finne.
Hvis jeg får mere info kan jeg lete videre i Lånkeboka (Stjørdalsboka Lånke Herad)