Søker etter hjelp på et dansk problem...

Moderator: MOD_Emigranter

Svar
dn23112
Sted: USA
Kontakt:

Søker etter hjelp på et dansk problem...

Legg inn av dn23112 » 29. oktober 2009 kl. 4.27

Jeg er medlem her i DIS-Norge men ikke DIS-Danmark, så håper noen her kunne hjelpe meg. Jeg søker etter tipp-oldefar til min kone, som kom fra Danmark...Problemet er at jeg er ikke sikkert hvorfra. Hva jeg vet og har (ikke) funnet, mest på Statens Arkiver (arkivalieronline.dk) og Dansk Demografisk Database, er:

1. Navnet fra familien og folketellingene i USA: William J. (Jensen...) Brund/Brynd;

2. FT'ene (USA) står at han ble født i jan/1856 i Danmark.

3. Har funnet en få muligheter av Brund/Brynd steder i Danmark, men kan ikke (ennå) finne en William/Wilhelm/Villum/osv Jensen som ble født/døpt i årene 1855-1857...f.eks. i Vejle, Hillerslev, osv., men prøver enda å søke.

4. Har også søkt i FT-databanken 1860/1870 og fant ingenting.

5. Har funnet en Johannes Jensen Brynd som utvandret 1888 til Sidney i Illinois (USA) fra Vejle: Udtræk fra DDD Udvandrerdatabasen; Denne Johannes ble født ca. 1853, og kunne ha vært bror til William, fordi William hadde en sønn, Rudolph, som ble født i Sidney—det vet jeg sikkert. Jeg fant innvandringsattest av Johannes i New York, men kan ikke finne ham (ennå) i kirkebøker eller FT, for å kanskje finne William i samme familien.

6. William ble gift ca. 1878 med en »Anna D.« (f. 8.1859), men har søkt bare litt etter ektevielsen i KB; først prøve å finne dåp eller familien i FT.

7. William og Anna hadde to barn da de vandret til Amerika: Mattie (f. 5.1879) og John (f. 1.1882); datoene kom fra FT'ene i USA.

Jeg tror det er alt som jeg kan fortelle om saken... Hvis noen kan hjelpe meg og finne William og mer om familien sin, ville jeg sette en stor pris på det! Vennligst send beskjed/spørsmål til meg: kdakre @ comcast.net

Takk på forhånd!
Kristen Åkre

Brukeravatar
Marit Hegsvold Nyhus
Sted: BRUMUNDDAL

Re: Søker etter hjelp på et dansk problem...

Legg inn av Marit Hegsvold Nyhus » 29. oktober 2009 kl. 9.51

Hei Kristen

Jeg har sjekket FS og funnet noe der som med all sannsynlighet er dine.
Mattie Christine Brynde

Trykker du på family ved siden av Thomas Jefferson Hudson får du opp informasjon om etterkommere etter ham og Mattie.

John Brynd

Margurite Brynd

Lillian Brynd

Randolph

Bessie Brynd

Emma Brynd

Vielse William og Anna Dorthea 7/2-1979, kommer ikke fram hvor men du får her fødselsdato og fødested på William, ligger også to andre oppl. om vielse på de to på FS, disse inneholder kun København som vielsessted og årstallet ca 1880, samt sted for dødsfall William som er Florence, Lane, Oregon.

Vielse

Mvh
Marit

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Re: Søker etter hjelp på et dansk problem...

Legg inn av dn01013 » 9. november 2009 kl. 22.11

Spørsmålet er flyttet da etterlysninger etc. ikke er tema for DIStreff-GEDtreff forumet.

Et tips er å poste innlegget på dansk forum for etterlysninger, http://www.dis-danmark.dk/forum/index.php.

Du trenger ikke være medlem i DIS-Danmark for å poste spørsmål om danske aner eller slektninger på etterlysningsforumet.

Sannsynligvis kan de yte deg langt mer hjelp om temaet.

Hilsen DIStreff/GEDtreff moderator

Svar

Gå tilbake til «Andre land - ukjent»