Inger Aslaksdatter fra Toketorp/Taagetorp i Rødenes

Moderator: MOD_Østfold

Svar
Kari Elisabeth Myhre
Sted: TRANBY

Inger Aslaksdatter fra Toketorp/Taagetorp i Rødenes

Legg inn av Kari Elisabeth Myhre » 17. mars 2008 kl. 16.09

Inger Aslakdatter( f 1822 i Trøgstad)var gift med Andreas Amundsen(f 1826 på Nygård u Faukerud i Rødenes) de fikk to barn;Anette Beata og Adolph,begge født i Rødenes.Anette Beata utvandret til UsA i 1873. Adolph 1858-1859-gravlagt i Rødenes.
Inger døde et sted mellom 1858-1865-
Spørsmålet er NÅR-og HVOR??
Jeg kan ikke finne noe om det i kirkeboka for Rødenes-
Kan noen av dere der ute hjelpe?
:roll: Lurer fremdeles jeg,hva kan eventuelt være grunnen til at jeg ikke finner noe?-og noen tips hadde vært velkomment. hvor kan jeg eventuelt finne skifteattest?

dn24152
Sted: ØRJE

Re: Inger Aslaksdatter fra Toketorp/Taagetorp i Rødenes

Legg inn av dn24152 » 15. desember 2009 kl. 20.39

Jeg ser at innlegget er gammelt, men Amund skal i følge Rødenesboken ha flyttet til Røyken, så det er mulig begge døde der. (Inger bodde på Toketorp i Rødenes da hun ble gift med Amund.)
Inger skal i følge samme bok være død før 1861.
Anette Beate skal ha blitt gift i USA.

Karl Uttersrud, Ørje.
yn-utte@online-no

Kari Elisabeth Myhre
Sted: TRANBY

Re: Inger Aslaksdatter fra Toketorp/Taagetorp i Rødenes

Legg inn av Kari Elisabeth Myhre » 2. januar 2010 kl. 21.06

:D Veldig flott å få svar på denne-mange har sett på den- men har vel ikke funnet noe-akkurat som meg- derfor ekstra stor takk for at du svarte!!
Fremdeles kan jeg ikke finne noe i kirkebøkene- hva kan være grunnen til at et dødsfall ikke ble ført inn??
Nå vet vi iallefall ifølge Bygdebok at Inger døde før 1861- Amund,hennes mann dro til Røyken ,senere havnet han i Lier og ble gift igjen, fikk flere barn og har etterslekt her i Lier/Drammen området,og i USA ,dit reiste hans og Ingers datter Anette Beata ,hun har stor etterslekt der.
Jeg er vel ikke kommet så mye lenger angående når/hvor/hvorfor angående Inger Aslaksdatters død- men noen har iallefall førsøkt å finne ut av det- TUSEN TAKK alle som har forsøkt ,og godt nytt år til alle ivrige slektforskere

Kari Elisabeth :D

Svar

Gå tilbake til «Marker»