Harald Jensen og hustru Valborg født Larsen.
Moderator: MOD_Vestfold
Harald Jensen og hustru Valborg født Larsen.
Hei.
Det hender man står litt fast når man leter eter personer ,derfor håper jeg at det er noen som kan hjelpe meg litt på vei her.
Harald Jensen og hustru Valborg (født Larsen) fikk sønnen Einar født i Larvik? den 6/3-1928
Einar døde den 16/5-1995.
Einar Jensen verkstedarbeider ble etterhvert gift med Berit Trulsen fra Horten,hennes familie har jeg alt om,men mangler familien til Einar Jensen.
Mvh Unni Høgberg Johansen
Det hender man står litt fast når man leter eter personer ,derfor håper jeg at det er noen som kan hjelpe meg litt på vei her.
Harald Jensen og hustru Valborg (født Larsen) fikk sønnen Einar født i Larvik? den 6/3-1928
Einar døde den 16/5-1995.
Einar Jensen verkstedarbeider ble etterhvert gift med Berit Trulsen fra Horten,hennes familie har jeg alt om,men mangler familien til Einar Jensen.
Re: Harald Jensen og hustru Valborg født Larsen.
Har du vielsesdato og -sted for Einar og Berit? Da kan du kanskje - i en lysningsprotokoll - finne Einars fødested, dersom du er usikker på om han var født i Larvik.
Jf. DIS-Norges gravminner er Valborg Jensen (gravlagt 18/9-1973) og Harald Jensen (gravlagt 17/7-1979) gravlagt ved siden av hverandre på Undersbo i Larvik.
Jf. DIS-Norges gravminner er Valborg Jensen (gravlagt 18/9-1973) og Harald Jensen (gravlagt 17/7-1979) gravlagt ved siden av hverandre på Undersbo i Larvik.
Hei.
Ja jeg har vielsen mellom Einar og Berit.
De giftet seg den 30/1-1954 i Horten,Berit,s foreldre het Ottar Trulsen og Ebba Trulsen(født Falkenberg) Einar,s foreldre het Harald Jensen og Valborg Jensen(født Larsen)
Mvh Unni Høgberg Johansen.
Ja jeg har vielsen mellom Einar og Berit.
De giftet seg den 30/1-1954 i Horten,Berit,s foreldre het Ottar Trulsen og Ebba Trulsen(født Falkenberg) Einar,s foreldre het Harald Jensen og Valborg Jensen(født Larsen)
Mvh Unni Høgberg Johansen.
OK, da kan vi vel slå fast at Larvik var Einars fødested. jf. lysningsprotokollen.
Du har sikkert slått fast at han ikke er å finne døpt i Larvik mini I 12. Denne boka dekker kun Larvik sogn, så kanskje Einar var født i Langestrand sogn?
Du har sikkert slått fast at han ikke er å finne døpt i Larvik mini I 12. Denne boka dekker kun Larvik sogn, så kanskje Einar var født i Langestrand sogn?
-
- Sted: HAUGESUND
Kan dette være en kandidat til Einars far Harald Jensen?
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... &merk=5092
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... &merk=5092
Hei Kristian og Vigdis.
Tror jeg må finne vielsen mellom Harald og Valborg jeg for og være sikker på og gå videre på tipsene her
Og da er det vel smart å lete i larvik for de bodde jo der.
Mvh Unni høgberg johansen.
Tror jeg må finne vielsen mellom Harald og Valborg jeg for og være sikker på og gå videre på tipsene her

Mvh Unni høgberg johansen.
Hei igjen.
Da Einar og Berit giftet seg,står det i vielsen at Einar,s far jobbet i Bank.Kansje dette kan vær noe å lete veider på? Han jeg hjelper har navn på foreldrene sine Einar og Berit og på besteforeldrene,Harald og Valborg.Men hva foreldrene til Harald og Valborg het,det er den stora frågan,for det vet han ikke
Da Einar og Berit giftet seg,står det i vielsen at Einar,s far jobbet i Bank.Kansje dette kan vær noe å lete veider på? Han jeg hjelper har navn på foreldrene sine Einar og Berit og på besteforeldrene,Harald og Valborg.Men hva foreldrene til Harald og Valborg het,det er den stora frågan,for det vet han ikke

Nå er det flere år siden jeg drev slektsgransking på Larvik bibliotek, men der hadde de - og har sikkert ennå - valgmanntall for Larvik fra forskjellige årstall ca. 1900-ca. 1950. I valgmanntallene vil du antakelig kunne finne fødselsdato for Harald Jensen og Valborg Larsen, og da er det enklere å plukke dem ut i dåpslister og i FT1900.
Fordi vielseslister for Larvik mangler (på nett) opp mot 1928 er det nemlig stor sannsynlighet for at du ikke vil finne noen vielse.
Et annet alternativ er å oppsøke Undersbo gravlund i Larvik og finne gravsteinen til Harald og Valborg.
Fordi vielseslister for Larvik mangler (på nett) opp mot 1928 er det nemlig stor sannsynlighet for at du ikke vil finne noen vielse.
Et annet alternativ er å oppsøke Undersbo gravlund i Larvik og finne gravsteinen til Harald og Valborg.
Hei Kristian.
Tusen takk for tipset
Tusen takk for tipset

Hei.
Dette her var neimen ikke lett.som å lete etter nåla i høystakken
Dette her var neimen ikke lett.som å lete etter nåla i høystakken

Unni Høgberg Johansen skrev:Dette her var neimen ikke lett.som å lete etter nåla i høystakken![]()
Jeg tror nåla kan være relativt lett å finne i de nevnte valgmanntallene, men jeg har naturligvis forståelse for at en ikke uten videre drar fra Fetsund til Larvik.
Hei Kristian.
Ja hadde jeg enda tenkt på det da jeg og min venninne utfordret oss selv til og kjøre elektrisk rullestol gjennom 4 fylker akershus-oppland-buskerud og vestfold i slutten av Juli i år,så kunne jeg jo kjørt ned til Larvik samtidig
men det gjorde jeg jo ikke da.Men jeg får håpe jeg etterhvert finner ut av dette,jeg lager slektsbok til en bekjent av meg skjønner du som han skal få i bursdagsgave.
Ja hadde jeg enda tenkt på det da jeg og min venninne utfordret oss selv til og kjøre elektrisk rullestol gjennom 4 fylker akershus-oppland-buskerud og vestfold i slutten av Juli i år,så kunne jeg jo kjørt ned til Larvik samtidig

Det er jo sikkert folk i dette forumet som bor i Larvik, og som er innom biblioteket der fra tid til annen og kan hjelpe deg med et oppslag. Det gjelder bare å få tiltrukket seg oppmerksomheten!
-
- Sted: LARVIK
Jeg så ditt eldgamle spørsmål ang. Harald og Valborg Jenssens sønn Einar og hustru Berit.
Jeg er sønn av Einars bror Arne Jenssen og har lagt ut mye om familien på My Heritage.
Einar skiftet jo navn i voksen alder til Freslo. Tante Berits familie vet jeg ingenting om og de er jo begge gått bort for lengst. De hadde såvidt jeg vet 4 barn; Vidar Freslo som bor i Lågendalen, Unn Freslo som bor på Skoppum, Roar og Jan Runar som begge er bosatt i Horten. Dem finner du antagelig på Facebook.
Hvis du fremdeles er nysgjerrig på vår familie kan du kontakte meg på epostadr.:
[email protected]
Mvh
Per Narve Jenssen
Larvik
Jeg er sønn av Einars bror Arne Jenssen og har lagt ut mye om familien på My Heritage.
Einar skiftet jo navn i voksen alder til Freslo. Tante Berits familie vet jeg ingenting om og de er jo begge gått bort for lengst. De hadde såvidt jeg vet 4 barn; Vidar Freslo som bor i Lågendalen, Unn Freslo som bor på Skoppum, Roar og Jan Runar som begge er bosatt i Horten. Dem finner du antagelig på Facebook.
Hvis du fremdeles er nysgjerrig på vår familie kan du kontakte meg på epostadr.:
[email protected]
Mvh
Per Narve Jenssen
Larvik