Aasta Sundnes f. 1898 begravet 1914
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
-
OnlineMarit Lorvik Sørli
Aasta Sundnes f. 1898 begravet 1914
Kan noen hjelpe meg å finne dødsfallet / dødsdato til Aasta Sundnes, f. 30/4-1898, konfirmert 4.mai 1913 i Domkirken og begravd 23. mai 1914 Lademoen ?
Kan ikke finne dødsfallet i kirkebok for Lademoen,- men kan ha "blingsa".....
Jeg har lett og lett under alle kirkesogn i Trondheim uten hell.
Kan ikke finne dødsfallet i kirkebok for Lademoen,- men kan ha "blingsa".....
Jeg har lett og lett under alle kirkesogn i Trondheim uten hell.
Re: Aasta Sundnes f. 1898 begravet 1914
Hei.
Så på Gravminner og regner med at du har funnet Begravelsesdato der?
Det er dessverre noen ganger feil informasjon i de listene VI får fra kirkekontorene og her er det ikke bilder så da er det muligheter for at dette ikke er sjekket eller at Gravsten mangler. Noen ganger er det også "lang tid" mellom dødsdato og "begravelsesdato", men det er ved Urnenedsettelse hvor det er oppgitt kun en dato i listene. Tror ikke det gjelder så langt tilbake i tid.
Vet du om denne jenta døde så ung eller er det kun fra Gravminner du har det?
Så på Gravminner og regner med at du har funnet Begravelsesdato der?
Det er dessverre noen ganger feil informasjon i de listene VI får fra kirkekontorene og her er det ikke bilder så da er det muligheter for at dette ikke er sjekket eller at Gravsten mangler. Noen ganger er det også "lang tid" mellom dødsdato og "begravelsesdato", men det er ved Urnenedsettelse hvor det er oppgitt kun en dato i listene. Tror ikke det gjelder så langt tilbake i tid.
Vet du om denne jenta døde så ung eller er det kun fra Gravminner du har det?
Lillian Kristiansen
-
OnlineMarit Lorvik Sørli
Har bare informasjonen fra Gravminner.
Gravstedet er det samme som søsteren.
Går ut fra at hun døde meget ung , siden slekta ikke har "hørt om" denne jenta.
Jeg fant henne tilfeldigvis i tellinga for 1900, og har nøstet derfra.
Slekta har trodd at det bare var to barn i denne familien ,og de var yngre.
Min første tanke var at hun kan ha dødd på en eller annen helse-institusjon som det ikke ble "snakket" så mye om.
Gravstedet er det samme som søsteren.
Går ut fra at hun døde meget ung , siden slekta ikke har "hørt om" denne jenta.
Jeg fant henne tilfeldigvis i tellinga for 1900, og har nøstet derfra.
Slekta har trodd at det bare var to barn i denne familien ,og de var yngre.
Min første tanke var at hun kan ha dødd på en eller annen helse-institusjon som det ikke ble "snakket" så mye om.
Hva med Domkirken da? Kan hun ha blitt begravd derfra selv om hun er gravlagt på Lademoen? Det er ikke lagt ut begravelser etter 1911 i bøkene for Domkirken.
mvh
Linda W
mvh
Linda W
-
OnlineMarit Lorvik Sørli
Absolutt en mulighet ! 

Hei igjen Marit.
jeg gikk til Gravminner igjen for å se - moren til Aasta - Karen Elisabeth døde 1928. Jeg kunne ikke finne henne innskrevet i krikebøkene for Lademoen heller. Har du funnet den?
I såfall du ikke har så kan det være som Linda nevner i sitt innlegg. De kirkelige handlinger har skjedd i en annen kirke - eks.v. Domkirken og der mangler da boken for begravede for disse årene.
jeg gikk til Gravminner igjen for å se - moren til Aasta - Karen Elisabeth døde 1928. Jeg kunne ikke finne henne innskrevet i krikebøkene for Lademoen heller. Har du funnet den?
I såfall du ikke har så kan det være som Linda nevner i sitt innlegg. De kirkelige handlinger har skjedd i en annen kirke - eks.v. Domkirken og der mangler da boken for begravede for disse årene.
Lillian Kristiansen
-
OnlineMarit Lorvik Sørli
Det er nok en logisk konklusjon .
Takk for hjelpen, damer.

Takk for hjelpen, damer.

Hei Marit
Under gravminner for Trondheim, Lademoen kirkegård, Ikke Dis gravminner, finner du Aasta Sundnes død 16.05.1914. Også hennes foreldre ligger begravet der.
Gravene deres er fotografert og du vil få bilder fritt tilsendt hvis du sender dem en e post.
Har sett igjennom dødsfallsprotokollen for Trondheim men der er hun ikke registrert, så jeg tror hun døde utenfor Trondheim men er begravet her. Så kanskj litt søk i kirkebøker rundt Trondheim vil føre til resultat.
Lykke til videre!
Hilsen Inger
Under gravminner for Trondheim, Lademoen kirkegård, Ikke Dis gravminner, finner du Aasta Sundnes død 16.05.1914. Også hennes foreldre ligger begravet der.
Gravene deres er fotografert og du vil få bilder fritt tilsendt hvis du sender dem en e post.
Har sett igjennom dødsfallsprotokollen for Trondheim men der er hun ikke registrert, så jeg tror hun døde utenfor Trondheim men er begravet her. Så kanskj litt søk i kirkebøker rundt Trondheim vil føre til resultat.
Lykke til videre!
Hilsen Inger
Hei Inger.
Jeg fant Gravminner for Trondhjem, men kom ikke videre enn det
Kan du legge en link til riktig side eller er dette noe DU har tilgang på selv?
Kjekt å vite om man får en henvendelse i Lokallaget vårt.
Jeg fant Gravminner for Trondhjem, men kom ikke videre enn det

Kan du legge en link til riktig side eller er dette noe DU har tilgang på selv?
Kjekt å vite om man får en henvendelse i Lokallaget vårt.
Lillian Kristiansen
Hei Lillian
Må bare beklage men å legge lenker er ikke min sterke side.
Jeg var nok unøyaktig da jeg skrev gravminner i Trondheim, det står under gravsteder i Trondheim, på samme side som du har lett.Videre står det at du får bildene gratis tilsendt ved å kontakte dem på e postadressen som står der.
Har selv brukt dem en god del,mange gravsteder er slettet i dag,da kan det være forsøket verd å gå dit, de har fotografert gravstedene for noen år siden.
Håper at du finner det, det ligger åpent for alle.
Hilsen Inger
Må bare beklage men å legge lenker er ikke min sterke side.
Jeg var nok unøyaktig da jeg skrev gravminner i Trondheim, det står under gravsteder i Trondheim, på samme side som du har lett.Videre står det at du får bildene gratis tilsendt ved å kontakte dem på e postadressen som står der.
Har selv brukt dem en god del,mange gravsteder er slettet i dag,da kan det være forsøket verd å gå dit, de har fotografert gravstedene for noen år siden.
Håper at du finner det, det ligger åpent for alle.
Hilsen Inger
-
OnlineMarit Lorvik Sørli
Fenomenalt !
Dette var et nettsted jeg ikke visste eksisterte !
Jeg heller fortsatt litt mot den tanken at hun kan ha dødd ved en helseinstitusjon av noe slag, siden dette var ei jente som slekta ikke har hørt noe om.
Jeg kjente personlig hennes søster, og det var aldri snakk om andre søsken enn hennes bror.
Flott jobba, damer.
http://www.home.no/gravsted/
Dette var et nettsted jeg ikke visste eksisterte !
Jeg heller fortsatt litt mot den tanken at hun kan ha dødd ved en helseinstitusjon av noe slag, siden dette var ei jente som slekta ikke har hørt noe om.
Jeg kjente personlig hennes søster, og det var aldri snakk om andre søsken enn hennes bror.
Flott jobba, damer.

http://www.home.no/gravsted/
Hei Inger.
Ikke noe å beklage - ALLE kan ikke "kunne alt"
Forklaringen er OK - jeg har funnet det NÅ. Har ikke vært på NETT siden lørdag derfor sent svar.
Takk MARIT for at du la ut link.
Fortsatt FLOTT 17.mai "jenter"

Forklaringen er OK - jeg har funnet det NÅ. Har ikke vært på NETT siden lørdag derfor sent svar.
Takk MARIT for at du la ut link.
Fortsatt FLOTT 17.mai "jenter"

Lillian Kristiansen