Hei
I DA har en kar fra Færøyene lagt inn et spørsmål, men det er vanskelig å finne svar på det, siden jeg ikke finner kirkebøker fra før 1800 for Vestnes.
Finnes det bygdebøker og kan noen se på det ?
Her er saken:
http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe ... aak=#anker
Joen Hansson og Malene Erichsdtr, Ellingsgård ??
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
Joen Hansson og Malene Erichsdtr, Ellingsgård ??
Vennlig hilsen
Litta Olsen, Bergen
Medlem DIS-Norge og DIS-Danmark
Litta Olsen, Bergen
Re: Joen Hansson og Malene Erichsdtr, Ellingsæter ??
Hei på Familysearch finner du disse 2.Men de er ikke oppført med noen sønn.Og er det ikke sånn at de får fornavnet til faren som etternavn?I såfall burde vel denne Ole hatt etternavnet Jonsen.
Deres datter Ingebor heter jo Jonsdatter.Jeg tror kanskje andre er flinkere enn meg til dette.
Mvh.Lisbeth.W
Deres datter Ingebor heter jo Jonsdatter.Jeg tror kanskje andre er flinkere enn meg til dette.
Mvh.Lisbeth.W
Malena er født i Ljones i 1737,døpt 24.September.Giftet seg 19.Oktober 1762.Og hun døde 18.Mai 1794.Hun giftet seg i Vollan men døde i Ljones.Hennes mann ble født i 1734,døpt 28.Mars 1734 Vollan.Han døde 1804.
Deres datter Ingebor ble født 1770 Vollan.Døpt 28.Januar 1770.døde 23 Februar 1830 i Nystad.
Deres datter Ingebor ble født 1770 Vollan.Døpt 28.Januar 1770.døde 23 Februar 1830 i Nystad.
- Helge Bjerkevoll
- Sted: REKDAL
- Kontakt:
I overskriften her står Ellingsæter. I den linken dere viser til står det Elllingsgård.
Ellingsgård ligger i Vestnes Kommune som hørte til Veøy prestegjeld og her har en kirkebøker fra 1721.
Det er enda ikke kommet ut bygdebøker for dette området i Vestnes, men er under arbeid.
Ellingseter derimot er i Fiksdal sogn i Vestnes. Her er det bygdebok, men finner ikke noe som passer.
Ellingsgård ligger i Vestnes Kommune som hørte til Veøy prestegjeld og her har en kirkebøker fra 1721.
Det er enda ikke kommet ut bygdebøker for dette området i Vestnes, men er under arbeid.
Ellingseter derimot er i Fiksdal sogn i Vestnes. Her er det bygdebok, men finner ikke noe som passer.
-
- Sted: KRISTIANSUND N
Re: Joen Hansson og Malene Erichsdtr, Ellingsgård ??
Da har jeg endret overskrifta fra Ellingsæter til Ellingsgård. 

-
- Sted: KRISTIANSUND N
Det spørs om ikke noe er blandet sammen her
Opplysningene som er lagt ut på familysearch handler om garder, Ljones og Vollan, som ligger i Skjerstad i Nordland.
Jon Hansen var på Vollan i Skjerstad i 1801.

Opplysningene som er lagt ut på familysearch handler om garder, Ljones og Vollan, som ligger i Skjerstad i Nordland.
Jon Hansen var på Vollan i Skjerstad i 1801.

Hei allesammen
Sant nok at det er litt av et sammensurium, men et sted må man begynne og Magnus nevner et annet sted spesifikt Vestnes og Romsdal og også garden Ellingsgård. (http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe ... aak=#anker)
Derfor tenkte jeg at det var like greit å få en bekreftelse/avkreftelse der.
Men jeg tror vel heller ikke nå at disse er de anene, han leter etter
Sant nok at det er litt av et sammensurium, men et sted må man begynne og Magnus nevner et annet sted spesifikt Vestnes og Romsdal og også garden Ellingsgård. (http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe ... aak=#anker)
Derfor tenkte jeg at det var like greit å få en bekreftelse/avkreftelse der.
Men jeg tror vel heller ikke nå at disse er de anene, han leter etter

Vennlig hilsen
Litta Olsen, Bergen
Litta Olsen, Bergen
- Helge Bjerkevoll
- Sted: REKDAL
- Kontakt:
For å få opplysninger med han som etterlyser slekt er det nok mest fornuftig å svare på DA.
Blant annet bør en jo ha fødselsår til han som utvandret til Færøyene for å begynne å nøste bakover.
Jeg legger derfor ut et innlegg der.
Blant annet bør en jo ha fødselsår til han som utvandret til Færøyene for å begynne å nøste bakover.
Jeg legger derfor ut et innlegg der.