Oppslag i bygdebok for Gieløen

Moderator: MOD_Østfold

Svar
Berit Carlsen
Sted: ÅLESUND

Oppslag i bygdebok for Gieløen

Legg inn av Berit Carlsen » 25. november 2009 kl. 9.01

Da jeg skal fjernlåne bygdebøker som dekker Gieløen fra biblioteket her, må jeg vite ihvilken bok/bøker følgende gårder er beskrevet:

Kubberød 2
Store Næss
Ramberg.

På forhånd takk.

Med hilsen
Berit C.

gj02761
Sted: MOSS

Re: Oppslag i bygdebok for Gieløen

Legg inn av gj02761 » 28. november 2009 kl. 20.36

Det finnes ingen bygdebok for Jeløy. Moss Historielag har nå et prosjekt om Jeløys gårder som vil bli lagt ut på vår hjemmeside etterhvert. Vi vil gjerne hjelpe deg, enter her eller direkte.
Mvh. Knut

Berit Carlsen

Legg inn av Berit Carlsen » 28. november 2009 kl. 20.54

Takk for svaret. Hvis du ser mitt tidligere innlegg på samme siden vedr. Claus Johannesen, så er det ham jeg er på jakt etter. Jeg har nå bestilt bygdebok for Rygge. Det jeg lurer på er om han står nevnt på de gårdene han har bodd på på Jeløya. Jeg er ikke sikker på om det er "min" Claus Johannesen, derfor må jeg prøve å samle så mye opplysninger om ham som mulig. Han skal angivelig være svensk, iflg. vielsen med Else Jørgensen. Er spent på om jeg kommer noe videre med ham.
På forhånd takk!

Hilsen Berit Carlsen

Berit Carlsen

Legg inn av Berit Carlsen » 16. oktober 2012 kl. 20.44

Er fortsatt på jakt etter Claus Johannese(o)n. Se min etterlysning under Sverige:

https://slektsforum.slektogdata.no/view ... p?t=110079

Viser til Thorvaldsens svar over. Har vært inne på Moss Historielag sine sider for å se om det er lagt ut noe informasjon om gårdene på Jeløya uten at jeg kan finne noe om det. Kanskje er det noen som har nærmere opplysninger om dette.

Hilsen Berit

Svar

Gå tilbake til «Moss»