Halvor Kittilsen .........

Moderator: MOD_Telemark

Svar
Torgeir Helge Persett
Sted: STAVANGER
Kontakt:

Halvor Kittilsen .........

Legg inn av Torgeir Helge Persett » 3. mars 2010 kl. 23.44

Min tippoldefars slekt kom fra Telemark. Foreldrene var Halvor Kjetilsen, eller Kittilsen, og Gro Olsdtr. Deres siste oppholdssted før de kom til Rogaland var Bergland i Skafsaa vest i Telemark. Her giftet de to seg St Hans aften i 1811, og mellom 1812 og 1819 fikk de fire barn som alle er døpt i Skafsaa kirke: Anne, Mari, Kittil og tippoldefar Ole.

Jeg mener å ha funnet Gros aner i Skafsaa. Men alle Halvor Kittilsen i dette området er sjekket ut som 'andre' enn den jeg søker.

Jeg bruker navnene på de fire barna i det videre søket. At far til Halvor (farfar til barna) heter Kittil er åpenbart. Jeg antar videre at farmora heter Anne, i en eller annen form.

I den forbindelse ser jeg at en ung ukonfirmert herremann, Kittil Halvorsen fra Nesherred, har fått et uekte barn med en Anne Andresdtr i Heddal, døpt 17. juni 1789. Se nede på venstre side: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 320512.jpg

Hvem er denne Kittil? Hvorfra i Nesherred kom han? Og er det noen som kjenner hans vei videre i livet? Hvor vokste barnet Halvor opp? Hvem var Anne? .........

Torgeir H. Persett

Svar

Gå tilbake til «Sauherad»