Hei igjen ! Da er jeg tilbake etter jobb o.l.
Jeg legger meg flat over hva dere finner, forstår og gjør! Utrolig! Men jeg må beklage at det blir noen feil opplysninger fra meg innimellom, det er bare fordi jeg får litt og litt info ettersom Ewards barnebarn husker. Men hun synes visst dette er helt fantastisk hun også. Og at hun husker såvidt lite av dette har sin forklaring i at hennes mor, Edwards datter, døde da hun var liten og faren tok med den 4 årige datteren og bosatte seg et annet sted. Slik mistet hun all kontakt med familien Bruland. Denne damen , Edwards barnebarn, som jeg har kontakt med er 87 år gammel nå. Og her er det hun mener å huske så langt:
Edward hadde flere barn, Annie, Amelia, Elizabeth og Joseph.
Edward var kanskje født den 23 mai 1878
Edwards foreldre het (kanskje) Rasmus Jo(h)n Andersen og Amelia Caroline Reilan ? usikker stavemåte
Navnene som hun husker harmonerer godt med det dere har funnet ut. Jeg synes vel kanskje det var rart at ikke alderen til Edward skulle være riktig ut fra det som er oppgitt i forb. med Ardmore-forliset. Men det er vel mulig det også.
Jeg har aldri forsøkt meg på noe som ligner dette før men det er utrolig spennende! Jeg kan bare takke dere alle sammen som gjør hjelper til med dette, men jeg beklager dypt dette med feil opplysninger.
Jeg skal selvfølgelig forsøke å få ut det med vielsesattesten .