Ole Thoresen
Moderator: MOD_Emigranter
-
- Sted: LUNNER
Ole Thoresen
Søker mer hjelp til å finne ut hvor det ble av Ole Thoresen f.18/2 - 1867. ForeldreThore Røhr og Maria Iversdatter,Ringsaker
Emigrerte 20/4 1889. Bor da i Slåtmyren.
Cencus 1900 befinner han seg i San Francisco,USA videre har jeg ikke kommet.
Er takknemlig for mer hjelp!
Mvh
Marit
Mvh
Marit
Re: Ole Thoresen
Marit Bredeveien skrev:Søker mer hjelp til å finne ut hvor det ble av Ole Thoresen f.18/2 - 1867. ForeldreThore Røhr og Maria Iversdatter,Ringsaker
Mvh
Marit
jeg sitter selv for tiden å graver i min egen slekthistorie, å vet hvor frustrert man kan bli.
du skiver her at han heter Thoresen altså med "h" den du fant i chicago under census for 1900 er skrevet uten "h" altså Toresen, har du andre spor som gjør at du tror det er han?
under census for 1895 finner jeg en Ole Thoresen med "h" han er født i 1866, men dette behøver ikke å være nøyaktig, det står jo abt1866 som betyr about, omtrent. denne karen lever sammen med slektninger som heter henholdsvis Stensgoord og Olsen, Stendgoord skal sikker være Stensgård. Vet ikke om dette var til noe hjelp. si gjerne i fra om dette ikke fører frem.
- Margit R Bakke
- Sted: USA
- Kontakt:
Where do you find him in San Francisco in 1900? Under what name?
Margit in Minnesota
http://norwaytoamerica.blogspot.com
http://norwaytominnesota.blogspot.com
"If you have questions, just ask!"
http://norwaytoamerica.blogspot.com
http://norwaytominnesota.blogspot.com
"If you have questions, just ask!"
-
Dear Margit,
I think it was you that found him for me, in the 1900 United States Federal Census.(San Fransisco California)
The information I had was the name Ole Thoresen (Slaatmyren), birth 18/2 - 1867, baptised 23/4 1867 in Ringsaker. He emigrated 20/4 - 1889.
I can not find anything about him in Norway after 1900, but it is very important for me to find more about him, - we did not know that he existed at all!
I will be very happy for new and further informations!(descendants??)
Best regards
Marit
I think it was you that found him for me, in the 1900 United States Federal Census.(San Fransisco California)
The information I had was the name Ole Thoresen (Slaatmyren), birth 18/2 - 1867, baptised 23/4 1867 in Ringsaker. He emigrated 20/4 - 1889.
I can not find anything about him in Norway after 1900, but it is very important for me to find more about him, - we did not know that he existed at all!
I will be very happy for new and further informations!(descendants??)
Best regards
Marit
-
Hei Erik!
Det var i San Fransisco han var i 1900, men det kan godt være han som er i Chicago i 1895,håper jeg finner ut av dette!
Takk skal du ha for eventuelle spor!
Mvh
Marit
Det var i San Fransisco han var i 1900, men det kan godt være han som er i Chicago i 1895,håper jeg finner ut av dette!
Takk skal du ha for eventuelle spor!
Mvh
Marit
-
- Sted: MOELV
hei Marit.
Har også sett på Census 1900 i Califirnia, San Fransico.
Vet ikke hvor nøye du har lest den, men det står at han er Seaman, Sjømann, og boarder, dvs han leier rom.
Dette gjør det vel trolig at han ikke er fastboende i San Francisco, behøver jo heller ikke være den riktige Ole Thoresen, det står jo også at emigrasjonsdato er u/n altså un nown.
Har også sett på Census 1900 i Califirnia, San Fransico.
Vet ikke hvor nøye du har lest den, men det står at han er Seaman, Sjømann, og boarder, dvs han leier rom.
Dette gjør det vel trolig at han ikke er fastboende i San Francisco, behøver jo heller ikke være den riktige Ole Thoresen, det står jo også at emigrasjonsdato er u/n altså un nown.
Ann Kristin Elvsveen
Styremedlem DIS- Hedmark
Kontaktansvarlig Sverige/USA
Styremedlem DIS- Hedmark
Kontaktansvarlig Sverige/USA
-
Hei Ann Kristin!
Tusen takk for svar!
Jeg har holdt på i lange tider med denne mannen, men det er vanskelig!
Det er Margit N Bakke som har undersøkt for meg, og på det jeg har fått av henne står det ikke noe om at han er sjømann, så det må være to forskjellige?
Det jeg har fått av henne er Toresen uten h.
På occupation står det:View on Image. (Hvordan oversettes det?)
Hvordan skal jeg lete videre????
Mvh.
Marit
Tusen takk for svar!
Det er Margit N Bakke som har undersøkt for meg, og på det jeg har fått av henne står det ikke noe om at han er sjømann, så det må være to forskjellige?
Mvh.
Marit
Marit Bredeveien skrev:Hei Ann Kristin!
Tusen takk for svar!
Mvh.
Marit
når det står "View on Image" så betyr det at du kan se eventuelt yrke på bildet av det orginale dokument. Hvis du bruker Ancestry.com så er det bare å trykke bildet av dokumentet.