Ettekommere av ...

Moderator: MOD_etniske_minoriteter

Svar
Finn Thomas Johannessen
Sted: SANDEFJORD

Ettekommere av ...

Legg inn av Finn Thomas Johannessen » 8. november 2009 kl. 21.08

Hei. Lurer på om det er noen som har informasjon av etterkommere av barna til Johannes Alexander Ludviksen f 14.02.1874 og Karoline Sofie Olsdatter f 16.07.1874.
Laura Marie,Wilhelm,Lovise Karoline,Johannes eller Laurits Fredrik(døttrene Johannesdatter Hartman og sønnene Johannessen Hartman).
Jeg har etterkommere av Wilhelm, men ikke de andre barna.

Om noen har informasjon blir jeg glad :-)

Ha en fin kveld

Mvh

Thomas
Sist redigert av Finn Thomas Johannessen den 15. november 2009 kl. 14.36, redigert 2 ganger totalt.

Anne Lisbeth Stavland
Sted: BREMNES

Re: Ettekommere av ...

Legg inn av Anne Lisbeth Stavland » 8. november 2009 kl. 21.20

Hei :)

Eg fann denne flyttemeldingen. Dersom du klikker på "side" får du opp originaldokumentet. Flyttemelding.

Mvh
Anne Lisbeth

Anne Lisbeth Stavland
Sted: BREMNES

Legg inn av Anne Lisbeth Stavland » 8. november 2009 kl. 21.25

Hei :)

Her er familien med 2 barn i Hedrum i FT 1900.

Mvh
Anne Lisbeth

Jonny Mydland
Sted: STAVANGER
Kontakt:

Legg inn av Jonny Mydland » 14. november 2009 kl. 7.35

Hei, Thomas! Antar din beste- eller oldefar er "Lakken", Johannes Sigvart Ludvigsen f 1901? Han skrev seg Johannessen. Jeg har LITT opplysninger her, men du kan sende meg en meil på [email protected] så ser vi hva jeg kan hjelpe deg med (og du meg!). Beste hilsener Jonny (http://maishamema.org)

Vigdis Jøsang
Sted: HAUGESUND

Legg inn av Vigdis Jøsang » 14. november 2009 kl. 11.57

Hei fant en dåp som kan passe til det paret i navn og alder:

Name: Oliver Vilhelm Johannessen
Christening date: 05 Apr 1896
Christening place: Lardal, Vestfold, Norway
Residence: Vestfold, Norway
Birth date: 08 Mar 1896
Father's name: Johannes Ludviksen
Mother's name: Sofie Olsdr

Hvis disse har reist en del, så kan det hende at det finnes barn døpt andre steder som ikke er registrert i Family Search Pilot.

Mvh
Vigdis

Finn Thomas Johannessen

Legg inn av Finn Thomas Johannessen » 14. november 2009 kl. 12.08

Hei. Denne stemmer, min ane. De hadde 5 barn. Født i sandefjord,hedrum,bamble,notodden og kvelde. Skulle gjerne hatt mere om disse barna, og gjerne barna dems igjen. Mulig det ikke var særlig god kontakt, har aldri hørt om noen av disse .
Takk for hjelp . God helg !

Vigdis Jøsang

Legg inn av Vigdis Jøsang » 14. november 2009 kl. 12.43

Dersom du er på jakt etter etterkommere etter barna etter Hans og Sofie, bør du oppi alle navnene og de opplysningene du har om dem med linker. Det kan være at du berører noen som fortsatt er i live, men jeg tror du trygt kan full oppgi data på dem som er født før 1909 iallefall. Er det noen som er født etter 1909, så kan du oppgi det, men uten å oppgi fødselsdato her, kun legge inn linker.

Vigdis

Brukeravatar
dn17856
Sted: HOLMESTRAND
Kontakt:

Legg inn av dn17856 » 15. november 2009 kl. 0.01

Hei Thomas

Det ligger noen opplysninger her ang. Johannes Ludvigsen `s barn her Her er oppgitt 6 barn?

Er de sjekket ut ?
mvh Anne-Lise Skillinghaug

Vigdis Jøsang

Legg inn av Vigdis Jøsang » 15. november 2009 kl. 2.25

Jeg synes det er skuffende når det ikke opplyses om tidligere etterlysninger om samme tema utlagt av samme person, særlig når det viser seg at den inneholder mye av den informasjonen som etterspørres og som hjelpere bruker av sin tid for å nøste opp PÅ NYTT! :evil:

Brukeravatar
Else Berit Rustad

Legg inn av Else Berit Rustad » 15. november 2009 kl. 10.44

Måtte bare si meg helt enig med Vigdis her :!:

Mvh
Else B.

Finn Thomas Johannessen

Legg inn av Finn Thomas Johannessen » 15. november 2009 kl. 11.03

Hei.
Tidligere etterlyste jeg Johannes Ludvigsen. Den første var rettet mot informasjon om han. Den nye etterlysningen var rettet mot etterkommere. Barnebarn osv. Beklager om dette er skrevet litt rotete, men var ikke meningen å få det til å se ut som samme etterlysning. Men mange her inne har mye informasjon om disse familiene og jeg håpet noen hadde mer om etterkommerene. Har fått kjempe god hjelp til å finne anene fra min oldefar.

Beklager igjen , og takk for all god hjelp !

Mvh

Thomas

Vigdis Jøsang

Legg inn av Vigdis Jøsang » 15. november 2009 kl. 13.06

Den er grei, men for å finne etterekommere etter en person, er man avhengig å vite det man vet om første generasjon, nemlig barna, og de opplysningene hadde du uten å oppgi dette. Det ville spart oss for mye arbeid, og så kunne de som hadde kjennskap til disse og neste generasjon gå rett på sak.

Man lærer jo hele tiden, men igjen, oppgi alltid ALT man vet, og helst LINKE opp de opplysningene man har, så slipper hjelperne å bruke tiden sin på å lete opp ting som allerede er funnet tidligere. Det kan nemlig være informasjon som man i utgangspunktet tror ikke er viktig, men som kan være avgjørende for å kunne identifisere vedkommende i kilder som hjelperne finner.

Vigdis

Svar

Gå tilbake til «Reisende»