Olaf Trygve Nielsen
Moderator: MOD_Oslo
Olaf Trygve Nielsen
Min bestefar Olaf Trygve Nielsen var født 18. juni 1900 i Kristiania, men jeg kan ikke finne han i noen kirkebok!
Ei heller finner jeg noe om hans foreldre, Johan Magnus Nielsen (f.01.09.1860 d. 09.05.1941) og Karoline Hansen (f.03.12.1867 d. 07.01.1943) rundt 1900.
Om de bodde på Hammersborg da Olaf var liten, kan jeg ikke si sikkert. Jeg har ikke hørt annet enn at familien bodde der. Der møtte han også Margith som skulle bli min mormor.
Trodde et øyeblikk jeg hadde funnet han i Grønland menighet, men fødselsdato eller mors navn stemmer ikke så da er jeg like langt.
Er det noen som kan gi meg et tips om hvor jeg kan lete?
Kjærsti
Ei heller finner jeg noe om hans foreldre, Johan Magnus Nielsen (f.01.09.1860 d. 09.05.1941) og Karoline Hansen (f.03.12.1867 d. 07.01.1943) rundt 1900.
Om de bodde på Hammersborg da Olaf var liten, kan jeg ikke si sikkert. Jeg har ikke hørt annet enn at familien bodde der. Der møtte han også Margith som skulle bli min mormor.
Trodde et øyeblikk jeg hadde funnet han i Grønland menighet, men fødselsdato eller mors navn stemmer ikke så da er jeg like langt.
Er det noen som kan gi meg et tips om hvor jeg kan lete?
Kjærsti
-
- Sted: BREMNES
Re: Olaf Trygve Nielsen
Hei
Veit du kor Johan Magnus og Karoline er fødd?
Mvh
Anne Lisbeth

Veit du kor Johan Magnus og Karoline er fødd?
Mvh
Anne Lisbeth
Snedker Johan Magnus Nilsen var født i Østre Aker, Kristiania. Han bodde med foreldrene på Vaalerengen da han ble konfirmert 4. april 1875.
Jeg mener Karoline Hansen er født i Nittedal. Hun er konfirmert i Østre Aker, Kristiania, 1883.
Jeg mener Karoline Hansen er født i Nittedal. Hun er konfirmert i Østre Aker, Kristiania, 1883.
-
- Sted: RASTA
Hei
Kan Karoline være kone nr 2 ?
Da kan de jo være riktig det du har funnet.
Ser en Olaf Trygve er konf.i Trefoldighetkirken og den ligger på Hammersborg
Kan være dåpen er glemt å føre inn i Grønland siden
han ble døpt ett år etter fødsel og da er det nok ikke
alltid de husket riktig dato.
(Bare en tanke...)
Mvh Solveig
Kan Karoline være kone nr 2 ?
Da kan de jo være riktig det du har funnet.
Ser en Olaf Trygve er konf.i Trefoldighetkirken og den ligger på Hammersborg
Kan være dåpen er glemt å føre inn i Grønland siden
han ble døpt ett år etter fødsel og da er det nok ikke
alltid de husket riktig dato.
(Bare en tanke...)
Mvh Solveig
-
Glem mitt forrige innlegg
Ser av dine etterlysninger i 2008 at de gifter seg i 1889
Ser av dine etterlysninger i 2008 at de gifter seg i 1889
Du sier du har hørt at Olaf Trygve og familien bodde i Kristiania "da han var liten", men er du sikker på at han var født der?
Når han ikke finnes i kirkebøkene, og familien heller ikke er å finne i FT1900 i Kristiania er det vel sannsynlig at familien bodde et annet sted rundt 1900, og flyttet til Kristiania senere.
Har sett litt på FT1900 i nabofylkene uten resultat, kanskje de var en periode i utlandet?
mvh
leif erik
Når han ikke finnes i kirkebøkene, og familien heller ikke er å finne i FT1900 i Kristiania er det vel sannsynlig at familien bodde et annet sted rundt 1900, og flyttet til Kristiania senere.
Har sett litt på FT1900 i nabofylkene uten resultat, kanskje de var en periode i utlandet?
mvh
leif erik
-
Olaf Trygve hadde kanskje søsken ?
(Kan være greit med flere navn å lete på)
Tilhørte fam.Statskirken eller kan de være dissentere.....
Når og hvor gifter han seg ?
Jeg finner heller ingenting i FT 1900.
Hvis de bodde i Oslo er Oslo Byarkiv en mulighet med adressebøker og FT hvert år t.o.m.1948
(Kan være greit med flere navn å lete på)
Tilhørte fam.Statskirken eller kan de være dissentere.....
Når og hvor gifter han seg ?
Jeg finner heller ingenting i FT 1900.
Hvis de bodde i Oslo er Oslo Byarkiv en mulighet med adressebøker og FT hvert år t.o.m.1948
Hei
Olaf Trygves farfar var fra Eidsvoll, så det er kanskje lurt å lete der også!
Ellers er det nok ikke snakk om noe utland.
Olaf Trygve Nielsen giftet seg med Margith Hansine Hansen (f.31.08.1906 d.13.06.1996) den 6. april 1929 i Oslo Tinghus.
Olaf Trygve hadde flere søsken, men disse har jeg ingen fødselsdata på så da blir det litt håpløst det også. Uansett er navnene: Borghild Nielsen, Bernhard Nielsen, Gullborg Nielsen, Georg Nielsen, Arnold Nielsen, Valborg Nielsen.
Olaf Trygves farfar var fra Eidsvoll, så det er kanskje lurt å lete der også!
Ellers er det nok ikke snakk om noe utland.
Olaf Trygve Nielsen giftet seg med Margith Hansine Hansen (f.31.08.1906 d.13.06.1996) den 6. april 1929 i Oslo Tinghus.
Olaf Trygve hadde flere søsken, men disse har jeg ingen fødselsdata på så da blir det litt håpløst det også. Uansett er navnene: Borghild Nielsen, Bernhard Nielsen, Gullborg Nielsen, Georg Nielsen, Arnold Nielsen, Valborg Nielsen.
-
Dåpen til Borghild og Gulborg
se nr 90 og 91
Oslo fylke, Østre Aker, Ministerialbok nr. 10 (1895-1912), Fødte og døpte 1896, side 24.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-26
Hva står i anm feltet ?
se nr 90 og 91
Oslo fylke, Østre Aker, Ministerialbok nr. 10 (1895-1912), Fødte og døpte 1896, side 24.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-26
Hva står i anm feltet ?
-
- Sted: BREMNES
Hei
Står det: faderen ønsket inderlig at barna måtte blive døpt i denne kirke. Han var sterkt anfegtet.
Mvh
Anne Lisbeth

Står det: faderen ønsket inderlig at barna måtte blive døpt i denne kirke. Han var sterkt anfegtet.
Mvh
Anne Lisbeth
-
Det står det ja
Kan du tyde bosted også ?
Trodde det var Strømmen
Finner ikke flere i Ø.Aker untatt Bernhard f.1889

Kan du tyde bosted også ?
Trodde det var Strømmen
Finner ikke flere i Ø.Aker untatt Bernhard f.1889
Hei!!
Dette var strålende nytt, og jammen står det Strømmen under bopel. Dette var nytt for oss. Dette gir meg ekstra motivasjon til å forsette letingen i hovedstaden!
Tar av meg hatten for dere som klarer å finne frem så raskt, utrolig!!
Takk for hjelpen enn så lenge!
Beste hilsener fra
Kjærsti
Dette var strålende nytt, og jammen står det Strømmen under bopel. Dette var nytt for oss. Dette gir meg ekstra motivasjon til å forsette letingen i hovedstaden!
Tar av meg hatten for dere som klarer å finne frem så raskt, utrolig!!
Takk for hjelpen enn så lenge!
Beste hilsener fra
Kjærsti